Søgning på: historie noter stx. Resultater: 8801 til 8820 af 33650
-
jeg har et spørgsmål
ForumindlægHey folks! Jeg skal holde den her "tale" i morgen, hvor jeg skal sige: "... og så slog det mig, hvorfor ikke snakke om foråret.." , mit spørgsmål er så, hvordan jeg får sagt den her sætning så det ikke lyder "dansk".. jeg fandt et ord, i ordbogen, som måske kunne br... -
any mistakes?
ForumindlægIn whose nameThis text tells about terrorism, and especially the question “ How can some people do this? And why?”. By one of the biggest terrorist attacks, “the attacks on world trade center, in 2001”, it is very difficult, to point on a reason, why these men were doing this attack. It couldn’t... -
EKSAMEN
ForumindlægHej!Da jeg står og skal op i samfundsfag høj niveau i næste uge, vil jeg høre om andre har erfaringer med, hvordan det hele forløber? Er der nogen specielt, som man skal huske på - og hvordan kan et spørgsmål evt. lyde? Håber nogen kan hjælpe:)Hvad kom I forresten selv op i?Venligst Sofie -
a = f'(x_0), hvorfor?
Forumindlægy = a(x-x_0) + y_0 => y = f'(x_0)(x-x_0) + y_0) Hvorfor kan a = f'(x_0)? (Bare sig, hvis jeg skal skrive resten ind/uddybe) -
Grammatik
ForumindlægHey Jeg sidder med en engelsk delprøve 1 og skal forklare hvorfor det hedder doesn't seem og ikke doesn't seems Det er ikke kongruensfejl, men jeg kan ikke finde ud af hvad det så er. -
hvordan uploader jeg mine opgaver?
ForumindlægJeg vil da gerne stille mine opgaver til rådighed, så andre kan inspireres. Hvordan gør jeg? -
Er fysik C's pensum det samme som sidste års?
ForumindlægHej :-) Er der nogen herinde som ved om pensumet for fysik på c-niveau, er det samme som sidste års pensum? Håber der er nogen der kan svarer på det :-) På forhånd tak! -
Råd kemi C HJÆLP
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i kemi C som den sidste inden jeg får hue på. Derfor er jeg er død nervøs!!! I ved, familien venter uden for osv, og jeg syntes det er et svært fag. Er i nogle derude der har gode råd til hvordan man bedst forbereder sig? Set i forhold til hvordan selve eksamen for... -
Hjælp!!!
ForumindlægHej :) jeg skal op til terminsprøverne efter jul dvs. i januar :D og ville høre om der var nogle af jer der havde nogle ting til hvad de vigtigste ting ville være at læse på op til prøverne? og om i havde nogle fif til de mundtlige? :) -
differentiering
Forumindlæghvordan regner man det her ud? -
FSA mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHej. Hvad må man egentlig medbringe til FSA mundtlig dansk? På forhånd tak -
Hurtigt spørgsmål!!!!!!
ForumindlægHej alle sammen :) Skal op i dansk prøveform B til middag i morgen Hvad må jeg have med der ind???? For nogle siger ingenting nogle siger synopsen og nogle siger stik ord og enkelte siger jeg må have min analyse med men IKKE læse op Jeg spørger da jeg ikke vil forhindre mig selv, men heller ikke ... -
Held og Lykke i SSO
ForumindlægHEJ ALLE..Jeg vil bare lige ønske alle held om lykke i SSO aka 3.G's opgaven. Håber i alle for fyret den for vildt af og skrevet en hammer god opgave, hvad enten der er Dansk, Historie, Matematik, Tysk, Engelsk eller andet.. Lykke til herfra - see you on the other side..Med Venlig Hilsen Chri... -
Myten at Jesus var "god"
ForumindlægJeg fandt lige nogle interessante passager fra det nye testamente, der gerne skulle aflive den her myte om at gud og jesus er gode og moralske, mens at det der står i det gamle er ondskab som mange kristne ofte hævder. Årsagen er at jeg synes Islam specielt har fået unfair kritik ift. de andr... -
Litterær artikel - Retoriske virkemidler - Ulla Dahlerups tale
ForumindlægHej herinde. Jeg har fået til opgave at skrive en litterær artikel om Ulla Dahlerups tale, så den skal jo analyseres og fortolkes.. Jeg vil selvfølgelig gerne opnå et 12-tal, så jeg vil gerne bede jer om at komme med gennemgående gennemgang af, hvordan en litterær artikel skal opstilles og gode... -
Læge
ForumindlægKan man arbejde som læge hvis man har studieretningen samfund på gym. ? -
Lær Tysk på nettet?
ForumindlægHei der!Er det muligt at lære tysk på nettet og er der nogle der har nogle links til hvor?Skal til at læse igen og skal have tysk forsætter, men vil gerne genopfrisket det inden tæppet går op!På forhånd tak-La Capitan. -
Old eksamen - hvad skal man?
ForumindlægHej alle Jeg skal til oldtidskundsskab eksamen i næste uge, og jeg aner ikke hvad det går ud på.. Er der noget jeg skal forberede mig på hjemmefra? Og hvordan forløber selve eksamen? Jeg har hørt at man får en tekst, hvor man får 1 time til at analysere det og så skal man snakke ud fra det.... -
Andengradspolynomie og diskriminanten
ForumindlægJeg er i gang med denne matematikopgave, som jeg ikke kan få til at hænge sammen. Jeg er i gang med, at udregne diskrimanten for parablen, men da "a" er x, hvordan kan den så udregnes? d = b2 − 4ac ⇔ 22 - 4 · x · (-3) ⇔ __???__ -
Ordforråd
ForumindlægHej allesammen :-) Det er lige gået op for mig, at jeg faktisk ikke har et særligt godt ordforråd. Jeg kan sagtens kommunikere med andre mennesker og debattere, men det er ikke altid, jeg kan udtrykke mig selv korrekt. Er det ret normalt? Jeg er ikke særlig god til at argumentere, men jeg vil ger...
