Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 7041 til 7060 af 127115
-
Klods hans & Klotte hans - forskellen
ForumindlægHej er der nogen der kan fortælle hvad forelskelsen mellem klods hans og klotte hans? -
2 opgaver med andengradsligninger?
ForumindlægNogle, der kan gennemgå og forklare disse opgaver, jeg har prøvet flere gange, men uden held: 1. Hvorledes skal man bøje en 70cm lang metalstang i en ret vinkel, når afstanden mellem endepunkterne skal være 60cm? 2. En kvadratisk græsplænes side er 20m lang. Gennem plænen er der anlagt to lig... -
vektorer, normalvektorer og liniers ligning
ForumindlægDer er givet to vektorer: vektor a = (13) vektor b= (72) Linien l går igennem origo (0,0) og har vektor a som normalvektor. Linien m går igennen P(2; -5) og har vektor b som normalvektor. Opstil ligningerne for linierne l og m??? Jeg tænker, at hvis jeg finder tværvektorerne til både vektor... -
Antisense.
ForumindlægHej, jeg har lidt svært ved opgave c. Nogle der kunne hjælpe ? -
Haster! Vektor i 3D
ForumindlægHejsa! Jeg har vedhæftet opgaven, som jeg har svært ved. Er usikker på opgave a og c a) Jeg har først dannet to vektorer med AB og AC, som jeg herefter har fundet krydsprodukt af for at finde en normalvektor til planen. Den fik jeg til n=(544,1836,-1296). Jeg indsatte dette i planens li... -
Emner i samfundsfag
ForumindlægHej Vil gerne hjælpe i samfundsfag, nu når det snart er eksamen. Folkestyret og grundloven økonomi politik sociologi velfærd EU ideologier Arbejdsmarkedet og andre emner. Bare skriv på tråden, hvis I er interesseret-lige meget hvilke niveau -
Punktmængde imellem grafer
ForumindlægEr gået i stå, nogle der kan hjælpe med det sidste ? -
Problemer med at finde en differentialligning til et givent punkt.
ForumindlægJeg kan ikke se, hvordan jeg skal bestemme differentialligningen til at givent punkt. Jeg har to forskellige opgaver.1. y'+4*y+8x = 0 går gennem punktet (0,4)Her er jeg nået frem til at jeg må skulle finde y's afledte funktion der er lig -4 gange den selv -8x. Ved dog ikke hvad dette er,... -
opladning af en kapacitor
Forumindlæger det ikke nogen der ka hjælpe mig med denne her opgave . . den er virkelig svær fatter intet -
Gymnasielærer?
ForumindlægGymnasielærer? Jeg havde enlig tænkt mig at uddanne mig folkeskolelærer, indtil jeg fik åbnet øjnene op for gymnasielærer. Men har lige nogen spørgsmål vedr. uddannelsen. - Hvordan foregår et forløb på universitetet? - Hvordan foregår hele uddannelsen? -Hvordan tjener jeg penge samtidig med at ... -
KIG VENLIGST HER, SØDE FOLK
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal skrive en gyser historie og et essay ud fra min historie til på fredag, og jeg ville høre om i havde gode ideer til hvad historien kan handle om? :-) jeg er helt blank selv, og tænker min hjerne ud, men det ville være rart hvis i gad hjælpe til. ANYONE ? :))) -
Gitterligning
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig interferens og de forskellige ordner i gitterligningen? På forhånd tak! -
Ethere
ForumindlægOpskriv strukturformel for den ether der dannes ved kondensation af propan-1-ol og ethanol: ethylpropylether C2H5-O-C3H7 Hvilke andre ethere kunne der dannes ved opvarmning af en blanding af de to alkoholer med koncentreret svovlsyre: ... -
AKUT HÆLP TIL REAKTIONER
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at udtrykke reaktionerne. Jeg har prøvet mig frem, men kan ikke komme frem til noget. Der tilsættes kobber/calcium til saltsyre og der dannes en grøn farve. Efterfølgende tilsættes kaliumhydroxid og der dannes en brusende gul klar væske. Til sidst tilsættes... -
Haster ...
ForumindlægEr der nogen som der kan hjælpe mig med at forklare opbygningen af et triglycerid? Skal kunne det til eksamen på fredag, men fatter ikke mine notater vi tog den gang vi gennem gik det ;/ -
....? hjælp..
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en ansøgning, men er lidt i tvivl om det lyder forkert? Har du/i lyst til at kigge på det gennem beskedsystemet? :S (vil helst ikke lægge det ud på portalen) -
downlade opgaver her ? hvordan
Forumindlæghej er i gang med at downlade opgaven fra studieportalen, men den kommer ikke kun gennem studienet som det koster noget. er reglerne ændrfet nu om at få opgaver, eller skal man downlade dem på studienet -
Diakron redegørelse?
ForumindlægHvis jeg skal redegøre for et begreb gennem tiden, er der så tale om en diakron metode? Jeg er i gang med min AT, men er kommet i tvivl om diakron og synkron. Bruges metoderne kun til analyse, eller også til redegørelser? -
Termodynamikkens 2. lov og universet
ForumindlægHvordan kan universets udvikling forklares ved termodynamikkens 2. lov? Lige efter Big Bang var al stof og energi fordelt jævnt i det stadigvæk relativt lille univers. Med tiden dannedes der planeter, stjerne osv. Går dette ikke mod termodynamikken 2. lov? -
Angiv en ligning for linjen
ForumindlægOpgave: Punkterne A og B har kordinaterne A (-4,-2) og B (2,6). Angiv en ligning for linjen, der går gennem A og B. Ligger punktet C (27,40) på linjen. Problem: - Kan virkelig ikke finde ud af det her, så har virkelig brug for hjælp med den. Nogen der måske kunne regne den ud? Opgaven hører t...
