Søgning på: historie noter stx. Resultater: 8121 til 8140 af 33650
-
Hjælp til nogle engelske sætninger
ForumindlægHej er der nogle som gider at kigge lidt på de her sætninger? Engelsk er nemlig ikke min stærke side..May I look at your new bike?You can see it but you can not drive on it. I have to talk with you. May I come tonight?He maybe comes tomorrow.It could be very cold in April. You must see this movi... -
Oversættes til engelsk
ForumindlægJeg har endnu engang også lavet en stor sætning . jeg har sådan meget travlt at jeg også har 6 afleveringer foran mig, og jeg skal nå at lave færdigt Jeg har en engelsk stil for, jeg er i gang med det, jeg er noget halvdelen, kan i ikke godt oversætte det her hvad jeg har skrevet indtil videre i ... -
Hvad gør I ?
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg har, ligesom andre, vinterferie. Men det skal naturligvis udnyttes positivt ved at lave noget skolearbejde (tsk tsk :P), men jeg har en del bøger, jeg skal have læst, for at kunne skrive en rapport, så tænkte på, skriver i notater, mens i læser? Eller læser i bogen først, ... -
Grammatik
ForumindlægHej alle! jeg skal lave noget engelsk grammatik, men er ik ret sikker på hvordan man gør.. håber i vil hjælpe! Forklar brugen af apostrof i hvert af de nedenstående 5 ekspempler. svaret skal skrives på dansk. 1) Meet the Obama family's fun-loving new dog, Sunny 2) This isn't the most i... -
Persisk/Arabisk matematik - Omar Khayyam
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive en SRP om geometriske løsninger for 3. grads ligninger med udgangspunkt i Omar Khayyam, problemet er dog at jeg ikke helt forstår, hvordan han løser ligningerne. Er der nogen der har den relevante baggrundsviden til at hjælpe mig med det? -
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som d... -
sammenskrivning af de to fag
ForumindlægJeg skriver SRP i matematik og historie, Mit emne er lineær programmering og Vietnam-krigen. Mit problem er at jeg ikke kan finde ud af hvordan jeg skal stille min opgave op. Jeg havde tænkt mig at efter indledningen skulle komme et referat af Vietnam-krigen, og så derefter ville jeg forklare pr... -
Er der nogen der kan hjælpe med sammensætning af fagkombination vedr. AT 2009?
ForumindlægHej, Jeg har gået og spekuleret på om det er muligt at skrive om Sparta og Athen, dvs. om Den Peloponnesiske Krig ml. Athen og Sparta/Korinth. En krig som varede 27 år fra 431 f.Kr. til 404 f.Kr. Et opgør mellem den demokratiske tradition i Athen og den aristokratisk-oligargiske styrefor... -
hvor "personlonlig" skal en historieopgave være?
ForumindlægHejJeg er havnet i lidt af en knibe da jeg snart skal i gang med at skrive historieopgave. Vi har gennem længere tid haft forskellige vikarer, og det har derfor været svært at få et overblik over, hvad der egentligt forventes.Men: Når man skriver en historieopgave skal der være et personligt præg... -
Samfundsfagligt bidrag til SRP om forfatningskampen
ForumindlægHej. Jeg skal som så mange andre snart skrive SRP og er godt i gang med emnevalget. Jeg har lagt mig fast på fagene samfundsfag (A) og historie (A) og kunne godt tænke mig at skrive om forfatningskampen 1866-1894. Som mit emnevalg måske afslører, har jeg tænkt mig at lægge hovedvægten på historie... -
AT 2019, Havet?!?!?!? Hvad kan jeg gøre??
ForumindlægHejsa! Jeg har brug for inspiration til valg af emne til årets AT opgave, som har temaet "Havet, livgivende, dødbringende og legendeskabende". Jeg skal have fundet et tema, og har brug for inspiration til hvad jeg kan vælge. Det skal helst være indenfor disse fag: Biologi (A), Ps... -
0.5 sek
ForumindlægHvordan siger man "skruebrækker" på engelsk?Kan ikke finde det i ordbogen? -
nogen der har lavet en oversættelse der hedder Who´s playing god with the gene genie?
ForumindlægHej jeg vil gerne vide om der er nogender har lavet den oversættelse om menneskelige arvemasse, noget med kromosomer og såddan noget?teksten hedder who´s playing god with the gene genie -
Spørgsmål omkring gennemsnitsberegning!
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på: Hvis man er på 3.år i hhx og ens gennemsnit ender med at ligge på omkring f.eks 1,963 (eller lignende). Må man så stadig gange med 1.03? (hvis man har 5 A Fag) Og tæller det som bestået ved afslutningen af uddannelsen? (er ikke i sådan en slags s... -
Hjælp til engelsk oversættelse
ForumindlægVed at skrive dansk-historie projekt om en dokumentarfilm. Sad og så filmen og lage mærke til en sang der kørte i baggrunden. Jeg har nu skrevet den af og prøvet på at lave en oversættelse, men vil meget gerne have nogle andre bude: turned my head and you´re gone.just as i thought you come alon... -
24 timers forberedelsE! hjælp!
ForumindlægHej alle sammen :) jeg er i gang med min 24-timers forberedelse i Historie. jeg er kommet op i: Revolutioner samt Ungarn og opløsning i østblokken kilder: 1 ) Churcills tale i Fulton i 1946 2 ) Andrei A. Zjdanov tale ved Kominforms oprettelse 22. sept. 1947 3) kilder ti... -
Danmarks ulandsbistand
Forumindlæghej alle sammen Jeg har en historie opgave for til på mandag. Det jeg vil have hjælp til er, hvis nogen af jer kender nogle link til nogle sider på nettet hvor man kan læse noget om Danmarks ulandsbistand.. vil jeg meget gerne kigge på dem.. hvis i har nogen noter o.s.v vil jeg da også gerne... -
Meget lille rettelse
ForumindlægDansk: Werner opsøger Juliane, fordi han skal rejse til Bali, hævder han. Han er fortvivlet og siger, at han er nødt til at tjene nogle penge. Han beder Juliane om, at sønnen Jan må bo hos hende- Senere i historien finder vi ud af , hvad Werner har planlagt. Werner aufsucht Juliane, weil er mü... -
Eksamensprojekt HF- hvilke fag og idé
ForumindlægJeg skal skrive eksamensprojekt (tværfagligt) på Hf og skal snart tilmelde mig. Det var meningen,at jeg skulle skrive det sidste år, men på grund af stress måtte jeg vente. Jeg interesserer mig ikke meget for historie og religion, som jeg ellers havde sidste år+ i år - så overvejer at skrive i b... -
fejl i sætninger.. afl til imorgen :(
ForumindlægRet fejlene i sætningerne og forklar på dansk rettelserne. Brug relevant termologi. der kan være flere fejl i sætningerne.. 1)once were they friends, but now they hate each other. - once was they friends, but now they haye each other 2)he feels that now he was able to play the piece good - he fel...
