Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 9561 til 9580 af 154034
  • Den stokastiske variabel X er normalfordelt med parametrene (0, 1). Beregn i hvert af tilfældene tallet a, når

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har svært ved denne opgave, håber i kan hjælpe mig med den. På forhånd tak:) Har lagt et billlede af opgaven op i filen
  • Nogle der kan vurdere min SRP, hvor jeg bruger Mat A og Samf B

    Forumindlæg
    Hej, jeg har fået en karakter tilbage som jeg er okay tilfreds med, men jeg forventede et højere karakter. Jeg vil have jer som har evne i Math og Samfundfag til at vurdere min SRP opgave og give mig en feedback Er der nogle som vil gerne hjælpe mig ?
  • Angiv de korrekte navne for A,B,C,D,E,F DNA-replikation. Hjælpp?

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe med opg 2 Jeg har brugt timevis og jeg kan ikke finde noget om det i min biologibog eller nettet. Nogen der kan hjælpe? Et link hvor jeg kan læse om det er også fint :)
  • Landsteiner og AB0-systemet (AT)!!

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg er ved at skrive synopsis til AT-eksamen.. Skriver om Landsteiners opdagelse af AB0-blodtyperne i fagene Biologi A og Historie A. Jeg vil høre om der er nogen, der skriver om samme emne, da jeg er kørt lidt fast (specielt i forhold til at finde relevante kilder). Håber der er nogen,...
  • Opgave 6 - fa(x)=x^3+3x^2+(a+2)x+2a

    Forumindlæg
    Gør rede for, at grafen for enhver af funktionerne i familien går gennem punktet P(-2,0). Jeg forstår slet ikke spørgsmålet, så kan nogen forklare det på bedre vis? På forhånd tak :)
  • Bestem a og b i en eksponentiel funktion når f(1)=6 og f(3)=54

    Forumindlæg
    Jeg har fået at vide at: f(1)=6 f(3)=54 Jeg skal bestemme a og b i denne eksponentielle funktion, men jeg har ingen idé om hvordan jeg skal starte. Al hjælp I kan give vil blive modtaget med kyshånd
  • Help to calculate the height of a cliff in Val d'Isère

    Forumindlæg
    Hi there all you wise geometricians – I really need your help!! :-) I want to measure the immense cliff my cousin fell from while skiing back when we were young in Val d’Isère, and now I’ve finally had the chance to measure some of the information to try triangulating my...
  • Hjælp til min opgave

    Forumindlæg
    Kan ikke helt løse a, b og c. opgave : https://imgur.com/a/9AhPlgM
  • Bevis linjer i hyperblen alle går igennem 0,0 ved vilkårlige værdier af A, B og C

    Forumindlæg
    Hej sidder med denne opgave. Jeg har skulle lave hyperblen med funktion y=1/x, hvor jeg har lavet tre punkter A,B og C, som efterfølgende skal markedes som en trekant. Er herefter blevet bedt om at lave tre rektangler med linjestykkerne AB, BC og AC som deres diagonale. De resterende diagonaler i...
  • Antibiotika- ting jeg kunne snakke om

    Forumindlæg
    Hej Hvilke ting kunne jeg snakke om indenfor emnet "Antibiotika"? Mine to fag er Kemi A og Biologi B? Hvad kunne man blandt komme ind på i kemi delen samt bio delen?
  • Vis at for alle delmængder M af A gælder at M er en delmængde af f^(-1)(f(M))

    Forumindlæg
    Opgaven er vedhæftet som billede. (a) Jeg ved slet ikke hvordan jeg griber denne an. Hvilke sætninger, definitioer etc. skal jeg bruge? Desuden, I den lærebog jeg har der er tvetydig. Her betyder den vel inverse? (b) Denne kan jeg godt finde ud af.
  • Skal til til sygeeksamen - hvad kræves for at jeg består faget?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen, Jeg skal til Matematik A skr. sygeeksamen her i starten af skoleåret. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal have af karakterer, for at bestå selve faget. Mit gymnasieforløb har været midt i en svær sygdomsperiode, så jeg har ikke haft så meget mulighed for at følge &...
  • Hjælp til studieretningsvalg..

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal vælge studieretning på mandag.. Men jeg har brug for lidt hjælp.. Jeg vil gerne læse til tandlæge eller farmaceut.. Hvilken studieretning passer mig bedst? 1. Matematik A, Fysik B, Kemi B 2. Matematik A, Biologi B, Kemi B Nogen der vil hjælpe??
  • En enkelt sætning

    Forumindlæg
    Hej alle Hvad er korrekt? Un militar les dice a los alumnos que... Un militar dice a los alumnos que... Jeg kan ikke helt finde ud af, om dobbeltrepræsentation er nødvendigt i ovenstående sætning. På forhånd mange tak. Amigo
  • Hjælp til SRP

    Forumindlæg
    Hej SP. Mit emne er Down syndrom og etik (Biologi A og Dansk A). Nogen der ved hvad jeg kan svare, når min problemformulering siger dette: Forklar baggrunden for udvalgte fysiologiske konsekvenser af sygdommen - herunder variationen i graden af sygdomssymptomer. Please hjælp er i nød!
  • Grafen for f(x) =b*x^a går gennem punkterne (1;1,20) og(7; 500,02).

    Forumindlæg
    Grafen for f(x) =b*x^a går gennem punkterne (1;1,20) og(7; 500,02). Bestem en forskrift for f. Hvis x vokser med 15% hvor mange procent vokser f(x) så med? Skal jeg ikke først starte med at indsætte punkterne ind på x plads så det bliver følgende: f(1)=1*1^20 og f(7)=500*7^02 eller hvordan?...
  • Arvegang

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med spørgsmål 5, som står i linket http://subsites.egaa-gym.dk/nr/biologi/roholt/Eksamenss%E6t/aar2011/maj/opgave%203_110531.pdf
  • a) Du skal bestemme en ligning for pyramidens bundflade. b) Du skal bestemme ligninger or pyramidens fire skrå sideflader

    Forumindlæg
    Du har givet en pyramide med kvadratisk grundflade med grundfladekant=4 cm og højde=6cm, som er indlagt i et rumligt koordinatsytem. I forhold til a) er jeg ikke sikker på hvorvidt jeg bare kan sige at z=0 og så sige at grundfladen ligning bare er CB^2 eller en anden af vektorerne, og iforhold ...
  • Differentialregning og funktionsanalyse - Gør rede for, hvilken af de to grafer A eller B, der viser grafen for funktionen f.

    Forumindlæg
    Hej, jeg er stødt på følgende opgave i en aflevering om bla. differetialregning og funktionsanalyse. Jeg er ikke den bedste til matematik, og derfor i vildrede angående hvordan man løser vedhæftede opgave. Jeg har ikke relevante noter til at gøre brug af, og ej mulighed for at spørge min lærer o...
  • beregn karaktergennemsnit

    Forumindlæg
    Heysad og prøvede at beregne mit gennemsnit, men blev i tvivl om hvordan man skal gøre det, - og skal man tage årskarakteren med?er der evt. nogen der kender et sted på nettet hvor man kan beregne det?greatz til alle