Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7581 til 7600 af 11183
-
potensudvikling
ForumindlægForslag ønskes. Til mundtlig mat. skal jeg kunne komme rundt om: vurdering af modellens andvendelighed ! Er der nogle der kan give mig nogle fixpunkter at tale ud fra. jeg har svært ved at finde hvad man konkret anvender potensudv. til i dagligdagen. Bare nogle få ord om ikke andet . Tak -
hvorfor er der igen der vil hjælpe mig -? når jeg har brug for det
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig hvad fotosyntese er , jeg har snart eksamen ! på Forhånd tak! -
Hvordan omsættes data til en funktion som kan integreres/differentieres
ForumindlægHej alle begavede matematikfolk. Jeg har et grundlæggende spørgsmål, som vedrører infinitesimalregningen. Jeg er fuld fortrolig med at differentiere og integrere abstrakte funktioner, men jeg har svært ved at forstå, hvordan man kan tage et sæt data og omdanne det til en abstrakt funktion, som ... -
hvorfor er mine opgaver ikke godkendt!
Forumindlæghej jeg har tilført to opgaver her på siden.. Men der sker ik så meget?:S det er nu 3 dage siden:S er der noget galt med opgaverne?:S -
Supplering til Kemi B.
ForumindlægJeg er superforvirret angående min fremtid, og håber nogle kan hjælpe. Jeg har valgt at tage min værnepligt i år, og skal derfor tilbringe 6 måneder på Bornholm fra 1. oktober. I mellemtiden, fra den 9. juli skal jeg begynde som gartner på et sommerferiejob indtil oktober. Næste år regner jeg m... -
Hvad er en Matematisk model?
ForumindlægHvad er en matematisk model?? -
DNA og generationer
ForumindlægHej.. Jeg sidder her med en biologiaflevering, som bare driller som en i h******! Opgaven lyder: I en bakteriekultur blev bakteriernes DNA mærket med 15N (15 er ophævet) (en bestemt nitrogenisotop), således at alle DNA-molekylerne indeholdt 15N. Derefter blev bakteriecellerne overført til at næri... -
Fra HF til STX?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg står i en meget svær situation lige nu. Jeg går i 1.hf på et gymnasium, men havde i sommerferien fortrudt mit valg, jeg kunne ikke ringe op til kontoret og få det ændret, da der var lukket. Da sommerferien var slut gik jeg op til kontoret, men de sagde at der ikke var fle... -
Hvad menes der med det
ForumindlægOtholitic organer (sacculus og utriculus) fornemmer lineære accelerationer. det med lineære acceelerationer? -
Nationaltest i Fysik og Kemi
ForumindlægEr der nogen der har taget nationaltesten i fysik og kemi for 8.klasse? Jeg skal snart tage den, så jeg ville høre om i ville skrive om den er svær og hvad man skal læse om/forberede sig på? :)))) Har desperat brug for det!!! :' -( -
sprogopgave hurtig hjælp til et spørgsmål
ForumindlægHej, jeg skal bare have hjælp til noget hurtig hurtig tak, forstår et virkelig ikke I hver af nedenstående sætninger er en grammatisk fejl understreget. Skriv den korrekte sætning, og forklar dine rettelser med udgangspunkt i sætningerne. Brug grammatisk/faglig terminologi. Skriv din forklaring ... -
Victimes of war (sang analyse)
ForumindlægHej Jeg har lige forsøgt at hjælpe min lillebror med at analysere sangen "Victims of war". Vi har meget svært ved at gennemskue den, så nu må vi have hjælp fra nogle kloge hoveder. Her er sangen: In Europe and America, there's a growing feeling of hysteria Conditioned to respond ... -
Biologitest
ForumindlægIdag tog min klasse disse test: http://demo.evaluering.uvm.dk/eksempeltest/ Det er sidste års FSA, og jeg kan lige så godt indrømme, at jeg fik 7 i dem begge. Jeg synes selv, at den er svær, da vi slet ikke har haft om meget af det. Er der mon nogle af jer kloge sp-medlemmer der kan få 12?? S... -
Studieretning STX
ForumindlægHej, jeg skal begynde på gymnasiet næste år, men jeg ved ikke helt hvilken linje, jeg gerne vil have. Jeg vil gerne have en studieretningen indenfor naturvidenskab, og har overvejet studieretningen med bioteknologi. Men jeg har hørt at bioteknologi-linjen lukker mange veje efter gymnasiet. ... -
Metode - Dansk & Idræt
ForumindlægHej.. Jeg skriver om "den perfekte krop" i fagene dansk og idræt.. Men jeg er, som mange andre, ikke helt med på metoder hertil.. Er der nogen andre som skriver om samme emne eller kan hjælpe med metoder hertil? -
Typer af hormoner??
ForumindlægJeg skal op i bio A om en uges tid, og et af spørgsmålene lyder: "Gør rede for de forskellige typer af hormoner der findes" Findes der flere end nedestående? Steriodhormoner ( --> overordnede kønshormoner,kvindelige kønshormoner, mandlige kønshormoner), non-steriode hormoner ( --&g... -
Potensfunktioner
ForumindlægHar en mundtlig årsprøve hvor følgende spørgsmål kommer.. - Gør rede for potensfunktionen y=b*x^a og for dens vækstforhold - Omtal et eksempel på anvendelsenaf potensmodellen - Gør rede for sammenhængen mellem to variable og for potensregression på TI-89. Vi har ikke lært noget om dobbel... -
Inspiration til eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg har jo fået mine spørgsmål på forhånd, og jeg har forberedt noget til dem alle. Problemet er bare, at der er nogle få af dem, som jeg ikke har så meget til. Det er følgende: Eksponentiel udvikling - Har gjort rede for fordoblings- og halveringskonstant, samt bevist en af dem. - Renteforml... -
Gravide kvinder
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål, vidste ikke rigtig om jeg skulle oprette den her i dette forum men... når man nu siger at kvinder kun kan føde til de er 40 er det så fordi det etisk er forkert, at lade en kvinde på 50 år føde eller er det fordi det biologisk set kan medføre handikappet børn?! Jeg undr... -
Fjollebilled/kaosbilled
ForumindlægJeg skal op i 3.g efter sommerferien, og min klasse kommer så til at hedde 3.M. Er der nogen, som har nogle forslag til hvordan min klasses fjollebilled/kaosbilled kan se ud? Hilsen Pernille
