Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 9381 til 9400 af 57177
-
2 spørgsmål, som jeg slet ikke kan besvare.
ForumindlægHej, jeg har 2 spørgsmål, som jeg slet ikke kan finde ud af at besvare. Er virkelig helt blank, nogle som evt. kunne hjælpe mig med det? Det vil være et stort skridt frem for min lektie :-) På forhånd, tak :-) Hvad dækker betegnelsen ‘Den Tredje Vej’? Liberalismen har et tvety... -
eksamens sæt/opgaver fra 2006
ForumindlægHei... ville hører hvor man kan finde tidligere eksamens- sæt/opgaver?? -
sygeplejeske
ForumindlægHej alle....... Jeg vil gern høre om nogen ved hvad det kraver at komme ind på sygeplejeskeskole i 2008?? -
Middelalder
ForumindlægKan nogen ikke kort fortælle mig om middelalderen :D -
Opbygning af et essay
ForumindlægHej. Jeg går i gymnasiet og skal til at skrive et essay. Er der nogen, der kan hjælpe mig med at forklare opbygningen i et essay? Sådan med indledning, hvor man skal indrage de læste tekster og sådan. På forhånd, mange tak. -
any mistakes?
ForumindlægIn whose nameThis text tells about terrorism, and especially the question “ How can some people do this? And why?”. By one of the biggest terrorist attacks, “the attacks on world trade center, in 2001”, it is very difficult, to point on a reason, why these men were doing this attack. It couldn’t... -
Stort dilemma: vil gerne læse engelsk på uni, men..,,
ForumindlægHej alle herinde, håber i kan komme med nogle råd på mit dilemma. Jeg Ønsker at blive gymnasielærer, i fagene engelsk og historie. Jeg har haft engelsk på A niveau på gymnasiet, og har altid kunne lide faget meget. Jeg synes det er mega interessant at analyser tekster og tale om dem på engelsk.... -
Grammatik
ForumindlægHey Jeg sidder med en engelsk delprøve 1 og skal forklare hvorfor det hedder doesn't seem og ikke doesn't seems Det er ikke kongruensfejl, men jeg kan ikke finde ud af hvad det så er. -
oversættelse
ForumindlægKære Mabel Jeg er frygtelig ked af, at min kone er overtroisk. Der er ingen tvivl om, at hun faktisk tror på, at man ikke skal gå under en stige og sådan noget. Men situationen er blevet kritisk det sidste par uger. Hun følger sig om en skygge dag og nat. Hun har været hos en spåkone, som åbenbar... -
struktur af læsning
ForumindlægHej Hvordan vil i strukturere en dag med læsning? Synes ikke jeg kan læse ordentligt i løbet af dagen. Hvordan læser i? altså med hensyn til pauser, hvor mange timer/minutter i læser af gangen og alt det er. Vil gerne have lært som meget som muligt i løbet af en dag. Hvor mange timer er det o... -
NEJ MAN! IKK ENGELSK OVERSÆTTELSE!
Forumindlæghej med jer allesammen. engelsk er ikk lige en af mine bedste sider!" jeg er bare skod til det! og derfor skriver jeg ind til jer. vil i være sød og tjekke den her lille beskrivelse.. jeg ved der er fejl i den og vil meget gerne ha den rettet.. plzzz.. på forhånd tak!Dansk version:Jeg vil g... -
egnet til Gymnasium
ForumindlægHej alle sammen:) Hvis man skal blive egnet til Gymnasium (STX) efter niende, hvad vil i så sige at man mindst skal have af karakter (standpunkts karakter), hvor meget aktiv skal man være i timerne og alt det andet?0:) PS. Hvis ikke hvad kategorier skulle være, så jeg valgt bare Dansk:)- -
Gange snit med 1,08 ?
ForumindlægHej om 3 dage bliver jeg STX student. Jeg har 4 A-niveau fag, og har hørt, at man må gange sit endelig snit med 1,08, hvis man vælger at uddanne sig inden for to år. Er der nogle som kan be- eller afkræfte det? :) -
halveringskonstant
ForumindlægJeg har en opgave der hedder: Figuren viser grafen for en eksponentielt aftagende funktion. a) Bestem halveringskonstanten. Opgaven skal løses uden hjælpemidler. Hvordan gøres dette? Er der en formel jeg kan bruge`? -
bedømmelse
ForumindlægHej med jer! jeg var oppe i skriftlig dansk idag hf. jeg valgte opgaven "skriv en argumenterende artikel om fortællerformer i fortællende journalistik. jeg aner ikke om jeg har misforstået opgaven, eller hvordan det er gået mig, da jeg syntes den var rigtig svær. er der nogen der lige vil ... -
Eksamen!
ForumindlægHej, hvis man dumper til en eksamen på STX er der så mulighed for at tage eksamen en gang til på selvstudie eller noget andet? Eller kan det ikke ændres? -
Lille rettelse af oversættelse
ForumindlægNogen der vil rette den oversættelse, hvor dansk er den orginale version. Dansk: Dansk: Under 2. verdenskrig skulle Churchill møde Hitler og Mussolini til te ved en berømt karpedam (carp pool) i Paris. Churchill skal have spurgt Hitler, om han turde vædde (bet) [om], hvem [der] ville vinde krige... -
oversættelse 1/4 a4 -haster
Forumindlæghey er der nogen der har lyst til at læse det her stykke igennem for fejl?på forhånd tak.Visitors can go through the buildings on Saturdays and weekdays when Parliament is not sitting. If Parliament is in session the visitors can only see Westminster Hall from the 11th century or line up to come ... -
do-omskrivning og kongruens
Forumindlæg"Peter drinks not anymore" Jeg kan godt se at sætningen skal have et hjælpeverbum (do-omskrivning). men fordi at hovedverbet "drinks" allerede er bøjet i 3. person singularis, så skal der vel IKKE så "does not", idet det er subj. der bestemmer hovedverbets bøjning?? -
Frederick Douglass - HASTER!!!!!
ForumindlægHej alle sammen, jeg står i den situation at jeg er i gang med min SRP, hvor jeg skriver i fagene engelsk og historie! Jeg skal analyserer Frederick Douglass' selvbiografi "En amerikansk slaves beretning" Jeg ville derfor hører om der tilfældigvis er nogle der sidder med nogle n...
