Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 6581 til 6600 af 127115
-
enorm stigning på adgangskvotienterne
ForumindlægMange af adgangskvotienterne er steget voldsomt i år. bemærksesværdigt stiger blandt andet HA (Almen) fra CBS fra 7.0 til 7.6 altså med 0.6 pct. Medicin, psykologi, jura m.m. samt de karaktertunge uddannelser (Statskundskab, International Business) lader også til at stige gevaldigt. Hvad er jeres... -
Eksamens nervøs, hvad skal jeg gøre?
ForumindlægI dag var jeg til matematik eksamen, min første eksamen nogensinde. jeg fik vist det jeg ville, og det gik som det skulle MEN!jeg var så nervøs at den ældre censor sagde at hun aldrig havde set noget lignende.hvad skal jeg gøre? -
Haster - eksamen naturgeografi
ForumindlægEr der nogen der ligger inde med et eksempel på en synopsis/disposition til naturgeografi B eksamen? Det ville være en kæmpe hjælp at se et eksempel:) -
It is I vs. it is me
ForumindlægJeg er ved at blive skør! :) Man hører tit "It John here?", "It is he" i en telefonsamtale. Men hvornår er det lige præcis, man skal bruge hvilket pronomen? Er det simpelthen bare i nominativ og akkusativt - respektivt? Jeg har læst en del artikler og indlæg om det; men der... -
Er det overvurderet at læse op?
ForumindlægSynes I at det er overvurderet at læse op? Bruger I selv for meget/kort tid på at læse op til eksamen? Eller kommer det an på faget? Søger I informationer andre steder, fx andre bøger eller internettet (studieportalen :p), eller er I som regel tilfredse med jeres noter? Bøger? Giv jeres mening t... -
Reaktions skema
ForumindlægHej sidder med en kemi opgave om alkoholer og den sidste opgave er: "Opskriv reaktionsskemaet for 2-methylpropan-2-ol reaktion med Lucas reagens (ZnCl2)" Mit spørgsmål er så hvordan sker det klige nøjagtigt? Jeg ved godt at det er substitution, og at Cl tar OH gruppens plads, men hvor... -
FSA Geografi 2009
ForumindlægHej . Nogle som skal op i skriftlig geografi ? Hvad dag skal i op, tirsdag eller torsdag, og hvad tid? Vil gerne høre om den er svær, hvad i har fået eller hvad den handler om, da jeg misunder jer der skal op i geografi, og det altid er hyggeligt med disse indlæg. Jeg skal DESVÆRRE op i biologi, ... -
forgæring af sukker
ForumindlægHejsa. Jeg har brug for noget hjælp. Vi havde en kolbe med sukkervand og en med kalvand. Vi lod det hele stå i en uge og fik følgende tal: 30g. sukker Vægttab sukkervand: 14,47 g, Vægttab: -1,22 (vi fik tilvækst) C12H22O11 + H2O → CH3CH2OH + CO2 Opgaven lyder: Brug jeres egne tal og regn ud... -
Det her lyder vist lidt forkert!
ForumindlægEr der ikk nogen der er søde og læse dette igennem og evt komme med rettelser..Die meisten machen eine Verabredung mit Sportsidolen z.B. ein Fußballspieler, der Autogrammen schreiben kann. Vielleicht ist es auch eine gute Idee, wenn Sie die Kunden zusammen mit den Sportsidolen fotografieren. Dann... -
hva' skal jeg gøre.!
ForumindlægHey... Jeg er lige blevet færdig med samfundsopgave... formålet med at danne grupper er, at man skal ku' samarbejde, men problemet er bare at min gruppe ikke har bidraget med noget overhovedet... Så jeg måtte selv skrive hele opgaven.( og der skal dog ¨¨også lige siges, at jeg var meget mege... -
SRP opgave om fosterdiagnostik
ForumindlægHej. Jeg sidder og kæmper med (for mig) en frygtelig svær SRP opgave, der omhandler fosterdiagnostik. Jeg kan ikke rigtigt komme videre, har kun skrevet en side i dansk og opgaven skal afleveres d. 21. Jeg har store problemer med, at finde ud af hvad jeg skal skrive til: Redegørelse for ... -
lille problem?
ForumindlægHejsa...har en lille tekst....der skal oversættes til dansk? nogle sætninger er meget under lige, men håber i vil hjælpe mig :Dmvh denizzTysk tekstIm Zusammenhang mit dem verbrecherischen anschlage auf Rudolf haben in den beiden letzten Tagen radikale studentische Gruppe in einigen deutschen Städ... -
Ang. afvist ansøgning pga. af manglende suppleringsdokumentation
ForumindlægJeg havde glemt at uploade dokumentation for det suppleringskursus jeg er i gang med (matematik B). Derfor er min 1. og 2. prioritet blevet afvist. Det havde dog først fået bekræftelsen på optagelsen d. 5, sidste frist dagen. Er det fuldstændig udelukket, at jeg kan komme ind nu? -
Notater
ForumindlægTil maj-juni 2003 skal jeg til Folkeskolens Afgangsprøve. Jeg har i den forbindelse tænkt mig at skrive notater til fagene, Dansk (Mundtligt/Skriftligt) og Matematik (Mundtligt/Skriftligt), og desuden har jeg tænkt mig at skrive dispositioner for alle de emner jeg kan komme op i, i Fysik/Kemi – d... -
Eksamener - så læs dog
ForumindlægDet er da helt utroligt! Indlæg efter indlæg. Panik! Folk er paniske for eksamenerne, ikke fordi de nødvendigvis har eksamensangst, men fordi de ikke har læst én linje af deres bog gennem 3 år og forventer at få et godt resultat! Så tag jer dog sammen! Det kan da ikke være rigtig. Selvfølgelig ... -
er der en der vil hjælpe med denne?
ForumindlægFind og skriv verballed i tre forskellige tider fra teksten. Skriv for hvert eksempel hele verballeddet. Find og skriv: • tre verballed i præteritum • to verballed i perfektum • et verballed i pluskvamperfektum Forklar kort, hvordan perfektum og pluskvamperfektum dannes... -
Rumvektorer: Plan af fire punkter
ForumindlægOpg. 314 MAT 3AFire punkter er opgivet, hvoraf jeg har udregnet midtpunkterne mellem de to 'hjørner'. Hvordan kan det bevises at de fire punkter danner et plan?Ydermere har jeg en anden forespørgsel:Jeg ville blive meget glad hvis en venlig person gad scanne eller afskrive opgaverne 3.052... -
Hjælp til puffer
ForumindlægHej, hvordan finder jeg ud af om der dannes et puffersystem og forklare hvorfor? Hvilken af nedenstående blandinger danner et puffersystem? - 10,0 mL 0,100 M CH3COOH og 5,00 mL 0,100 M HCl - 10,0 mL 0,100 M CH3COOH + 10,0 mL 0,100 M HCl - 10,0 mL 0,100 M CH3COOH + 5,00 mL 0,100 M NaOH - 10,0 mL ... -
Forskellige matematik opgaver
ForumindlægJeg prøver lige at oprette denne tråd igen, da de sidste svar jeg fik var meget usikre. Er der nogen, der kan/vil hjælpe med et par opgave (de er vedhæftet) 1) I opgave 3 er jeg i tvivl om det skal være en eksponentiel eller lineær funktion? 2) I den første opgave 5 kan jeg ikke finde ud a... -
Opstart af VU-Vejle
ForumindlægHey...Ja, dette er reklame, og det rager mig en blikspand, hvis nogle ikke vil finde sig i det. Trælse kommentarer bedes i holde for jer selv.I aften er der VU-MØDE i Bygningen i Vejle kl. 19.00. Jeg opfordrer alle de fornuftigt tænkende brugere af Studieportalen.dk - altså borgerlige - at møde o...
