Søgning på: fagprøve eksempler. Resultater: 8361 til 8380 af 9751
-
Oplæg om fradrag
ForumindlægJeg hører tit en sætning som: "Indfør flad skat ved at afskaffe alle fradrag!". Nej, tænker jeg så. Der er mange gode grunde hertil: 1. Det ville dæmpe de fleste aktiviteter og dermed betyde stor ledighed 2. Det ville betyde, at aktiekurserne ville falde yderligere, da man skulle betal... -
Ekstrema
ForumindlægHej Er der nogen, der kan forklare mig, hvad er forskellen på global og lokal ekstrema? Jeg forstår det simpelthen ikke. På forhånd tak! -
Hjælp ´,,,,,, plizzz
ForumindlægHej . jeg er en som skal til skr 8 klasses terminsprøve i dansk her i nsæte uge. (min første) og jeg hader sådan noget som PRØVER. jeg føler altid jeg kommer til at klare mig dårligt. er der ikk nogen som har GODE råd til, hvordan jeg kan forberede mig, eller hvad jeg særlig skal være opmærks... -
Desperat brug for hjælp!
ForumindlægEr der ikke nogen, som kan give nogle bud på, hvilket land - Danmark eller Italien - der vil klare sig bedst industrielt i de næste 10-20 år? og hvorfor...Jeg har svært ved at finde ud af dette og har virkelig brug for hjælp...! -
at forbedre sig i engelsk - hvordan?
ForumindlægJeg afsluttede engelsk i år (2g), men jeg kunne rigtig godt tænke mig at blive bedre til engelsk, da jeg har tænkt mig at studere i udlandet (australien) efter gymnasiet. mit spørgsmål er så bare hvordan? hvordan kan man selvstudere og blive bedre til engelsk? Bliver man klogere af at læse en mas... -
HJÆLP til 4.gradsligning...!!
ForumindlægVil lige høre hvordan man løser en 4.gradsligning???er det noget med at dividere lige som 3.gradspolynomier eller hva??? -
Hvilke højniveau fag?
ForumindlægVed udgangen af januar skal vi have valgt hvilket fag vi vil have i 2.g samt hvilke fag vi godt kunne tænke os at have i 3.g. Som det ser ud nu overvejer jeg flg. to sammensætninger:Engelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gSamfundsfag (A) - 2.g/3.gellerEngelsk (A) - 3.gMatematik (A) - 3.gKemi/Biologi ... -
EØ - hjælp.
ForumindlægDer her nogle kloge hoveder som kan hjælpe mig. Jeg sidder med en eksamensopgave for erhvervsøkonomi niveau b, d. 26. maj 2003.Det er opgave 2.3 der driller mig. "Beregn bruttfortjenesten for 1 par kamikker med Bioflex magnetsål" Der er opgivet en salgspris til 238 kr. inklusive moms. M... -
Hvordan bliver...
ForumindlægHvordan bliver man klog og får gode karakter? Snakker om gennemsnit tæt på 10 eller over.Jeg laver stortset altid mine lektier og jeg for også nogenlunde karaktere (8,6 1.g trukket ned pga musik og idræt). Men hvordan bliver man rigtig klog. Både til at skrive en stil bedre, men at man også bare ... -
Lineær vækst - deltax deltay
ForumindlægHej alle!! er igang med en fremlæggelse om linenærvækst. skal forklare hvad det er. men har fået et tip om at jeg skal tage fat i to ting. for det første at reducere denne sætning: f=f(x+deltax)-f(x) tror det bliver gjort sådan her:f= f(x +delta x)- f(x)= a(x+delta x)+ b-(ax+b)= a*delta x. ... -
klage om 3 g's opgave
ForumindlægHej..Vi har lige fået vores opgaver tilbage idag, men desværre gik det ikke så godt som forventet.. Kan det egentligt betale sig at klage..? Er der nogen, der kan hjælpe mig, for jeg har nemlig fået et 7 tal i min opgave, men jeg føler klart at den er til mere. Hvis det er, så ville jeg blive gla... -
Endnu et RSA spørgsmål
ForumindlægHeya jeg har som så mange andre valgt at skrive om RSA-kryptosystemet. og der kører da også fint Men! jeg har et lille problem...jeg skal konstruere mit eget RSA nøglepar ud fra tallene 17 og 19 og herefter kryptere en meddelelse Hvis vi tager det helt basale så: n = 17*19 = 323 φ(n) = (17-1... -
Sabbat år efter folkeskolen
ForumindlægHejsa flink mennesker :) Jeg vil gerne høre om jeres erfaringer med et sabbatår efter folkeskolen. Jeg sprang 7. klasse over, så jeg er et år foran mine jævnalderene. Jeg er meget god i skolen (kun 10 og 12-taller), og jeg kan godt lide at gå i skole. Jeg har været så uheldig, at jeg efter at ... -
Hvis i skulle give den karakter
ForumindlægHvad synes i om det her raport. Hvis i skulle give den karakter hvad ville den kunne få. Problemformuleringen I hverdagen, gennem aviser og TV, bliver vi mindet om den gode, danske velfærdsstat, vi lever. Vi lever i et godt samfund, hvor ingen er overladt til sig selv. I min opgave vil jeg ko... -
Brøker
ForumindlægEr i gang med at tage denne test inde på Emu http://www.emu.dk/elever7-10/fag/mat/quiz/broeker.html Det er det sidste spøgsmål, som er problemet. De skriver, at 6 / 1/3 er 18, men får det til to. For man skal da enten gange nævneren med det hele tal eller dividere tælleren med det hele tal. H... -
hej jeg den her spørgsmål som jeg bare ikke kan få svaret på og det ville være supper hjælpsomt hvis i kunne hjælpe.
ForumindlægOfte vil det opfattes sådan, at hvis du forbedrer et samfundsøkonomisk mål, vil du kunne skade et elle flere af de andre. Hvis danmark vælger at satse meget massivt på forbedring af miljøet, hvilke konsikvenser kan det så have for de andre mål? -
Eksamen
ForumindlægHej! Er der nogle der ved, hvordan en eksamen i samfundsfag på mellemniveau forløber? Hvordan griber man det an? Og får man tabeller? -
oldtid spørgsmål
ForumindlægJeg vil gerne høre, om der er nogen som har nogle noter til symposion liggende. Jeg hentet den ene som ligger her på siden.Et andet spørgsmål, kender i nogle guldkorn som man skal få sagt, eller nogle gode sammenligning/perspektivering man kan lave, hvis man kommer op i nogle af følgende værker:H... -
SSO - nogen forslag i engelsk?
ForumindlægHejsa...Jeg skal jo til at vælge emne til den større skriftlige opgave, og ville høre om der var nogen der havde nogle gode emner?Jeg er ikke engang sikker på hvilket fag jeg vil skrive i, men hælder mest mod engelsk (selvom historie og dansk også lokker=)Nogle der har nogle forslag i et af fagen... -
Senmoderne samfund
ForumindlægHey nogen ser har noget på giddens og Ziehes beskrivelse af det senmoderne samfund? Spørgsmål lyder som følgende: redegør for centrale dele af Giddens og Ziehes beskrivelse af det senmoderne samfund
