Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 8961 til 8980 af 63055
-
Fysikbog højt niveau
ForumindlægHvor kan jeg købe en fysikbog, som gennemgår udledningen af formler på fysik HN? Bogen jeg søger, skal indeholde opgaver og være på dansk. I 3.g brugte jeg selv bogen: Fysik for 3.G af Esper Fogh. -
B-niveau eksamen
ForumindlægHvis man har fysik på B-niveau, hvordan er det så at eksamen vil foregå?? Jeg ved at der er en forsøgs- og en eksamineringsdel. Men mere ved jeg ikke helt om det, overvejer at hæve fysik fra C til B, men ville gerne høre lidt om selve eksamensformen først. -
NV eksamen emne
ForumindlægJeg skal til gf eksamen i fysik og naturgeografi. Jeg har valgt at arbejde med drivhusgasser og albedo, som vi har haft om i naturgeografi. Hvordan kan jeg inkludere fysik, er der et emne som ville passe ind i sammenhængen? -
Ligninger
ForumindlægJeg har lidt problemer med noget matematik. Kunne være i havde en løsning på den.Jeg er lidt usikker på denne her, men har gjort et forsøg.1)3x - (3 + 4x) = 6 - 2xMit svar:3x - (3 + 4x) = 6 - 2x3x – 3 - 4x = 6 – 2x-1x – 3 = 6 - 2x- 3 = 6 – 2x-3 - 6= - 1x-9 = -1x-9 / -1 = -1x / -1x = 9 kan i umidd... -
Et Spørgsmål
Forumindlæger der nogen der ved.. Hvornår er halvdelen af U-235 blevet til Pb-207? -
Impuls Teori
ForumindlægJeg har skrevet et teoriafsnit og da jeg, med 3 rapporter tilbage, afslutter fysik i år tænkte jeg det ville være en god ide at få gjort et godt sidste indtryk. Er der nogen der kunne kigge på mit teoriafsnit, ikke nødvendigvis for at rette det, men for at komme med eventuelle forslag om hvad de... -
Statistik - lidt forvirret - hjælp til opg b
ForumindlægHej, er der en matematiklærer der kan forklare mig, hvad det nedenstående står for i den vedhæftede fil. Ligeledes vil jeg gerne bede om hjælp til opgave b x^2-teststørrelse: = 4,52 Frihedsgrad: 1 Kritiskværdi: ? p-værdi: ? ---------------------------------------------- Opgaven: En forsker... -
Buddhisme
ForumindlægEr i gang med at læse om buddhisme, og i den otteleddede vej står der noget om etikken, som består af ti hovedpunkter:Ikke at slå ihjel, ikke at stjæle, ikke at begå utugt, ikke at lyve, ikke at bagtale, ikke at bruge grov tale, ikke at føre tåbelig tale, ikke at være misundelig, ikke at have ond... -
TI interActive! - En simpel streg.
ForumindlægJeg er lige begyndt at bruge TI InterActive!, men da jeg ville prøve noget så simpelt som en 9. klasses Trogonometri opgave, kom problemerne.Jeg skulle lave en streg fra punkt (0,0) op i en 45 graders vinkel, fandt jeg ikke funktionen synlig. Spørgsmålet hvordan laver man sådan en streg? På forhå... -
Karakterer - den nye skala vs. den gamle
ForumindlægNu har vi efterhånden alle fået den første standpunktskarakter (i hvert fald dem jeg har talt med fra andre gym), og for 2g9;erne betyder det et skift mellem den nye karakterskala og den gamle. Synes I, der er en stor forskel? De fleste er nok gået ned. Nogle af lærerne har givet karakterer, ... -
Såørgsmål: vedrørende eksamen
ForumindlægHejsa...! har lige et spørgsmål vedrørendeeksamenKan man være sikker på, at komme op i det fag, som man har på b niveau i 3 g...??? -
Vidste du
ForumindlægVidste du for øvrigt, at der i 1958 blev foretaget 130.000 plasticperationer i USA, i mod 15. 000 året tidligere (1957)!Hvor mange tror I der foretages i dag ?? -
Emner
ForumindlægHvilket emne og fag skrev I i til jeres studieretningsprojekt/-opgave? Hvad syntes I om at arbejde med jeres emne, og er det noget I vil anbefale? /BigEyes -
valg af linjefag på læreruddannelsen
ForumindlægHvad er de store og små fag i grundskolen? -
Differentiere
ForumindlægHey hvordan differentiere man denne funktion: f(x) = 12 * kvadratrod-x (ved ikke hvordan jeg indsætter kvadratrodsymbolet) Jeg skal bruge det til at finde tangentlinjensligning med. f9; (x) * (x_0 - x) + f(x) tangenten går gennem punktet 9,36 så jeg har x_0 = 9 f(x_0) =... -
reaktionsordener!
ForumindlægHej.. har stærkt brug for nogle noter om reaktionsorden og aktiveringsnergi.. håber der er nogen der sidder med nogle de lige kan sende til mig..!SS -
NG
Forumindlæghar virkelig brug for gode noter til naturgeografi.. har svært ved at forstå alt inden for klima:S håber en vil hjælpe mig... -
Kompendie - FSA
ForumindlægHey folkens ;D er der nogen herinde, som fik kompendier/noter dengang de var oppe i biologiprøven sidste år, som de ville/kunne sende til mig? (: -
Mon det er det rigtige?
ForumindlægMin lære, altså min dansk lære har sagt til mig at det er en dårlig ide, at jeg starter på gymnasium.. Hun mener jeg er simpelthen ikke kan klare gymnasium, og derfor skal jeg op til optagelsesprøve på mandag, (27 april). Mine andre lærer har sagt at jeg godt kan klare det.. Men jeg vil rigtig ge... -
Hvordan læser i op til Old?
ForumindlægJa overskriften siger det hele.Jeg har jo fået at vide at det er meget vigtigt at man er tekstnær og specielt forholder sig til det tekststykke man har trukket. Men hvad så når man forbereder sig hjemme. Gælder det bare om at kigge i sine noter og så supplere med nye kommentarer. Eller hvordan ka...
