Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 8561 til 8580 af 160039
-
Mat A
ForumindlægFunktionerne f og g er givet ved F(x)=4x-1 Og. g(x)=x^3 Bestem f(g(2)) -
Fysik A
ForumindlægForklar ud fra fysiske begreber og love, hvorfor en helikopter kan løfte sig op. -
Hældningskoefficienten a
Forumindlæghttp://lyngbydata.dk/p/ee/lineaere_grafer.jpg Hjælp til beregning af hældningskoefficienten for f. Jeg for hældningskoefficienten for f til 1, hvad gør jeg forkert? På forhånd tak -
DIFFERENTIALLIGNING A
ForumindlægJeg har brugt CAS Det jeg gjorde var : desolve(N'=(0,08*t-1/t)*N and N(1)=1,2*10^6,t,N) Derefter fik jeg N(t)=(1,10*10^6*(1,08329)^t)/t Jeg indsætter så t=1 og får N(1)=1,2*10^6 Det jeg har lavet er forkert for der står allerede i opgavebeskrivelsen at til tidspunktet t=1 er populat... -
Bestem a
ForumindlægHej SP Jeg sidder med en opgave, hvor jeg ikke kan komme videre uden at det første spørgsmål er besvaret. En betonvæg benyttes til at afskærme en iridiumkilde, der udsender gammastråling. Der skal 4 cm beton til at halvere intensiteten af den pågældende stråling. Intensiteten l af strålingen e... -
ligning for a
ForumindlægHej SP Håber I kan hjælpe mig med b og c i det vedhæftet fil Mange tak på forhånd og god weekend!!!! -
Biologi A - Dansk A: Bioethanol
ForumindlægHey derude. Sagen er den at vi skal skrive SRP opgave lige om hjørnet, og mine vejledere har virkelig ikke hjulpet det store. Jeg har besluttet mig for at skrive omkring emnet Bioethanol. Til torsdag skal jeg gerne have et bud på en problemstilling klar. Jeg har indtil videre tænkt følgende: ... -
matematik eksamen
ForumindlægNogen der har en korekt besvarelse af skriftlig eksamen i matematik B 12. aug 2010? -
Prøve i matematik
ForumindlægHej. Jeg har været til prøve i matematik og jeg er utålmodig efter at høre om mine svar er rigtige. Jeg vil derfor gerne høre om der er nogen, der vil rette de opgaver, som jeg har lavet? På forhånd tak. -
(man sku dog tro dete var på A) beestemmelse af henholdsvis f(1) og f'(1)
ForumindlægJeg sidder her som en spadser til matematik og kan slet ikke finde ud af min aflevering. Her er første opgave så kan vi starte med den. Jeg har spurgt rundt både i familie og venner og de fatter den simpelthen heller ikke.... selv de ikke så spadser agtige til matematik i klassen kan heller ikke... -
Studentereksamen A
ForumindlægGodaften Studieportalen Jeg forsøger at genneføre denne opgavesæt fra 25 maj 2012. Se link http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120525%201stx121%20MAT%20A.ashx ... -
Dansk A
ForumindlægHej! Er der nogen som vil kommentere på mit dansk essay? Det ville være en stor hjælp. Send en pb til mig. -
Kemp A hjælp
ForumindlægHej nogen det kan hjælpe mig med vedhæftet opgave -
Hjælp til grammatik (A)
ForumindlægHej Det ville være lækkert hvis i kunne hjælpe med at rette de gramatiske fejl. Dansk del: sporten er meget vigtigt for mig, fordi den holder mig i form. Den gør mine muskler store og holder mi slank. min yndlingssport er basketball, fordi det er en dramatisk sport. Det er en holdsport med ... -
Hjælp - Mat A
ForumindlægAf en rapport fra sundhedsstyrelsen fremgår det at sammenhængen mellem husradonkoncentrationen og stueradonkoncentrationen er givet ved: log(H) =0,277 + 0,922 * log(S) Bestem husradonkoncentrationen som funktion af stueradonkoncentrationen og hvordan bestemmer man hvor mange procent hunsradonko... -
Kaos-Matematik
ForumindlægHar hørt en lille smule om Kaos-Matematik, og ved sådan set ikke så meget andet om det, andet end at det er noget af det sværeste matematik der findes, og som kan studeres på universitetet. Spurgte en gang min matematik-lærer, for sjovt, om vi ikke skulle i gang med noget kaos-matematik, og det ... -
Kemi A
ForumindlægNogle der kan hjælpe med vedhæftede opgaver? :) -
STX A
ForumindlægHej SP. En eller flere der evt. sidder med besvarelserne/facitlisten til sygeksamen for kemi STX A 10. december 2015, som vil sende eller linke den her under? -
matematik i samfundsfag..
ForumindlægFor at forstå øknomi i et fag som samfundsfag er det da håbløst hvis man ikke er så god til matematik? Jeg er lidt i tvivl om hvor meget matematisk forståelse/baggrund man bør have for at forstå økonomi. Jeg kan ikke komme med noget mere konkret da det netop ikke er sådan at jeg kan se hvor matem... -
adgangskvotienterne i 2010?
ForumindlægHej alle! Hvordan tror i adgangskvotienterne vil se ud i 2010? Samlet set tror i så gennemsnittet vil falde for de fleste uddannelser, stige eller se nogenlunde ud som de gjorde her i 2009? I øvrigt tror i, der vil ske endnu et mirakel, som der jo nu gjorde i 2008, hvor adgangskvotienterne var...
