Kemi
Mekanisme for basisk hydrolyse?
Hej jeg er i gang med min SRP, og til sidst i min opgaveformulering skal jeg forklare mekanismen for den basiske hydrolyse og redegøre for sammenhængen med min bestemmelse af reaktionsordenen. Jeg også om matematik hvor jeg skal undersøge reaktionsordenen af den basiske hydrolyse for acetylsalicylsyre, som jeg har fået til at være af 2.orden, selvom jeg er ret sikker på den er af 1. orden.
Men mit rigtige spørgsmål er hvad der menes med mekanismen for den basiske hydrolyse?
Svar #2
18. december 2015 af spiriten (Slettet)
"Du skal kort beskrive stoofet acetylsalicylsyre med henblik på opbygning og funktionelle grupper samt foreslå en mulig syntese.
Gør rede for opstilling og løsning af differentialligninger. Du skal specielt behandle separable differentialligninger af typen y'=g(x)*h(y) med bevis for løsningsformel. Bestem herunder løsningen til differentialligningen d[A]/dt = -k*[A]^2.
I laboratoriet på gymnasiet skal du gennemføre en undersøgelse af den basiske hydrolyse af acetylsalicylsyre med henblik på at fastslå reaktionsordenen.
Du skal forklare mekanismen for den basiske hydrolyse og redegøre for sammenhængen med din bestemmelse af reaktionsordenen."
Men det er kun den sidste jeg har brug for hjælp til.
Svar #3
18. december 2015 af mathaj (Slettet)
Det kunne godt lyde som om du skal komme ind på selve reaktionsmekanismen -der er altid genrelle "opskrifter" på hvordan det foregår, prøv bare at søge på det.
Mht. sidste del af denne del, så kan jeg ikke umiddelbart se hvordan du finder en sammenhæng mellem dette og reaktionsordenen.
Synes du ikke det lyder som en nogenlunde kort problemformulering? Hvor meget har du fået det til at fylde da
Svar #4
18. december 2015 af spiriten (Slettet)
Ja okay, men synes bare det har været inde over selve forsøgsbeskrivelsen, altså der er alle de reaktioner som sker, men ved ikke om jeg skal fokusere mere på at det sker i basiske forhold, og hvad der lige er at komme ind på under det?
Men jo den er ret kort og skal være mellem 17-22 sider, det er dog ikke noget problem da jeg er oppe på 15, uden indledning og konklusion osv. Formler osv. fylder en hel del, men det er heller ikke efter anslag, så det er fint nok ;)
Skriv et svar til: Mekanisme for basisk hydrolyse?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.