Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7821 til 7840 af 11183
-
reaktionstyper?
ForumindlægEn der kan hjælpe mig lidt her? En der kan definere og komme med et eksempel (afstemt reaktionsskema) på disse reaktioner: Fældningsreaktion Syre-base reaktion Forbrændingreaktion Redoxreaktion -
Hjælp til beviser...
ForumindlægJeg skal kunne disse to opgaver til min næste matematik time, men jeg kan ikke helt finde ud af det. Er der en der ville kunne forklare mig hvordan man gør? og hjælpe mig med at løse dem? På forhånd tak. :-) Gør rede for begrebet differentialkvotient. Udled differentialkvotienten for f(x)=x^2... -
Zionisme
ForumindlægHej..\n\nNår læreren siger at vi skal redegøre for grundtankerne i zionismen på baggrund af Herzl.. Er det så en god ide og skriv om Israels oprettelse og hvad det har haft af konsekvenser for dem og Palæstina.. eller??\n\nHåber i kan hjælpe mig.. -
Karakter i skriftlig dansk
ForumindlægHej, Jeg går på STX og vi har haft 2 skriftlige afleveringer for i dansk indtil videre. I den ene aflevering fik jeg 10. I dag fik vi den anden tilbage og til min store overraskelse, fik jeg 02. Jeg ved ikke selv, hvordan det kunne lade sig gøre og jeg må da indrømme, at det gjorde mig lidt tri... -
hjælp...mangler bograpporter
ForumindlægHey!Jeg har et seriøst problem. jeg er i gang med HF og er færdig her til sommer. Men jeg mangler stadig at få læst 8 selvstændige værker og de skal afleveres om 2 uger, så er virkelig på røven. Man venter jo selvfølgelig til sidste øjeblik med at læse, men det kender mange jo nok. Så tænkte på o... -
TI-89 - en nødvendighed?
ForumindlægHej, Jeg har matematik på højniveau som linjefag. Jeg har i den forbindelse fået programmerne "Mathcad" & "Geogebra", endvidere har jeg lommeregneren TI-30X, som dog ikke kan nær så meget som TI-89, men jeg har ikke studeret Mathcad nærmere, så jeg ville gerne vide, om der... -
Eksamen!
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe mig med nogen fif til hvordan det ville være smart at læse de mange sider op i historie når jeg har 6 dage?Vil også gerne vide hvordan det er det foregår helt præcist til eksamen, for vores lærer har ikke fortalt så meget.På forhånd tak for hjælpen... -
hvad skal man gøre?
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF08/Eksamen/Opgaver/Gl%20ordning/2008%208%202_uden.ashx opgave c -
øvelse til årsprøve
ForumindlægHejJeg ville bare høre om der var nogen der kendte en hjemmeside hvor man kunne øve sig op til en årsprøve? -
Kilder til SRP vedr. regressionsanalyse og VØ
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive SRP med fagene virksomhedsøkonomi og afsætning, begge på A niveua. Min problemformulering lyder således: "Problemformuleringen: Foretag en virksomhedsbeskrivelse af Lagkagehuset samt en redegørelse af deres hidtidige vækststrategi. Udarbejd en økonomisk analy... -
Valg af studie
ForumindlægGoddag.Jeg har længe haft en faglig interesse for emnerne Cognitive Science (kognitiv videnskab) og Neuroscience (neurovidenskab).Betragter man emnet på det internet-anerkendte encyclopædi Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Philosophy_of_mind#Philosophy_of_mind_and_science), ses hvor diverge... -
Eksamen
ForumindlægEr der nogen derude der kan forklare mig hvordan eksamen foregår i historie. Bl.a. om man trækker en kendt kilde, hvor lang tid man har osv.På forhånd tak -
Mundtlig eksamen FSA
ForumindlægHej eksperter og stræbere :)Jeg står og skal til mundtlig eksamen på torsdag, og jeg søger råd, der skal hjælpe mig med at lave det forventede 11-tal om til 13.Jeg har et godt næsten flydende engelsk, og jeg er god til at analysere og fortolke. Jeg mangler bare noget, der kan give de sidste margi... -
gode råd?
ForumindlægNogen der har nogle gode råd til historie eksamen?? -
math på gymnasiet
Forumindlæghvilken bog bruger man når man har matematik på C... -
24 timer - mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op til mundlig eksamen i tysk. Som i jo nok ved trækker man en tekst, som man derefter har 24 timer til at forberede. Jeg ville lige høre om der var nogen der,efter at jeg havde lavet opgaven, kigge på den og eventuelt komme med bedre forslag? Jeg har eksamen i næste uge? Jeg p... -
Fysik B eksamen - Tips
ForumindlægHej! Jeg skal op til en fysik B-niveau eksamen om 14 dage, men vil gerne vide, hvad der skal til for at jeg kan få et 10 eller 12 tal. Har i nogen gode råd eller tips? :o) Tak på forhånd Sayne -
Religion eksamen
ForumindlægHej alle! Jeg skal op i Religion på mandag, og vi er en del som ikke ved noget som helst om hvordan den foregår? Så ville egentlig bare høre om der er nogen der har været oppe til religions eksamen eller der er nogen som ved hvordan den foregår? - Altså hvilken slags tekst man kan trække og hvad ... -
E_a, hvordan finder jeg den?
ForumindlægE_a er aktiveringsenergien for en reaktion. Hvis jeg har et tilfældigt reaktionsskema, fx. N2 + 3 H2 <-> 2 NH4 hvordan finder jeg så E_a? Kan jeg slå det op i databogen eller udregne på baggrund af de enkelte stoffers energi (ligesom en entalpiberegning, eller er det bestemt eksperimenti... -
parapel
ForumindlægHej. Håber på at der er en der gider at løse den her opgave da jeg aldrig har været så sikker i to ligninger med to ubekendte. Den er følgende: "En parabel er givet ved ligningen y = 0,5x`2 + bx + c. Det oplyses at punkterne 3,-3 og -1,5 ligger på denne parabel. Bestem tallene b og c."
