Søgning på: fysik noter c. Resultater: 9601 til 9620 af 84813
-
Bestemme ligning for højden på siden BC??
ForumindlægHej alle sammen.. Nu har jeg kæmpet med denne opgave et stykke tid, og jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvordan jeg skal bestemme ligningen?? Opgaven lyder: I et koordinatsystem er givet en trekant ABC med hjørnepunkter A(4,-2), B(-2,-1), C(4,3) a) Du skal bestemme en ligning for højd... -
Biologi EKSAMEN!
ForumindlægJeg skal snart op til eksamen i biologi c-niveau.Jeg har bare et problem. Vores lærer har ikke været særlig behjælpelig med at forberede os til eksamen!!Så jeg håbede på, at der var nogen herinde, som ville kunne forklarer, hvordan et eksamensspørgsmål ser ud, helst noget inde for "krop og s... -
OXFORD og Cambridge
ForumindlægHejsa alle sammen, jeg er en 16 årig dreng der går i 9. klasse. Jeg har drømmen om at læse medicin i Oxford, Cambridge og Yale. Jeg er virkelig god til bio (Har kun fået 12 taller, og der er gået 1/2 år), fysik og matematik. Jeg har dog nogle få promlemer i faget dansk. Synes i at det ville være... -
Udregning af siderne i en trekant?
ForumindlægHej folkens, jeg har et spørgsmål her: "I en trekant ABC er side C=7, Vinkel A= 35 grader, og arealet af trekanten = 15" Bestem linje B Bestem linje A Bestem vinkel C -
Orbit 3: s192 O1 Solens Alder
ForumindlægJeg har "lidt" problemer med denne opgave. I a ville jeg tro man skulle regne den potentielle energi for solen nu og for solen dengang og så regne DeltaEpot, men hvordan regner jeg så Epot for Solen da den blev skabt? Jeg er heller ikke sikker på hvordan jeg finder Estr i opgave b. c me... -
Medicin studiet
ForumindlægJeg har et snit på 10,7 inkl. hurtigstartbonus og ønsker at læse medicin. Hvis adgangskvotienterne er de samme som sidste år, så har jeg kun mulighed for at komme ind på AAU eller AU som standbyplads. Jeg bor i KBH området, men at flytte ser jeg ikke som det store problem og desuden vil jeg allig... -
opg. 33: elkedel
ForumindlægJeg har lidt svært ved fysik, sproglig :-) Kan nogen hjælpe mig med denne:I en elkedel skal opvarmes 1,5 L vand fra 20 grader til 100 grader. Vand har den specifikke varmekapacitet 4,2 kj/kg*grad, og densiteten (massefylden) for vand er 1,00 kg/L.a) hvor meget varmeenergi skal vandet modtage?Elke... -
Eksamen - hvad må man have med?
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål vedrørende Old-eksamen. Man må jo have alt med ind til selve forberedelsen, men hvad må man egentlig have med til selve eksamen? Må man kun have de noter med man har skrevet i forberedelseslokalet, eller må man også tage alt med der? -
Henrik Dahl - Minerva model - Livsstil
ForumindlægHejsa!Ville høre, om der var nogle herinde som kunne hjælpe mig med Henrik Dahls teori omkring Livsstil. Er nemlig skrivende stund igang med at skrive omkring livsstil, og skal bruge ham som teori.Hvis I har nogle gode noter, vil det være super. -
Regneregler?
ForumindlægHvad er a*(b-c)? -
Ny start (gym.)
ForumindlægHej allesammen, så har jeg (sikkert også andre) ferie (: (i princippet, mangler translokation). Og jeg tænkte lidt på, hvordan i havde det, da i begyndte på en ungdomsuddannelse. Var det meget nyt? Jeg er nemlig typen, der er mindre snaksalig i starten og har svært ved at vænne mig til, at al tin... -
Kan jeg tage HTX?
ForumindlægHej :) Lige nu ligger mit gennemsnit på 7,0 . det har ligget højere, og jeg vil virkelig gerne på HTX men ved ik om jeg kan klare det? Altså de fag der ovre er jeg helt vild med, mit ynglingsfag er mat og lidt fysik . ´Men jeg vil det så f...... meget ! der skal lige siges at jeg går i... -
varmetab eller?
ForumindlægHej vi har lavet et forsøg i fysik, hvor vi skulle bestemme vandets varmekapacitet og derefter udregne den relative afvigelse i forhold til vandets varmefylde på 4,186 KJ/ kg* C, men jeg har i mit forsøg fået det til 5,000 Kj/kg*C, dvs at den relative afvigelse ligger på omkring de 16 procent eft... -
Smeltevarme for is
ForumindlægHej. Jeg har i fysik lavet et forsøg om smeltevarme for is, og har fundet alle resultater, jeg mangler hjælp til udregningen for smeltevarmen for is Lis. 32g * Lis + 32g * 4.18 j/g*c *(29.3oc – 0oc) = 331g * 4.18 j/g*c (39.6oc - 29.3oc) Jeg har fået af vide at jeg ikke må bruge ... -
Opvarmning af vand
ForumindlægHej alle. Sidder virkelig fast med en fysik opgave, håber nogen kan hælpe: 1.2 Opvarmning af vand 0,60 kg vand opvarmes fra temperaturen 20 °C til 100 °C i en kogekande, som tilsluttes netspændingen på 230 V. Opvarmningen tager 100 s. Man kan se bort fra varmetab til omgivelserne, og... -
Engelsk stil
ForumindlægHej.Er det ikke nogen, som er rigtig søde at rette min engelske stil igennem.It was inevitable not to be fascinated and impressed of Florence. Florence was very much the epicentre of the Italian Renaissance and remains one of the world's top attractions for lovers of art. Florence is one of ... -
Eksamen - billedanalyse
ForumindlægHejj. Jeg skal i denne uge op til billedkunst eksamen på c niveau. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan jeg skal gør rede for et billed, hvis det nu var jeg trak et maleri. Om perioden årstal farver osv. På forhånd tak. -
Matematiske anvendelser
ForumindlægKunne I nævne nogle emner inden for fysikken, hvor differential- og integralregning bliver brugt? -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr er en der har et rigtig godt forslag til en studieretningsopgave? Hvor man kan bruge fagene Fysik A og Mat A? -
Info om diverse emner
ForumindlægHej. Jeg har mulighed for at trække diverse emner til eksamen (som mit lodtrukne emne) Kan i skrive al jeres viden omhandlende disse emner; Potens/rod/vækst Potaguras Trigonometri (cosinus/sinus) (enhedscirklen) Rette linjer Grafer/kordinatsystemer Parabler/andengradsligninger Jeg har al...
