Søgning på: biologi pensum. Resultater: 7941 til 7960 af 11183
-
Ideologi
ForumindlægHej. Kan i hjælpe mig med et spørgesmål til min opgave? Hvorfor er skattelettelser ideologiske og hvorfor betyder de noget for velfærdsstaten? På forhånd mange tak :-) -
Radioaktivitet og halveringstid!
ForumindlægHej med jer, Jeg har trukket et spørgsmål i fysik til eksamen, som jeg meget gerne vil have hjælp i - håber der er nogle kloge hoveder derude! Overemnet er Radioaktivitet, men jeg skal også komme ind på: Kernepartikler, henfaldstyper, aktivitet, halveringstid. Hvis der er nogle, der kunne hjælp... -
STUDIETUR
ForumindlægHej Studi! Vi skal på studietur næste år, og jeg vil derfor spørge, om der er nogen, der kender nogle spændende, billige rejsemål? I må meget gerne komme med nogle henvisende links! Mange hilsner Tissi PS. Vi vil ikke til Berlin! -
"Doppler"- Erland Loe
ForumindlægHej... er der en venlig sjæl som eventuelt skulle ligge inde med et værkanalyse af bogen "Doppler" af Erland Loe? -
vis udtryk er positivt
ForumindlægVis at: 1/cosh(x) + ln((cosh(x))/(1+cosh(x)) er positivt for alle positive tal. Problemet er jo selvfølgelig om logaritmen kan nå at blive negativ nok til at afparere det positive led fra 1/cosh(x). Har I nogen regneregler eller tricks, der kunne være gode at bruge? Jeg føler meget, a... -
Hjælp - Vi har ret til Idæret!
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg går på en privatskole i Vejle, som overordnet set er meget god. Men når det kommer til idræt er den ikke. Vi har meget lange dage på skolen ALLE DAGE; 08:00 - 14:30 og 08:00 - 13:50. Det vil sige at vi faktisk har hele 32 lektioner om ugen, faktisk MEGET mere end de ... -
Matematik mdt. A-niveau (lære bøger udenad?)
ForumindlægJeg er blandt de (velsagtens mange) elever der skal op i mundtlig matematik i år. Jeg har fået udleveret 24 spørgsmål (læs: opgaveformuleringer) og mens man kan (teoretisk set) læse og fremstille ark til hvert og evig eneste spørgsmål før selve eksamen går mit spørgsmål mere på: Kan det vitterl... -
Dansk eksamen (A-niveau) hjælp please? :-)
ForumindlægEr der nogen der ved, hvordan sådan en eksamen foregår? Skal snart op nemlig, og ville gerne vide hvad jeg kan forvente at komme ud for. Tak! -
Finans Bachelor
ForumindlægHej Hvad er folks mening til den nye finans bachelor udd.? http://www.finansbachelor.nu Og sammenlignet med HA Almen Erhvervsøkonomi? Tænkte på at det er 1. år med Finans bachelor om uddannelsen så ikke skal have lidt tid til at komme i gang osv. mht lærererne ikke er inde i rutinen med underv... -
Årsprøve
ForumindlægHej, jeg er 1.g'er og går på HTX. Jeg har valgt matematik på A-niveau. I slutning af dette skole år, skal vi op i skriftlig matematik som årsprøve. Jeg undrer mig over, hvordan sådan en skriftlig prøve vil se ud. Jeg har søgt på uvm, men kan ikke finde nogle eksempler af prøven der inde. Er... -
Nogle som har haft fjernundervisning?
ForumindlægHej folkens.. Er her nogle som har haft fjernundervisning/flexfag før, i så fald hvilke fag og niveauer? -
Universitet giver lavere karakter
ForumindlægHey Jeg har ofte hørt at folk som starter på universitet får ofter en lavere karakter end de plejer på gymnasiet? Er der nogen som har oplevet det. Her tænker jeg blandt andet på at hvis en studerende fx fik 4 i gennemsnit på gymnasiet og når personen starter på en langvideregående udannelse så f... -
Samfundsøkonomiske mål
ForumindlægHej Hvorfor er udligning af sociale forskelle et samfundsøkonomisk mål? Ville det bidrage positivt til samfundsøkonomien hvis alle har lige adgang til samfundets goder? Hvordan skal det forståes i sammenhæng med samfundsøkonomien Tak -
Følge kurser på uni
ForumindlægHej, Nu har jeg læst mange steder, at der opfordres til, at man følger diverse kurser selv om man ikke har fagene, og rektor på Københavns Universitet anbefaler også, at man krydser sit studie med andre studier. Hvordan kan dette lade sig gøre? Hvordan finder jeg andre forelæsninger? Er der plads... -
koordinat
Forumindlægnår jeg har et trekant som er tegnet i et koordinatsystem og skal regne areal ud, hvordan ? -
Hvordan opnår man gode karakterer?
ForumindlægHej! Jeg er begyndt på farmaceut uddannelsen og har lige nogle spørgsmål. Hvordan kan man opnå nogle gode karakterer til eksamen. Jeg forstår godt når jeg læser i bøgerne men er ikke god til at løse opgaver. Har karaktererne en vigtig betydning, når man engang er færdig og skal søge arbejde. -
FYSIK
Forumindlæghej jeg har fysik A som studieretningsfag, og skal til eksamen i det til sommer. problemet er at jeg har en rigtig dårlig lærer som ikke rigtig kan lære fra sig, dette siger jeg på grundlag af at klassens gennemsnit i fysik er 4 mens den i de fleste andre fag ligger højere.. jeg vil gerne høre om... -
Søger råd fra HTX elever!
ForumindlægHej Jeg søger råd fra elever, der med lav gennemsnit er kommet ind på HTX? Kan I evt. fortælle mig hvilket gnm. snit I kom ind i? Ville måske dæmpe min nervøsitet en smule.... Jeg er bange for at mit gennemsnit er for lavt, selvom mine lærer erklærer mig egnet. Mit nuværende snit er 7, måske stig... -
Perspektivering til den grimme ælling, nattergalen eller grantræet
ForumindlægEr der nogen, som kender et par H.C. Andersen eventyr, som kan perspektiveres til enten den grimme ælling, grantræet eller nattergalen? -
Lineær programmering
ForumindlægEr der en der kan svare mig på hvordan jeg løser denne opgave, altså delen med at løse de to ligninger med to ubekendte?
