Studievejledning

Ang. afvist ansøgning pga. af manglende suppleringsdokumentation

21. juli 2017 af Ceerial (Slettet)

Jeg havde glemt at uploade dokumentation for det suppleringskursus jeg er i gang med (matematik B).

Derfor er min 1. og 2. prioritet blevet afvist.

Det havde dog først fået bekræftelsen på optagelsen d. 5, sidste frist dagen.

Er det fuldstændig udelukket, at jeg kan komme ind nu?


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. juli 2017 af Hejmeddig12345678912345

Jeg mener, du skal vente et år med at søge igen. Universiteterne gør jo også opmærksom på, at det er under eget ansvar at få uploadet. Derfor gætter jeg gætter på, at de er strikse på dette område.

Brugbart svar (0)

Svar #2
21. juli 2017 af Justitia

Spørg dem.


Brugbart svar (1)

Svar #3
21. juli 2017 af M@ds (Slettet)

#0

Jeg havde glemt at uploade dokumentation for det suppleringskursus jeg er i gang med (matematik B).

Derfor er min 1. og 2. prioritet blevet afvist.

Det havde dog først fået bekræftelsen på optagelsen d. 5, sidste frist dagen.

Er det fuldstændig udelukket, at jeg kan komme ind nu?

Det er dit eget ansvar at aflevere en gyldig ansøgning senest kl. 12.00 på fristdagen. Men det betyder ikke at løbet er kørt. Når hovedtallene offentliggøres den 28. juli, begynder en ny nedtælling. For der offentliggøres listen over de uddannelser, der stadig har ledige pladser, (som besættes løbende). Alle der opfylder adgangskravene til uddannelsen, kan søge en ledig plads.

Der er ingen garanti for at der vil være ledige pladser på det du oprindeligt havde søgt ind på, men der er mulighed for at du vil kunne komme ind på en videregående uddannelse i år.

http://ufm.dk/uddannelse-og-institutioner/videregaende-uddannelse/sogning-optag-og-vejledning/ledige-pladser


Svar #4
21. juli 2017 af Ceerial (Slettet)

Jeg er allerede optaget på en universitetsuddannelse (der er tale om et studieskift), så jeg ville være træt at skulle bruge hele min ferie at skulle tage matematik B, hvis det alligevel ikke er til nogen nytte.

Og de fleste steder har sommerferie lukket, hvem skal man snakke med at få et her hurtigst muligt afklaret?


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. juli 2017 af M@ds (Slettet)

Hvad er det for en uddannelse og universitet du skifter fra/til?


Svar #6
21. juli 2017 af Ceerial (Slettet)

Film- og medievidenskab


Brugbart svar (0)

Svar #7
21. juli 2017 af M@ds (Slettet)

Hvilken uddannelse og hvilket universitet skifter du fra?

Hvilken uddannelse og hvilket universitet skifter du til?


Svar #8
21. juli 2017 af Ceerial (Slettet)

Jeg havde søgt ind på:

1. prioritet: Sociologi (afvist, pga. mangelnde supperlingsdokumentation - matematik B)

2. prioritet: Statskundsskab (afvist, pga. mangelnde supperlingsdokumentation - matematik B)

3. Journalistisk (ikke sikker hvad der sker med den nu, kræver nemlig ikke matematik B)

Jeg ønsker at skifte fra Film- og medievidenskab


Brugbart svar (0)

Svar #9
21. juli 2017 af M@ds (Slettet)

Jeg kan ikke hjælpe dig, når du ikke besvarer mine spørgsmål. Held og lykke med det.


Svar #10
21. juli 2017 af Ceerial (Slettet)

KU - misforstod det du skrev

Brugbart svar (0)

Svar #11
21. juli 2017 af Justitia

Hvor svært kan det være at skrive/ringe til nogen, som har forstand på det!

 


Brugbart svar (0)

Svar #12
21. juli 2017 af Justitia

http://velkommen.ku.dk/kontakt/

Uddannelsesservice (vejledning og optagelse) 
DK-1171 København K +45 3532 2929 [email protected]

Det tog mig hele 30 sekunder at finde.


Brugbart svar (0)

Svar #13
12. september 2017 af Maribu (Slettet)

Rolig nu. Det er ofte en yderst mangelfuld studievejledning man får, når man ringer til studierne. Ofte besvares telefonerne af folk, som ikke rigtig ved noget med sikkerhed, og som kun kan finde ud af at give dig links til deres hjemmeside. Det er tit en kamp, at få fat på den rigtige, der har forstand på det. Og nogle gange kender de ikke selv reglerne. Som eksempel, fik jeg at vide på en studiesekretariat på KU, at jeg ikke kvalifiserede til deres kandidat med min bachelor-baggrund, og at det var for sent at tage suppleringsfag, for at få adgang, pga fremdriftsreformen. Det viste sig, at de havde misforstået fremdriftsreformen TOTALT, så jeg havde faktisk et helt år endnu til at supplere med fag!! Og jeg kunne derved godt komme ind på kandidaten alligevel. Det måtte jeg ringe til udenrigsministeriet, for at få bekræftet. Det er et ganske velkendt problem blandt studerende, at de kludrer rundt. Så det er absolut ikke løsningen på alt, at ringe til studiet, selvom det nok er der man starter. Men jeg ville altid lige dobbelt-tjekke.


Skriv et svar til: Ang. afvist ansøgning pga. af manglende suppleringsdokumentation

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.