Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 9321 til 9340 af 127115
-
Hjælp til bevis af andengradsligning (en linje)
ForumindlægHej.. Der er ét led i beviset for andengradsligningen jeg ikke forstår. Jeg har vedhæftet det som billede, og det er der hvor den ene side faktoriseres - samtidig med at den anden side sættes på samme brøk. Er der venlig sjæl, som kan forklare mig hvordan man kommer fra linje 4 til linje 5 i bevi... -
Komplekse tal.. helt lost med én enkelt opgave..
ForumindlægHej folkens.. Jeg sidder og kæmper med en opgave der lyder: Udtryk følgende komplekse tal på rektangulær form. Kan i hjælpe? Skal bare have hjælp til at løse ligningen :-( -
Uregelmæssige Udsagnsord
ForumindlægHej, Nogle der lige vil tjekke dem igennem før imorgen tidlig, altså inden klokken 8:00... 1. Martin kommer ofte for sent. Martin kam oft zu spät. 2. I dag kom Charlotte også for sent. Charlotte ist heute auch zu spät gekommen. 3. Hun kom så sent, at alle selv Martin for længst var kommet. Sie... -
Ordet "fjal".
ForumindlægHej. I min barndom havde jeg en illustreret udgave af H.C. Andersens eventyr. I eventyret om Lilleklaus og Storeklaus, begiver Lilleklaus sig ind mod byen og må på vejen overnatte på en mindre gård. Her giver konen Lilleklaus lov til at overnatte på fjalen, der var illustreret ved en indmuret b... -
Problemstilling...
ForumindlægHmm... Problemstilling... er der nogen, der har sådan en ? -
Kombinatorik
ForumindlægJeg har en opgave der lyder:To spillere A og B spiller 9 gange mod hinanden, og A vinder 6 gange, mens B vinder 3 gange AABABBAAA , AAABBAABA , ...Hvor mange mulige rækkefølger er der?Man skal tilsyneladende bruge formlen K(n,r)=n!/(r!*(n-r)!), da opgaven er stillet i forbindelse med gennemgan... -
Eksamen - Da da Daaaaa
ForumindlægHalløjJa jeg er kommet i den "heldige" situation at jeg skal op i Fysik om 3-4 dage... Jeg kan lige så godt erkende at jeg ikke er nogen eksamens-hest.. Jeg ser ikke mig selv som desideret dum, men jeg fejler stort set altid til eksamen...Derfor ville jeg gerne spørge om der er nogen de... -
Trigonometri
ForumindlægHej I en gavl er underkanten af et vindue 4,20 m over jorden. En stige står op ad muren og stigen når præcis op til underkanten af vinduet. Stigen står 2 m fra muren. Hvilken vinkel danner stigen med jorden og med gavlen? Jeg har ingen anelse. Hvis i bare kunne give en formel eller en ide om h... -
regn
ForumindlægHej er der nogen der kan forklare mig hvorfor der ikke dannes skyer over Sahara? Eller et hint til at finde ud af det? -
AT EKSAMEN MIN SYNOPSIS DÅRLIG!? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal (uheldigvis) op i AT her om en uges tid, dog grundet dette års AT-emne er jeg lidt på spanden, for ikke at sige meget.. Jeg har skrevet om Reformisme - Socialdemokratiets opstående i DK, hvor mit "videnskabelige" gennembrud er Gimleprogrammet, Socialdemokratiets første partipro... -
Signalhuset .. ?
ForumindlægHej folks Fra september skal jeg læse på KU og har derfor naturligvis som så mange andre søgt kollegiebolig, både selvstændige kollegier og kollegier administeret af CIU og KKIK. Jeg har nu fået tilbudt bolig i Signalhuset i Ørestaden og ville derfor høre alle jer rare mennesker, om I vidste no... -
en lille hjælp tak!!!
ForumindlægHej jeg har er igang med en tysk aflevering og nu er tysk ikke det jeg er bedst til så er der ikke en der vil hjælpe med at oversætte disse to sætninger for mig...Men de gamle huse ligger ofte smukt.Hvor sad den lille piges mor?Jeg takker mange gange på forhånd... -
Stern vs Erikson
ForumindlægJeg har tænkt mig at lave en opgave om Stern vs Erikson om deres teorier vedrørende børns psykologiske udvikling. Er der nogle der kan hjælpe mig om hvordan man kommer i gang og hvad der kunne være relevant at skrive om. Tak;) -
problemstilling
ForumindlægHvordan besvare man en problemstilling? følgende spørgsmål Hvorfor opstod det arabiske forår? Hvorfor er revolutionen stadig i gang? Hvilke fremtidsperspektiver kan revolutionen betyde for Mellemøsten? -
Begyndelses problemer
ForumindlægHej. Jeg skal til og i gang med AT, men mit problem er, at jeg ikke ved hvhor jeg skal starte? Hvad skal man begynde med, og når man skal forsvare sit projekt skal man så state med at fortælle sin konklusion? -
Reduktion af ligning
ForumindlægJeg bliver bedt om at hæve en parentes og reducere. Eksempelvis (3x-2y)-(3x-2y) Skal jeg da gange stykket ud eller skal parenteserne blot ophæves og fortegnene ophæves..? -
Kompleksetal, polynomier
Forumindlæghej allesammen! :) Nogle der vil tjekke min opg 1) b) med sætning 2.9. Er i tvivl om jeg har brugt rigtigt argument, så er det forkert, hører jeg gerne hvorfor:) og er gået i stå med sidste arg i cos/sin og kunne godt bruge hjælp til den. Filen er vedhæftet tak på forhånd! :) -
Hvad er jeres endelig gennemsnit?
ForumindlægJeg er bare lidt nysgerrig for at høre hvordan folks endelige gennemsnit kommer til at se ud. Det er jo nu man sådan ca. kan regne det ud :)Personligt kommer mit til at ligge omkring de 7.5 og det er jo ikke alverdens.Men vil gerne høre jer andres :) -
Partikel/bølge-dualitet
ForumindlægGodaften Jeg sidder netop og læser om partikel-bølgedualitet, og jeg forstår såmænd godt de enkelte fænomener, men jeg synes ikke, at min bog giver et sammenholdende billede af de to fænomener. Jeg har forstået, at lys, når det optræder som fotoner, frembringes af et atom, der skifter fra en ... -
Hjælp til "Der Teppichtempel"
ForumindlægHej,er der nogen af jer, som har skrevet stil om den tyske tekst "Der Teppichtempel"?Jeg har problemer med at forstå slutningen og vil derfor gerne have lidt hjælp.Tak,
