Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 6381 til 6400 af 14598
-
hvis man er grundtvigianere, har man så stærke nationalfølelser ?
ForumindlæghejsaMit spørgsmål står faktisk i overskriften, men jeg vil lige uddybe det lidt mere. Jeg er ved at skrive om en dansk modstandsmand som er stærk grundtvigianere, og jeg mener at det kan være en af grundene til at han gik ind i kampen mod Tyskland, men jeg kunne godt tænke mig at hører hvad i tr... -
brug for hjælp til.... Èn enkelt linie
ForumindlægJeg sidder og er i tvivl om den her sætning er "rigtig" engelsk.He knew that it was going to be aired the following day only.Det jeg er i tvivl om, er om "only" kan sættes til sidst. Hvad andre sammensætninger ville i vælge, hvis det var jer?På forhånd tak... -
et dukkehjem
Forumindlæghej.jeg skal skrive en stil om et dukkehjem.. jeg har meget svært med at komme i gang da det ikke bare er et referat. jeg skal skrive om hvor Nora gik hen og hvad hendes fremtidsmuligheder kunne være.. er der nogen der har nogen gode ideer til hvordan jeg skal komme i gang?? -
Ler
ForumindlægJeg er under tidspres, så jeg kan ik spørge min lærer :). Så spørger herinde.. Jeg er i den situation, at jeg skal lave en skulptur... Den udtrykket noget sørgeligt... Og så tænkte jeg på, om det var bedst med blåler eller rødler? på forhånd tak :). -
Tema / emner - engelsk (:
ForumindlægHello there. Jeg sidder med en skriftlig opgave til næste onsdag, og den går ud på at jeg skal analysere og fortolke følgende engelske digt, på engelsk self. (Tich Miller, Wendy Cope) : Tich Miller Tich Miller wore glasses with elastoplast-pink frames and had one foot three sizes lager than the o... -
Strunge - budskab.
ForumindlægNogle som ved hvad Strunges Budskab var med hans digte???????tak. -
Kødets opstandelse og reinkarnation
Forumindlæghej jeg skal besvare et spørgsmål om jesu opstandelse og har fået opgivet følgende tekst Spørgsmålet er: Hvordan opfatter Det Nye Testamente helt grundlæggende opstandelsen og forholdet mellem sjæl og legeme (her Jesu opstandelse)? ku virkelig godt bruge noget hjælp da jeg er helt blank... på for... -
Aktiveringsenergi
ForumindlægHej! Jeg er har været i gang med en kemirapport siden klokken et idag.. Så jeg er gået lidt ned! Det gik fint nok, indtil den her opgave kom frem: Krybdyrs temperatur, og dermed deres aktivitet, afhænger meget af omgivelsernes temperatur. Ved lavere temperatur forløber de fysiologiske processer l... -
Eventyr Genretræk
ForumindlægHej :) I morgen skal jeg til skriftlig prøve og jeg ville spørge om i ikke lige vil hjælpe med at fortælle forskellige genretræk til et eventyr? -
Dansk eksamen
ForumindlægHej alle Har som fordybelsesområde, i dansk, trukket lyrik. Jeg skal snart begynde på min synopse, men jeg har ikke engang fundet et digt endnu.. Jeg har overvejet måske at analysere et af Yahya Hassans digte, men flere gange har jeg set folk skrive, at det er nogle svære digte at analysere. De... -
Kommentarer på eksamensprojekt
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har som et eksamensprojekt i mediefag lavet en kortfilm ved navn dobbeltspil. Hvis i gider at bruge 6min af jeres tid på at se den og give en kommentar vil i gøre mig glad. Hvis i kan li filmen må i meget gerne smide et like på Facebook opslaget Filmen kan findes her: ht... -
hvordan griber man et forfatterportræt an?
ForumindlægJeg skal lave et forfatterportræt af cecil bødker men er i tvivl om hvad der er det vigtige at tage med. Er der nogen der har et godt forslag -
Adjektiver
ForumindlægHej allesammen..Jeg har lavet 16 sætninger som omfatter adjektiver.. Har ikke den store forstand for dette, så håber at der er nogle som vil læse dem igennem og komme med de rettelser der nu er..Den danske tekst står længere nede på siden..Engelsk:She borrowed the biggest and the newest house.The... -
Mangler inputs til stil
ForumindlægGod aftenSom det står i indlæggets titel, mangler jeg inputs til min stil. I min stil skal jeg komme ind på hvilke forventinger og krav nutidens unge stiller til verden.Har i nogle tanker omkring dette, som kan sætte min hjerne i spin? :-P -
Hvad er en baggrundartikel?
ForumindlægNogen der kan fortælle mig hvad en baggrundartikel er? -
Hvordan skriver man en DHO?
ForumindlægJeg er i gang med at skrive dansk-historie opgave :) Men jeg er nu stødet på, at jeg er lidt forvirret omkring, hvordan den egenetlig skal bygges op? Jeg har følgende problemstillinger: - Redegørelse for Napoleonskrigene - Analyse af Danmarks rolle under Napoleonskrigene og fredsslutningen - V... -
Filosofi, Nietzsche
ForumindlægHey - vil lige starte med at sige, at jeg synes, filosofi burde have sin egen kategori :) Mit spørgsmål er: - Hvad er menneskets egentlige væsen for Nietzsche? -
Analyse af biografi?
ForumindlægHey.. I forbindelse med mit AT-projekt har jeg læst bogen "Everest - Vejen til toppen" af Lene Gammelgaard. Bogen er en biografi. Men hvordan analyserer og fortolker man en biografi? Det er jo personens egne tanker og følelser der er beskrevet...? -
Sorg-agre Karen blixen
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med en analyse og fortolkning af Karen Blixens vintereventyr? -
Oversættelse
ForumindlægHej.Jeg har siddet og ledt efter et sted på nettet der kan oversætte min danske tekst til engelsk.Nogen der har nogle gode sider??Mvh My
