Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 7181 til 7200 af 14099
-
Metasprog srp
ForumindlægHvor meget betyder metasprog i srp? Jeg var presset på tegn, så jeg slettede noget af mit metasprog i opgaven - er det noget, der har betydning? Det vil sige at jeg ikke redegør for hvad jeg kommer ind på i afsnittet, men bare går direkte til analysen. -
SSO - parabler
Forumindlæghej jeg skal til at skrive SSO i matmatik B. jeg har indtil videre valgt emnet parabler, men det er jo et bredt emne, så jeg skal have det indsnævret lidt. jeg mangler inspiration. tak:) -
Hvad er sammenhængen mellem pladebevægelser og vulkanisme?
ForumindlægHej folkens, Mit spørgsmål er så, Hvad er Hvad er sammenhængen mellem pladebevægelser og vulkanisme? -
HURTIGT Produktidéer til projekt!
ForumindlægHej!?? Mig og min ven skal skrive projekt om feminisme, og vi mangler så meget en god produkt ide??. Vi er åbne for ALLE bud! Tak på forhånd. -
Det athenske demokrati
ForumindlægHey har her skrevet min foreløbende indledning og problemformlulering:IndledningVi lever i nutidens Danmark (samt en masse andre lande) efter en masse normer og principper. Vi lever i et samfund hvor den enkelte har sine rettigheder og indflydelse på hvordan samfundet skal fungere. Dette finder v... -
vigtigt: rettelse af Grammatik
ForumindlægHej allesammen! Jeg har en opgave som jeg virkelig har brug for hjælp til! Jeg er meget usikker i mit tysk, og skal til en prøveeksamen på mandag. Det jeg beder om er grammatik rettelser, og evt. fejl jeg ved godt det er meget at bede om, men jeg er jer evig taknemmelig hvis i vil tage... -
Ikke uddannede lærere
ForumindlægHej.. Jeg sidder i denne situation, hvor jeg lige nu går i 2.G og lige har afsluttet biologi.. Den lærer vi har er egentlig ikke færdig uddannet lærer, og han er nærmest til "eksamen" med vores klasse.. Der har derfor også været en 3-4 moduler hvor der har været censorer til stede, men... -
Hjælp til metode
ForumindlægHej Jeg står og mangler hjælp, da jeg skal til eksamen i AT på fredag.. jeg har jo afleveret min synopsis og min vejleder har sagt til mig, at jeg skal få styr på min metode, fordi hun siger den er forkert.. jeg synes det er meget svært og vil høre om der er nogen der har lyst til at hjælpe... -
Medicinstudiet - alternativer
ForumindlægHej :-) Jeg er netop startet i 3.g og lige nu er jeg ret lun på medicinstudiet. Jeg ved, at det er svært at komme ind, man skal opfylde kravene (jeg går på samfundsfaglig linje, og skal derfor opgrade MEGET for at kunne opfylde kravene), og være målrettet. Derfor er jeg begyndt at tænke på alter... -
Privatskole eller handelsskole?
ForumindlægInteressen ligger i økonomi og finans. Handelskolen byder på de fag, og en spændene linje. Desværre er der mange umotiverede elever ude på handelsskolen med et rent fagligt lavt niveau, der er stolte over at køre rundt på deres tunede scottere. Privatskolen byder på en samfundsfaglig linje, derm... -
Return for Medical School
ForumindlægHej folkens! Jeg regner med at blive læge, men i USA kan man dette ved at eksempelvis først tage en Bachlor's degree i chemistry, og derefter søge ind på medical school (der nogenlunde svarer til en Master's degree i medicin herhjemme). Jeg selv regner med at læse en major i chemistry i U... -
Værdipolitik eller fordelingspolitik?
ForumindlægHej Jeg sidder og er i gang med at skrive en opgave og bliver pludselig i tvivl om dette er et værdipolitisk spørgsmål eller et fordelingspolitisk spørgsmål: Skal de grønne afgifter på benzin sættes i vejret? Håber nogen kan hjælpe På forhånd tak Mvh Rothe97 -
Må en lære give mentalt fravær
ForumindlægHej Jeg har et meget simpelt spørgsmål. Jeg har en lære, som har besluttet, at hun vil give mig mentalt fravær. Jeg har været til timerne fysisk, men ikke deltaget aktivt. Jeg vil, derfor høre om hun har lovhjemmel til at give fravær selvom, at man dukker op til undervisningen -
her er lidt metoder:D
Forumindlæg• Naturvidenskabelige metoder: - Empirisk-induktive metode: Man laver hypoteser/teorier ud fra observationer/forsøgsresultater (man slutter fra det specielle til det generelle). - Hypotetisk-deduktive metode: Man udleder konsekvenser ud fra teorier (man slutter fra det generelle til det mere sp... -
STX og HF enkeltfag samtidig
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg går i 3. G og har afsluttet mat B, men er ikke tilfreds med eksamens karakteren og ved samtidig at den videregående uddannelse jeg gerne vil ind på, kræver mat A. Jeg vil dog ikke have den karakter jeg har fået på b niveauet til at stå i min eksamens bevis. Mit spørg... -
SRP - Engelsk/Mediefag - Terror
ForumindlægHej Jeg skal snart i gang med at skrive min studieretningsopgave, og søger derfor noget hjælp/inspiration. Jeg skriver i Engelsk og Mediefag, med fokus på terror. Derudover har jeg valgt, at mit fokus skal være på 11. september da det jo i år er 10 år siden, at angrebene skete. Da jeg har ... -
Prokrastination
ForumindlægHvorfor er der ikke større fokus på studiemetoder? med Htx i bakspejlet lærte vi ikke rigtigt om mashlovs behovspyramide og blooms taksonomiske trappe før i 3. G. og hvis man kunne klare sig med at skrive en danskstil sent, aftenen før afleveringsfrist i 7. klasse, ja så vil det helt sikkert u... -
Kommunikation/IT A eksamen - hvordan?
ForumindlægHej, Jeg går på HTX og skal her på mit sidste år til eksamen i Kommunikation/IT, som vi har haft igennem alle 3 år. Desværre har informationer omkring den mundtlige eksamen mildt sagt været ringe. Vi har i forvejen skulle aflevere en såkaldt "prøvemappe", hvor vi beskriver nogle udvalg... -
Fordele og ulemper ved analysemetoder
ForumindlægHej! Jeg skal op og forsvare min SRO om religiøse spændinger i det moderne Indien (efter delingen i 1947), i morgen. Når jeg fremlægger mine analysemetoder, skal jeg helst sige lidt om fordele og ulemper ved dem, og evt. hvilke andre metoder der kunne have været gode at bruge. Så jeg har brug fo... -
Først Essay, "Pool" Corey Campbell 2009
ForumindlægJeg har nu skrevet mit først "essay" hvor vi har analyseret en novelle. Min lærer har gjort os opmærksomme på at hun ikke har så stort et fokus på grammatikken (men hvis der er noget som træder meget klart frem så sig til). Vi skal havde fokus på indholdet. Vi skulle kigge på følgende ...
