Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 7541 til 7560 af 9751
-
Hjælp til at komme videre i en differention...
ForumindlægJeg er helt tabt...jeg ska differentierer (1/2)ln(((e^2x)-1)-1))Jeg er selv kommet videre til at det måske er (1/2)*ln(((e^2x)-1)*(e^2x)*2)-1)) -
3 g's opgave
ForumindlægHej er der nogen derude, der kan hjælpe mig og evt komme med et bud på, hvilket fag det er bedst at skrive opagve i? Jeg ved godt at det ikke er lige til at sige, men i hvilket fag kan man skorere højst karakter i??håber nogen kan hjælpe mig!!!på forhånd tak for hjælpen... -
Oplevelsesøkonomi
ForumindlægHvordan kan man bruge oplevelsesøkonomi i detail handlen i primært shoppings centre? Med under spørgsmål: Hvad er oplevelsesøkonomi? redgørende Hvordan kan man som shoppings center differentierer sig fra konkurrenterne gennem oplevelsesøkonomien? hvordan kan oplevelsesøkonomi påvirke se... -
skriftligt engelsk
ForumindlægHej har i nogle gode råd til den skriftlig engelsk, jeg skal snart op til skriftligt terminsprøve -
Studi.dk PLZ HELP
ForumindlægJeg har fundet en fed opgave herinde - ifølge loven af sonja balle. Og jeg vil gerne be studi.dk om at slette den de næste 3 måneder.Please jeg er virkelig I knibe -
Fysik-karakter
ForumindlægJeg går i 2.g, og da jeg har matematik og kemi på højniveau afslutter jeg fysik i år. Jeg synes selv, at jeg er ret god til fysik, og jeg er meget aktiv i timerne. Mine afleveringer er sædvanligvis de beste i klassen, og til årsprøven sidste år fik jeg 11.Problemet er, at jeg ligesom 7 andre i kl... -
intransitive verber
ForumindlægHej Er der ikke direkte objekt i sætninger med intransitive verber? -
en lidt svær matematik-opg... help please!
Forumindlægjeg skal undersøge en funktion for definitionsmængde, nulpunkter, fortegn osv.Men jeg har det lidt svært ved at løse opg. kan nogen please helpe mig?funktionen hedder: f(x)=4e^x/4x^2+3håber på help... takJim -
Praktisk anvendelse til andengradsligning...?
ForumindlægJeg står og skal bruge en daglidags situation, hvor man kan bruge en andengradsligning. Altså en praktisk anvendelse.Kan nogle være behjælpelige..? =o) -
Har venstre en holdning til et bestemt emne?
ForumindlægHar venstre en holdning til et bestemt emne? -
Stabilitets- og Vækstpagten
ForumindlægJeg er igang med at skrive den store skriftlige opgave på HHx 3år, og jeg er rendt ind i et stort problem.... Opgaven består af to dele, og den første del er jeg færdig med, den lyder sådan her: Der ønskes en analyse af baggrunden for Stabilitets- og Vækstpagten,Denne del var der ingen problemer ... -
Nogen der ved noget om punk????????
ForumindlægHar brug for noget info om punk, er der nogen?? -
Rentabilitetsanalyse udfra Finanskrisens effekter
ForumindlægHejsa Jeg skal analysere finanskrisens effekter, og til dette skal jeg udarbejde en rentabilitetsanalyse. Jeg skal selv vælge en virksomhed, som blev påvirket af finanskrisen. Derfor ville jeg høre, om der var nogle, som havde nogle gode forslag til virksomheder, som blev påvirket af finanskri... -
Meget svære fysik-opgaver -- HJÆLP
ForumindlægHvis der er nogle som kan hjælpe mig med dette ville jeg være blive meget glad. For jeg ved slet ikke hvordan man skal gøre og hvilke formler man skal bruge. Jeg har det som om de lige så godt kunne have været på kinesisk. Jeg ved godt det er lidt meget at forlange hjælp til, men det er min sidst... -
Hvordan påvirker olieprisen valuten og inflationen?
ForumindlægOlieprisen er faldet helt vildt, Alle skriver at det fører til en lavere valuta I rusland, udover at det påvirker valutaen indirekte (folk trækker deres investeringer ud af landet) så kan jeg ikke se hvordan det påvirker valutaen. Desuden så er deres inflation steget, er det fordi en lavere val... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægHej En problemstilling er givet ved: Hvad kan du opnå af sum ved at kaste en repræsentativ terning 10 gange? Gentag øvelsen 20 gange og notér, hvordan summen varierer. Hvordan skal denne skrives op matematisk korrekt? Tak på forhånd -
Hjælp til religionseksamen
ForumindlægJeg skal op i religion og er begyndt at læse, men er blevet i tvivl om, hvad jeg egentlig skal læse.Jeg er gået i gang med at læse baggrundsstoffet i vores grundbog. Og her meldte første spørgsmål sig: Skal jeg læse alle de sider vi har læst i bogen, eller kan jeg nøjes med notaterne?Så blev jeg ... -
Danskopgave om Edgar Allan Poe... Hjælp?
ForumindlægJeg har om forfatteren Edgar Allan Poe og om hans novelle Huset Ushers Fald... Jeg synes selv jeg er kommet godt afsted med hvad jeg har fået lavet, men nu viser det sig bare at min dansk lærer er ekspert på netop Poe. Så jeg er blevet lidt bange om det er godt nok.Ville hører om der er nogen der... -
Årsprøve spørgsmål
ForumindlægEr igang med at forberede mig til årsprøve, men jeg støder ind i mogle problemer nogle gange. Denne gang er det to opgaver. (der bliver måske tilføjet flere opgaver efterhånden).1. Løs uligheden: (x-1)(x+2)(x-4)Hvordan skal man gøre det?2. f(x)= 2x + 5 + (10/(x-1))Grafen for f har to asymptoter.B... -
grænseværdier
Forumindlægx_> hej Jeg har om grænseværdi, som jeg bare ikke kan finde ud af. Men jeg har gjort et forsøg. opg. 1 lyder: Bestem lim F(x) ved at lave en tabel over funktionsværdierne når, F(x) = 4-2√x+1/ x-3 x -> 3 Jeg har 3 ind på x`s plads og så regnede det ud og det giver 0. Er det rigtigt? fo...
