Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8281 til 8300 af 14099
-
Tryk
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål :) Hvad sker der hvis man befinder sig høøøjt om i himmelen uden beskyttelse? Vil kroppen "springe" eller vil den "presse indad"? Selvfølgelig kommer det an på hvor højt man befinder sig, men lad os sige at det er højt nok til at der sker et eller ande... -
Please Please hjælp mig
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp Jeg skal op i NF på fredag. Jeg er meget bange for at dumper. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forbrede mig. Skal jeg skrive noget ned eller skal jeg kun læser. Håber I kan hjælpe mig!!!!!!!! -
Typer af hormoner??
ForumindlægJeg skal op i bio A om en uges tid, og et af spørgsmålene lyder: "Gør rede for de forskellige typer af hormoner der findes" Findes der flere end nedestående? Steriodhormoner ( --> overordnede kønshormoner,kvindelige kønshormoner, mandlige kønshormoner), non-steriode hormoner ( --&g... -
Viden om hormoner til behandling af diabetes?
ForumindlægEr der nogen der har nogle ideer til, hvordan man kan anvende viden om hormoner til fremtidig behandling af diabetes? -
Potensfunktioner
ForumindlægHar en mundtlig årsprøve hvor følgende spørgsmål kommer.. - Gør rede for potensfunktionen y=b*x^a og for dens vækstforhold - Omtal et eksempel på anvendelsenaf potensmodellen - Gør rede for sammenhængen mellem to variable og for potensregression på TI-89. Vi har ikke lært noget om dobbel... -
Inspiration til eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg har jo fået mine spørgsmål på forhånd, og jeg har forberedt noget til dem alle. Problemet er bare, at der er nogle få af dem, som jeg ikke har så meget til. Det er følgende: Eksponentiel udvikling - Har gjort rede for fordoblings- og halveringskonstant, samt bevist en af dem. - Renteforml... -
HHX vs. STX hjælp!
ForumindlægHej håber virkelig i gider at hjælpe mig lidt på vej. Kunne rigtig godt tænke mig at læse på Køge handelsskole, men er bange for at jeg kommer til at udelukke muligheder for fremtiden eller at jeg vil fortryde det, Har været derude til brobygning og synes det virker super fedt, men det er jo svæ... -
Gravide kvinder
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål, vidste ikke rigtig om jeg skulle oprette den her i dette forum men... når man nu siger at kvinder kun kan føde til de er 40 er det så fordi det etisk er forkert, at lade en kvinde på 50 år føde eller er det fordi det biologisk set kan medføre handikappet børn?! Jeg undr... -
Fjollebilled/kaosbilled
ForumindlægJeg skal op i 3.g efter sommerferien, og min klasse kommer så til at hedde 3.M. Er der nogen, som har nogle forslag til hvordan min klasses fjollebilled/kaosbilled kan se ud? Hilsen Pernille -
Engelsk A og psykologi C - emne??
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til samtale med en af mine vejledere på tirsdag og det er lidt problematisk, da jeg ikke har valgt mit emne endnu, hehe.. Er der nogen der har nogle gode råd til hvilket emne jeg kunne tage fat i når jeg har valgt fagene Engelsk (A) og psykologi (C) også mht. literatur.. Jeg... -
Burde jeg klage over min årskarakter?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og har lige fået 10 i skriftlig matematik A i årskarakter. Jeg er lidt i tvivl om jeg burde klage, og vil derfor høre jeres mening. Her er mine karakterer for alt skriftligt i år: Afleveringer: 12 ,12,12,12,7,12,12,10,10, 12 (der var et par stykker jeg ikke kunne finde, men de ... -
forskrift og definitionsmængden
Forumindlæghej har brug for lidt hjælp til en opgave.. skal bare lige bruge lidt hints til at komme igang, for har ingen ide om hvad man skal :) link ti opgaven: http://imageshack.dk/imagesfree/BUw24190.jpg -
Gratis lektiehjælp tilbydes
ForumindlægTilbyder lektiehjælp i forskellige fag (fx historie, dansk, old, religion, samf, lidt filosofi og måske andet) på både folkeskole- og gymnasielt niveau. Har fået 12-taller i alle de ting, på nær filosofi som jeg ikke har haft som fag, men har brugt tværfagligt i bl.a. AT og andre opgaver. Kan ogs... -
Første standpunktskarakter!
ForumindlægHej ST'er! Så kom dagen, hvor vi skulle have vores karakterer. Hvad fik i? -
Hvad er evuliton?
ForumindlægEr er nogen der kan forklare meget detaljeret, hvad evuliton er? -
Translation - De tre faser. (pro)
ForumindlægInitiering = Ved TATA boks. Når transkriptionsfaktorer + RNA polymerase sætter sig og gør klar til at transkripere elongering = Når RNA-polymerasen udgører sin opgave med at danne en mRNA kæde, dvs. et nukleotid ad gangen bliver sæt på. Terminering = ??? Hvad beståer termineringen i. Hv... -
enzymer
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen og jeg er helt lost med en kategori. Hvordan optimere kroppenforholdene for udvalgte enzymer? Hvad sker der fra at en burger puttes i munden til dens bestanddele er optaget i blodet? Hvad kan kroppen bruge disse bestanddele til? Jeg håber virkelig i ka... -
Statistik / Biostatistik
ForumindlægHej. Jeg står og er i gang med min eksamen. Jeg skriver et projekt om antibiotika effekt på bakterie kolonier over tid. -Baggrund Når man determinere hvilken infektion du har fået, laver man en identifikation på en bakterie, og derefter laver man en resistensundersøgelse på bakterien. De... -
Kvote 2
ForumindlægJeg skal snart søge ind på medicin gennem kvote 2, altså ansøgningsfristen er d. 15 marts kl. 12. Og der står at man gennem kvote 2 kigger på ens erhverserfaring, dvs. noget med frivilligt arbejde, relateret arbejde indenfor medicin, pleje, omsorg osv, og man skal derfor skrive en motiveret ansøg... -
En hel HF??
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogle der kan svare mig på om jeg har en hel HF, når jeg her den. 13 august skal til eksamen i det sidste fag, Fransk B.. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kunne svare mig på det, da de fleste studievejleder jo holder sommerferie lige nu og ikke er til at ...
