Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 8621 til 8640 af 14099
-
to ordsprog/vise ord
ForumindlægJeg skulle udvælge nogle vise ord/ordsprog eller lignende til et projekt vi er igang med i spansk. Jeg har valgt følgende og har forsøgt at oversætte dem fra dansk til spansk. (: Kan min oversættelse passe? 1) Veje, som ikke starter i hjertet ender blindt= Caminos, eso no empieza yo usted fine... -
Optakt til borgerretsbevægelsen i USA
ForumindlægHej allesammen, Hvordan kan det være at man i starten af 1800-tallet i nordstaterne i USA begyndte at få den holdning, at slaveri var forkert? Tak! -
God problemformulering
ForumindlægHej derude.. Ville høre om nogen kan hjælpe med en god problemformulering til telefonen? Det er i forbindelse med AT-10 jeg søger en. tak på forhånd -
Fordeling mellem mono- og dialog?
ForumindlægDer er opgivet 30 minutters eksamenstid, men hvorledes er fordelingen mellem mono- og dialogdelen opgivet? -
Skriftlige karakterer
ForumindlægOhøj alle Jeg er lige blevet færdig med alle mine skriftlige eksamener og venter med frygt på karaktererne:P Men hvornår får vi dem at vide? For man plejer jo at kunne regne sit gennemsnit ud inden den sidste mundtlige eksamen! Hilsen Kristine :) -
Bedømmelse af AT
ForumindlægHej. Jeg har netop været oppe i AT. Jeg fik 7, da censor i fysik følte jeg manglede noget om et relevant emne jeg ikke husker hvad var. Men jeg føler dette ikke kan være retfærdigt, da jeg er blevet vejledt af en fysiklærer på skolen, der sagde at det jeg havde var godt og derfor her jeg ikke læ... -
Flyvemaskinen
ForumindlægHej, folkens. Jeg er igang med det sidste AT-forløb i 3.g, og jeg skriver om Flyvemaskien - på vej ind i første verdenskrig. Jeg er dog lidt i tvivl om, hvad nogle gode emner kunne være at komme ind på? Jeg har indtil videre kommet frem til at jeg vil redegøre for flyets udvikling fremtil først... -
Terminsprøve - gode råd?
ForumindlægHalløj! Jeg skal op til engelsk terminsprøve i morgen, og ved ikke helt hvordan jeg skal øve mig. Har i nogle gode råd? :) Prøven består af to dele, den ene uden hjælpemidler hvor det er grammatik. I den anden del skal man skrive en stil, og alle hjælpemidler er tilladt her. -
Darwin evolutionsteori metode?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal aflevere AT imorgen og er pludselig blevet i tvivl om Darwins metoder. Jeg skal beskrive hans metoder, som er blevet brugt for at finde frem til evolutionsteorien. Har blandt andet skrevet at han fik inspiration fra Thomas Malthus og Lamarck. Er der en metode, som bygger... -
Statskundskab i Århus eller København?
ForumindlægHej Er i tvivl om jeg skal læse statskundskab i Århus eller København efter sommerferien. Jeg foretrækker Århus som by mere end København, men vil lidt hellere læse selve uddannelsen i København, da der her blandt andet er mindre økonomi og metode. Synes også at det er fedt, at universitetet... -
Dialogdelen i matA-eksamen
ForumindlægSå vidt jeg har forstået består den mdt. matematik A-eksamen af to dele, en fremlæggelse af eleven og en dialog. Fremlæggelsen varer en smule længere end dialogen. Hvad er det helt præcist, dialogen består af? -
EKSAMEN FYSIK
ForumindlægHjælp! Jeg har fået et spørgsmål om opvarmning og jeg er helt blank.... Er nemlig så "heldig", at jeg var syg i den periode vi havde om emnet. Er der ikke nogen som i det mindste kan lede mig på sporet? Og helst lidt hurtigt, for jeg har kun en dag. -
Generelt?
ForumindlægHej . Jeg er en pige der er meget efter 10-12 taller- Og jeg gør mit bedste- Mit eneste problem er bare, at jeg ikke siger så megt i timerne på grund af min lærer. Denne lærer og jeg har sådan et spændt forhold . Jweg ved ikke hvordan jeg skal forklare det, men hvis jeg f.eks. rækker fingeren op ... -
Har du været oppe i dansk??
ForumindlægHej, Nu er der ikke længe til alle studenterfesterne, men først - en dansk eksamen... Jeg skal til dansk eksamen på onsdag - og tænkte om der var nogle der har været oppe i dansk, der har lyst til at dele ud af jeres erfaringer? Hvad er godt at gøre og hvad skal man holde sig fra? Hvor meget k... -
Den første?
ForumindlægHej.. Jeg skal til min anden og sidste eksamen på mandag (jeg er 2.g'er) og jeg skal op som den første ud af ca. 20 elever.. Er det en fordel eller en ulempe? -
Eksamen
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om historie eksamen efter den nye reform. Hvad er det helt præcist de gerne vil have, at vi skal gøre i forhold til på den gammeldags måde? -
Hjælp!
ForumindlægHeej venner! (: Er lige begyndt i 1.g og skal til at lave et selvportræt i engelsk . Jeg skal skrive om mig selv. Nogen, der kan hjælpe mig med opbygningen o.s.v På forhånd mange tak .. -
Brug for hjælp angående et spørgsmål..
ForumindlægHvad menes der med, at man i konservatisme ikke ser samfundet som en kontrakt -
søde mennesker der vil hjælpe mig med Matematik!
ForumindlægFindes der nogle søde mennesker derude som vil hjælpe mig med tre opgaver? opgave 2, 6 + 8? -
Den finanspolitiske kick-start i 1993-94
ForumindlægJeg sidder og skal lave en opgave hvor vi som eksempel skal bruge information om den finanspolitiske kick-start i 1993-94, som Nyrup i gangsatte. I den forbindelse vil jeg gerne spørge om der er nogen der kan henvise til litteratur omkring hvad denne kick-start konkret indehold - gerne partiprogr...
