Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 8121 til 8140 af 127115
-
Brøk til procent | Matematik formelsamling
KompendieNår man har en brøk og skal omregne til procent, skal man gange brøken med 100 %. Man får derefter et kommatal, angivet i procent, som resultat. Eksempelvis som på en formel for procent ser således ud:Herunder kan du indsætte en brøk i lommeregneren, og udregne den procentdel som brøken svarer t... -
Skift studieretning
ForumindlægHej :) Jeg går på Herning på den retning der hedder Mat A, Kemi B, Biologi A. Men jeg er desværre kommet i en dårlig klasse. Ikke fordi jeg bliver mobbet eller holdt udenfor. Men ja... Jeg skal have Mat a, kemi og fysik b, for at studere medicin. Så jeg skal have skiftet retning, til noget lignen... -
Kalium-40
ForumindlægHejsa, nogen der ved, hvordan kalium-40 kommer i menneskets krop? På forhånd tak. Hilsen peligro -
8 klasses matematik.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har brug for lidt hjælp , men den er lidt svært at finde. Julie har fået 1000 kr. i gave. Hun sætter pengene i banken og får en rente på 2% p.a a) Hvor mange penge har hun fået i rente efter et år? Mellemregning: 1000/100*2= 20. Hun får 20 kr. I rente ... -
problemregning
Forumindlæger der nogen der har lavet noget om bistader,bier osv. -
Kemisk reaktion i batteri
ForumindlægHej Kan nogen opskrive et eksempel på en kemisk reaktion i et batteri? Jeg fatter virkelig ikke, hvordan et batteri virker, selvom jeg har læst adskillige tekster. Problemet er, at disse tekster ikke angiver nogen kemiske reaktioner, men blot beskriver, at der sker en kemisk reaktion, som dan... -
Har jeg bestået ?
ForumindlægHej jeg har engelsk på B niveau. Jeg fik 00 og 02 til min årskarakter og jeg var op til skriftlig hvor jeg igen fik 02 Da det er et B fag skal den ganges med 0,75? Er jeg bestået? -
AKUT HURTIGT
ForumindlægEr i gang med matematik aflevering, som skal afleveres i aften, men er nået til et spørgesmål, dom jeg simpelhen ikke fatter nada af .... Nogle kloge hoveder, der vil tage sig tid og hjælpe ? På forhånd tak skal I have :) PS billede er i fil/vedhæftet ! -
Optimering - fabrik - hjælp?
ForumindlægHej!! Håber nogen er gode optimering, for jeg sidder fat i denne opgave.. jeg har lavet a'eren- men kan simpelthen ikk komme videre.. Nogen der kan hjælpe?? Optimering På en fabrik skal man fremstille en beholder til ætsende kemikalier. Den skal rummer 32 m^3. Beholderen skal have form som en... -
Partielt afledede
ForumindlægHej SP Jeg er i tvivl om hvordan jeg differentierer denne funktion mht. y, hvor x er en konstant: Det her er mit bud Jeg prøvede at gange parantesen ud inden jeg differentierede, men da jeg tjekkede efter på Maple (et matematikprogram), så får jeg: Er det det samme, for jeg ved ikke om ... -
spansk aflevering
Forumindlæger der en der lige vil hjælpe med et par linjer i spansk?!En weekend i august er hun alene hjemme og hører pludselig støj fra hoveddørenn.-Un fin de samana en agosto está ella solamente en la casaHun tror, det er en tyv, der prøver at åbne døren.- ella piensa es un ladron que intenta abrir la... -
simple ligninger
ForumindlægHej. Ved godt at de er meget lette, men det er lang tid siden jeg har haft noget med ligninger at gøre, så har glemt meoden. Det drejer sig om de her fir ligninger: 9x+9=81 4x+6=26 40+2x=32 25-3x= -2. På forhånd Tak. -
Ioniseringsentalpi og elektronaffinitet - hvordan måles det?
ForumindlægHej\nI vores kemibog er der en tabel over forskellige grundstoffers ioniseringsentalpi og elektronaffinitet.\n\nMit spørgsmål:\nHvordan har man fundet disse værdier? Har man regnet dem ud på baggrund af andre målte egenskaber ved grundstoffet, eller har man målt det eksperimentelt?\n -
Hjælp til kvindekampen (rødstrømperne)
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om kvindekampen (rødstrømperne) i slutningen af 60érne og 70érne i min dansk/historie opgave, men jeg skal have skrevet en problemformulering. I min problemformulering vil jeg gerne lægge vægt på to forskellige sagaer, digte m.m. som omhandler kvinder og deres form... -
ens eget emne om en person
Forumindlægheej . jeg skal til eksame her onsdag, og jeg ville høre nogle som evt allerede har været oppe og har haft om en person . hvad man evt kan sige ? og om det skal være meget informationens mættet det man siger .eller man en stor del af ens 5 min også selv må komme ind på hvad man synes om personen ... -
DNA
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser til biologieksamen, og mit spørgsmål er derfor: Hvad er DNA's funktion? Hvordan er ribosomet opbygget? Hvilken betydning har kortlægningen af ribosomer? Håber der er nogle der kan hjælpe mig! -
Trigonometri opg. (Hjælp)
ForumindlægDen hedder således: To skibe A og B sejler med konstant hastighed parallelt med en kystlinie I. A sejler i afstanden 1200m fra I, mens B sejler 1000m fra I. Klokken 12:00 er vinklen V mellem sejlretningen for A og sigtelinien fra A til et fyrtårn F lig med 40grader, mens det for B gælder, at den... -
Kvadrat
ForumindlægHej folkens a vektor = (0,2,2), b vektor = (sqrt(6), -1, 1) Om en vektor c oplyses det, at vektor c sammen med vektor a og vektor b udspænder en terning Bestem de Koordinatsæt, som vektor c kan have? Kan i give mig hints? -
Vise at formlen for annuitetsopsparing er korrekt
ForumindlægHej :) skal komme fra kvotientrækken: y*(1+r)^n-1 + y*(1+r)^n-2 + ... + y*(1+r) + y = An = y*((1+r)^n-1)/r Har et bevis jeg sidder og kigger på, men kan ikke helt finde ud af, hvad der sker i de forskellige trin, er der evt nogle der kan hjælpe :)? tak på forhånd. -
Organisk kemi
ForumindlægHej Benzen + dibrom → C6H6 + Br2 ----> C6H5Br + HBr Hvad er navnet for det ovenstående produkt?
