Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 6761 til 6780 af 14099
-
Debatoplæg???!
ForumindlægJeg skal holde et debatoplæg i samfundsfag på fredag og kan simpelthen ikke finde noget spændende som man kan diskuterer om - udover mohhamedtegningerne, som er blevet diskuteret til døde!Nogen der har nogle forslag til noget man kan holde en debat om??På forhånd tak. -
Komplekse tal
ForumindlægHej er i gang med at skrive SSO om komplekse tal.I min problemformulering står der (selvfølgelig) at jeg skal indføre de komplekse tal men hvor meget vil det egentlig sige?Hvor meget skal man tage med vil I mene.Kom med nogen bud da jeg er kommet lidt i tvivl om det.MvhMig -
Jer er helt tabt :(
ForumindlægHej alle...Jeg sidder med en stor opgave i samfundsfag og er rimelig lost... Jeg skal lave en problemstilling + de 3 taksonomiske niveauer. Opgaven skal omhandle arbejdsmarkedet, og skal indeholde både økonomi, politik og sociologi. Jeg vil gerne skrive noget om ændringen på arbejdsmarkedet, alts... -
billedanalyse til billedkunst
ForumindlægJeg skal skrive en billedkunstsrapport over udviklingen indenfor landskabsmalerier. Så hvis nogen af jeg ligger inde med nogle oplysninger omkring disse billeder eller de malermetoder som er anvendet til fremstillingen af dem ville jeg blive glad for at høre hvad i har :) Udsigt til Arco 1495 af... -
Nyhedsreportage! - ideer?
ForumindlægHej!Er der nogen herinde der kan hjælpe mig med nogle ideer til en nyhedsreportage?Jeg har selv tænkt lidt på at skrive om nogle af de nyheder, der "forsvandt" mens Muhammedtegningerne var "fremme", men er ikke sikker på at dette kan bruges i en nyhedsreportage? Hvad mener I?M... -
Jura - Problemer med at huske?
ForumindlægJeg har problem med, at jeg ikke kan huske det jeg læser på Jura. Kan se, at min medstuderende husker tingene bedre end jeg gør i timen og ved casearbejdet. :/ Når jeg læser tager jeg ikke noter, da jeg synes den virker overvældende med de sider vi skal læse. Jeg har også brugt overstregning... -
Marxisme
ForumindlægHej. Jeg har om Anders Breivik og tragedien der skete i Oslo og på Utøya. Jeg vil derfor gerne høre om nogle af jer kan forklare kort og godt hvad Marxisme er, da jeg skal bruge det til mit projekt. -
hvordan kan jeg komme ind på DTU
Forumindlæghej jeg er 14 år og min drøm er komme ind på DTU men jeg har en problem jeg får ikke så gode karakter men jeg er god nok til det natursfag og ville spg om hvor høj man skal havde i karakter og skal man tage stx for at vidergående kan man ikke også tage htx og så gå ind på DTU -
Medicin og 3.gangs-reglen
ForumindlægHejsa Jeg vil gerne komme til at læse medicin, men har allerede været tilmeldt to andre videregående uddannelser og falder derfor ind under 3.gangs-reglen. - jeg kommer konsekvent nederst i ansøgerbunken, med mindre alle meldes optaget, hvilket ikke ligefrem virker sandsynligt. Er der nogen, der... -
Forsyning(hjælp med emnevalg)
ForumindlægHej allesammen Jeg går i 1.g på HTX. Vi har lige fået et oplæg til et nyt teknologiprojekt med temaet "Forsyning". Den har jeg lidt svært ved at komme igang med. For det første, fordi det ikke lige er et emne som har min interesse og for det andet fordi jeg har svært ved at finde et pro... -
Analyse af tale i historie
ForumindlægHej Alle SRP-skrivere :-) Jeg sidder og skal lave en analyse af nogle kilder, jeg har fundet talen "Tear down this wall", da det er en tale, hvordan skal jeg så analyseren den ud fra en historisk metode? Andreas -
sætninger
Forumindlæg1 Geraldo fortæller gæsten om sit job i minen.Geraldo erzählt der Gäst über seine job in der Mine. 2 Broderen viste lægen sin fod . Der Bruder zeigte der Ärtzt das Fuss. 3Forvalteren giver dem ikke noget at drikke.Der Verwalter gibt sie nichts zu trinken.4 Geraldo giver sin mor pengene.Geraldo... -
Mekanisme for basisk hydrolyse?
ForumindlægHej jeg er i gang med min SRP, og til sidst i min opgaveformulering skal jeg forklare mekanismen for den basiske hydrolyse og redegøre for sammenhængen med min bestemmelse af reaktionsordenen. Jeg også om matematik hvor jeg skal undersøge reaktionsordenen af den basiske hydrolyse for acetylsalicy... -
AT mundtlig årsprøve
ForumindlægJeg vil gerne spørge nogle af dem der allerede har været oppe til en AT-årsprøve eller eksamen. Hvordan starter man, og hvad skal man starte med at sige? Skal der være noget indledning, eller skal man nævne problemformuleringen??? Håber der er nogen der vil svare!!! -
Forfatningstraktaten
ForumindlægHvordan ser i derude fordelene og ulemperne ved forfatningstraktaten? Hvad kan den komme til at betyde for os som EU-borgere? Hvordan ser i forfatningstraktatens fremtid?Har i generelle tilføjelser er i velkommen til at skrive. Tak for hjælpen! -
jøder
Forumindlægjeg har om nazister i skolen.derfor er mit spørgsmål, er der nogen der ved hvordan jøderne i DK har det idag?- bliver de stadig provokeret, chikaneret og krænket af nynazister? -
Beregn forhold mellem to væsker
ForumindlægJeg sidder igen igen og hænger over en "beregn forholdet mellem to vækser" opgave jeg går i så i dem hver gang er der mund nogen der kan give mig en "to do" / fremgangsmåde til dem? jeg sýnes ikke rigtig min formel-samling hjælper mig. Jeg sidder med en del opgave der ... -
En lille teori
ForumindlægHey allesammen... Jeg har en lille teori, der vedrører hvordan man kan være optimal forberedt til sin mdt. dansk eksamen. Lyder det helt hen i vejret at finde analyser til samtlige tekster som de forfattere man har arbejdet med i dansk har skrevet...? Der skulle vel være en go chance for at komme... -
eksamen
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om, hvad der forventes man skal kunne til samfundsfagseksamen på b-niveau. I mange af vores opgivelser, bl.a. omkring økonomi og velfærdsstaten er det meget historisk omhandlende Danmark. Skal man kunne dette, eller er det nok at vide overordnet, hvad der er sket? Eller e... -
Hjælp til isoler y
Forumindlægnogen som lige kan fortælle mig hvad y giver, så jeg er helt sikker.x-2y+8=0 jeg får den til -4x, er det ikk forkert?
