Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 8081 til 8100 af 23765
-
Opbygning af N2, O2 og CO2
ForumindlægJeg sidder og slåsser med nogle kemi dispositioner til kemi C eksamen, og har svært ved at forklare noget om N2, O2 og CO2's opbygning - nogle ideer? -
Magnetisme
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp i at besvare et spørgsmål: Hvilke af de nedenstående tiltrækkes af magnet? -jern -aluminium -messing -nikkel -
Forstår ikke sammensatte ioner
ForumindlægHej. Jeg fatter ikke hvad en sammensat ion er. I min kemi aflevering skal jeg fokusere på denne fældningsreaktion: Na3PO4(aq) + FeCl3(aq) ------> FePO4(5) + 3Na+(aq) + 3Cl-(aq) Jeg skal forklare hvad der sker i fældningsreaktion og bruge disse ord: simpel ion, sammensat ion, tilskuer-ion, io... -
Argumentation/forståelse
ForumindlægHej! I opgave 2a bliver jeg bedt om angive ladningen på en kugle indre og ydre skal. Jeg er ret sikker på at den indre skal skal være -2q, mens den ydre skal skal være +4q når den den omsluttede ladning er +2q. Mit spørgsmål er følgende. Jeg ved at E=0 i en ledere, hvilket jo egentlig betyder... -
Redox
ForumindlægHey har følgende opgave (se vedhæftet fil) Er der nogle der kan hjælpe ? Jeg ved at der er 2 af dem der ikke kan gå op pga spændingsrækken ....men ved ikke helt præcist hvordan man skal skrive reaktionsskemmaerne op .. Ville være glad for en forklaring/ fremgangsmåde. -
spædningsrække
ForumindlægNogen der akut hurtigt kan hjælpe mig med denne opgave: Betragt følgende blandinger og skriv reaktionsskemaer i de tilfælde, hvor der sker en kemisk reaktion: "Bly i en kobber(II)chloridopløsning" -
Syre polaritet.
ForumindlægHejsa :) Er der nogen der kan forklare lidt om, om syre er polære eller upolære? Eller om de kan være begge dele? Håber der er nogen der kan hjælpe, og tak på forhånd! -
hvad bruger man Ionvandring
Forumindlæghvad bruger man Ionvandring til -
Halveringstid?
ForumindlægHej jeg har en rapport om halveringstid, men jeg kan næsten ikke finde noget om det. Jeg har fundet lidt i min fysik bog og lidt på nettet, kan nogen hjælpe miig. Jeg har skrevet dette indtil videre: Halveringstid er den tid, der går før halvdelen af stoffet er omdannet til et nyt stof (henfaldet... -
Eksamen!
ForumindlægHalløjsa.. Jeg skal i morgen starte på min fysik eksamen, med at trække et emne, og dertil skal der så laves et fysik forsøg som vi kan regne på, og forklare udregninger og forskellige teorier og sådan noget for lære og censor.. Jeg går på HTX, og eksamen er på B-niveau.. Jeg vil så bare lige sp... -
Hjælp til fysikforsøg og tilhørende forklaring 9. klasse, mundtlig eksamen
ForumindlægHej derude, Jeg har intet lært i fysik fra 7.-9. klasse. Jeg har skiftet skole i 9. og nu vil jeg gerne forsøge at gøre mit bedste til eksamen. Vi skal op i gruppe og lave hver vores forsøg. Problemet er at jeg intet forstår. Kan I hjælpe mig med nogle nemme forsøg med nemme forklaringer til, hvi... -
Kød som varmeleder :)
ForumindlægEr kød (ja, du læste rigtigt) en god varmeleder? Min laptop har en tendens til at blive rimelig varm. For at afkøle den er det vel en god ide at placere den på en metaloverflade, fordi metal er en god varmeleder. Desværre har jeg ikke sådan en slags bord. Hvad kunne ellers være en god varmeleder... -
Hvorfor er reaktionshastigheden 1/Δt?
ForumindlægHalløj Jeg er ved at skrive en rapport reaktionshastighed, og skal her forklare sammenhængen mellem reaktionshastighed og temperatur. Jeg har lavet et forsøg, hvor jeg har data omkring temperaturen og reaktionstiden, men skal selv beregne reaktionshastigheden. Dette vil jeg gøre ved at sige 1/&D... -
5 A-fag???
ForumindlægHej jeg går nu på 1.G i en HTX og har følgende fag på A-niveau: Kemi, matematik, dansk og teknikfag. Jeg skal nu vælge mine valgfag, hvor jeg havde overvejet at hæve fysik fra B til A. jeg har haft mange som har frarådet mig det pga sværhedsgraden med 5 A-fag. Mit spørgesmål er til jer, som har... -
Logikken bag eksaminerne?
ForumindlægKære Studieportalen, Jeg skal op i fysik eksamen på A-niveau. Men jeg hævede først faget her i 3.g. Da jeg havde fysik på B-niveau var jeg til årsprøve, og vi havde egentlig fået opgivet spørgsmålene på forhånd. Og jeg ved, at på C-niveau har man 24-timers forberedelse. Men hvor i al verden er lo... -
Martin Luther King
Forumindlæghej jeg skal lave en projekt opgave om martin luther king i 9.klasse og "den skæve verden" men problemet er bare at det jeg skriver i rapporten må ikke fremlægges men hvad kan jeg så snakke om i min power-point. Rapporten indeholder følgende punkter * Hvorfor jeg har valgt emnet? * Fa... -
FYSIKRAPPORT HJÆLP!!
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med at beregne Lf,vand og c,vand til min rapport. Jeg indsamlede mange data til rapporten ved et forsøg vi skulle udøge. Jeg kom frem til en lineær regression, hvor forskrifen så således ud: 0,00012296x + 40,760. Ved beregning af (c,vand), skal jeg bruge "0,000122... -
AT: Fagenes fordeling
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i fysik A og filosofi C men er kommet i tvivl omkring kravene til emnet. Mit emne ligger nok indenfor det man kalder filosofisk fysik, så arbejdsmetoderne er ikke begrundet i noget eksperimentielt, det er udelukkende teoretisk (såkaldte tankeeksperimenter). Jeg må nok in... -
elektronprikformler
Forumindlæghvordan tegner man elektronprikformler for bindinger mellem ikke metaller?Jeg kan ikke give noget eksempel for jeg fatter det ikke. -
hjælp.
Forumindlægnogle der ved hvilke metaller, der forekommer som rene grundstoffer i naturen? skal aflevere det i en opgave i morgen, så håber der er nogle der vil hjælpe (; på forhånd tak.
