Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7921 til 7940 af 11183
-
Hvad skal man gøre?
ForumindlægHej jeg har afsluttet min C fag, jeg fik 12 i kom it og 02 i samfundsfag. Faktisk har 80% af klassen fået 02 eller 00. Vi føler at vi ikke er blevet godt nok undervist eller vejledt til eksamnen, for vi blev overraskede over de spørgsmål som vi slet ikke havde nogle kendskab til og som ikke stod ... -
PLZ hjælp
Forumindlægheeej alle, jeg skal til fysik A eksamen, er der nogle ting jeg bar SKAL kunne ??? og har i nogle råd?, tak! -
Dansk mundtlig HF
ForumindlægHej! Jeg er 100% fjernstuderende, men hvordan forbereder jeg mig bedst på min mundtlige eksamen i dansk A? Sådan praktisk set? Jeg har nogle super analyseværktøjer på min PC, men hvad skal jeg ellers sætte mig ind i? Og så to spørgsmål omkring selve eksamen: Hvad menes der med en ken... -
Mdt matematik a eksamen
ForumindlægHvordan forløber eksamen? Er det ligesom andre fag, hvor eksaminanden fremlægger det vedkommen har i de 25 min.? Nogle der har været op? Hvordan taklede I det? -
Ferie på videregåendeuddannelser?
ForumindlægJeg begynder på en videregåendeuddannelse (arkitektskolen i århus) her efter sommerferien. Jeg ville lige høre om har ferie, eks. efterårsferie, vinterferie og påskeferie. -
Ekstra eksamen
ForumindlægJeg skal til at læse til lærer og har haft en snak med folkene om de fag jeg har valgt. Jeg har været i erhvervslivet siden 1983 så det bliver meget anderledes, igen at skulle på skolebænken. Jeg har en Højere Handelseksamen men Seminariet kan ikke rigtig bruge den da den er forældet. Jeg har val... -
Kontinuitet
ForumindlægHej En opgave lyder: Hvilke af følgende funktioner er kontinuerte i hele definitionsmængden? Hvordan løses denne opgave? -
Spg. Gymnasium - A niveau -> C niveau
ForumindlægHej Jeg skal starte på gymnasiet efter sommerferien, og jeg har valgt mat på A niveau. Vil det så sige, at jeg starter det 1. år med at have mat på A niveau - rent fagligt (sværhedsgrad). Eller starter jeg med at have det på C niveau, hvor det derefter gennem årene bliver sværere og sværere o... -
AT (almen studieforberedelse) - din mening?
ForumindlægHejsa alle i kloge hoveder herinde Til jer som går på den nye reform: Hvad mener du om AT, almen studieforberedelse? Jeg kunne godt tænke mig at se hvorvidt folk har ændret mening med det, når nogen af os har haft det nu i 2 år, og andre i 1 år. Så hvad er din mening blevet til? Du må meget... -
Forsøg med salte
ForumindlægGo'daw Nu er jeg snart så "heldig" at være færdig med 9 Klasse, men inden da, er der lige en række eksamer såsom fysik, der skal overståes :-). Hvis jeg nu skulle være så uheldig, at trække salte, kan i så sige mig, hvad for nogen forsøg jeg kan lave? Kan man overhovedet lave så ... -
forbrug
ForumindlægKunne I rette det og hjælpe med 4,3 ? http://peecee.dk/?id=52202 http://peecee.dk/?id=52203 opg 5 http://peecee.dk/?id=52205 http://peecee.dk/?id=52206 hjælpe med opg. 5,4, 5,5 mange tak -
ekstra guf der giver 13!
ForumindlægHej jeg kunne rigtig godt tænke mig at få 13 til min eksamen i old her i overmorgen. Jeg ved at der bliver givet fire 13-taller i min parallelklasse og en bunke 10 og 11-taller. Så det kan vel ikke være så svært igen. Men jeg synes det er meget svært at hæve sig ud over det der forventes når jeg... -
Hvad foretrækker I?
ForumindlægHej Foretrækker I musik(c-niveau) eller billedkunst(c-niveau)? Hvorfor? -
MatA: Hvad har I lært?
ForumindlægEn ting jeg undrer mig over... På mit matA-hold har vi i øjeblikket om integration. En del af vores viden i det emne bygger på differentiation, som vi lærte om i 2g. Vi skal bl.a. integrere de trigonometriske funktioner og a^x, men det har vi ikke lært at differentiere, så det er en smule indvik... -
Lineær Programmering, lighed i bibetingelsen.
ForumindlægOhøj, står overfor følgende LP-problem: max 4x_1 + 2x_2 + 5x_3 ubb 5x_1 + 4x_2 + 3x_3 <= 11 2x_1 + x_2 + 3x_3 = 8 Jeg har først opstillet hjælpeproblemet og løst det. Derefter har jeg tilføjet slack og løst igen. Får løsningen: x_1 = 1, x_2 = 0, x_3 = 7/6, Z = 89/6 Nogen der gide... -
At blive bedre.
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til følgende: 1. Latin samt gramatikken. 2. Tysk grammatik. ( problemet ligger i det, at jeg faktisk er rigtig god til tysk, men når min lærer endelig spørger: "Hvad hedder det så, når dativ styrer akk. elller lignende, så kan jeg simpelthen ikke svarer.) 3. Dansk... -
Filtrationer
ForumindlægI forbindelse med en eksamen i Matematisk Finansiering er jeg stødt på begrebet "filtrationer" inden for noget binomialtræsteori. Jeg har lidt svært ved at forstå, hvad der ligger til grund for dette begreb, da det er beskrevet temmelig abstrakt i den litteratur, der anvendes til det. F... -
Jurastudiet i Århus
ForumindlægDa jeg bliver student om en uge, og skal forsætte med at studere efter sommerferien på jurastudiet i Århus, hvorfra det ville være fedt med lidt subjektiv viden. Her tænker jeg studerende på dette studie, der vil fortælle lidt om deres oplevelser og meninger omkring studiet i Århus. Hvordan funge... -
jura og statskundskab
ForumindlægHej .. Er der nogen der kan svare på hvor meget matematik/økonomi der er på henholdsvis statskunskab- og jurastudiet ..? Hvor vil i anbefale at man studerer jura/statskundskab? Hvordan er lønnen typisk efter endt uddannelse ? Tusind tak!! -
Etik og atombomben
ForumindlægJeg skal forklare hvor vidt det er etisk korrekt at anvende atombomben. Problemet er at jeg skal bruge pligtetik og situationsetik. og det er meget svært at finde noget om situationsetik, er der nogen som kan hjælpe?
