Søgning på: historie noter stx. Resultater: 9601 til 9620 af 33650
-
Monetarismen
ForumindlægEr der nogen som kort kan opridse de vigtigste træk for monetarismen? Ideer, virkemidler osv. -
integraler!
Forumindlægheysa1) ubestemt integraltegn:(LN(-x+3)dxsvar:(x-3)*LN(-x+3)+x-3+cer dette rigtigt?2)integraltegn fra (pi/6) til (pi/3):(cosx/sinx)dxsvar: hm LN(num.værdi.af sinx) +cmener det er meget forkert.hvad mener I? -
Klage over unfair eksamen?
ForumindlægHejsa :) Jeg har i dag været oppe i fysik/kemi 9. klasse. Jeg trak syrer ogg baser, hvilket jeg var ret tilfreds med. Jeg startede med at neutralisere HCl og NaOH (--> H20 + NaCl). Derefter påviste jeg først via. kemisk analyse, at det var Cl- ioner i og Na+ ioner. Herefter valgte jeg så at b... -
TACONES LEJARNOS
ForumindlægkUNNE VIRKELIG GODT BRUGE NOGLE GODE RÅD, INFO- OM TEMA, FORFATTER, PERSONER OSV. SKAL TIL EKSAMEN PÅ FREDAG OG ER HELT BLANK!!jEG ER PÅ MSN: [email protected] fingre for lidt hjælp! Al slags faktisk -
Anbefal en bog
ForumindlægHey..Det kunne være cool hvis i gad anbefale en god bog eller to uanset genre. -
Opgaver August 2005
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvilke opgaver og hvilke tekster der var ved skriftlig dansk eksamen i august 2005? -
Opgave-status
ForumindlægJa, lige et forslag til udvidelse af dette populære site (med henvisning til "Fanfare" tråden) - vil det ikke være en god idé, at lave en automatisk status om hvor mange uploadede opgaver der mangler at blive kontroleret i hvert fag (og gerne tillige en automatisk mail om, at opgaven er... -
Om Medier
ForumindlægHej Kiggede lige forbi denne her side. Det er første gang jeg opretter en tråd, men ville I være venlige at hjælpe lille mig med noget Samfundsfag. 1. Hvad dækker udtrykket "medierne"? Ved I det ? Jeg ville være så glad, hvis I havde tid til det. Med Venlig Hilsen Champiii -
-ismerne?
ForumindlægHej. Jeg kan ikke rigtig få konstateret, hvad der menes med de forskellige begreber . Jeg har styr på kommunisme og kapitalisme.. Men fascisme, nationalisme, socialisme, liberalisme? Socialisme og liberalisme er knyttet tæt til hinanden, altså det er vel næsten det samme, dem har jeg nogen ... -
hjælp mig!
ForumindlægJeg har et problem, og jeg er så nede over dette.. Jeg går i 2g- og har lige fået karakterer for halvåret. Mine karakterer er over al forventning gået DÅRLIGT. Og jeg ved dælme ikke hvordan jeg skal tage det. Før karaktergivningen snakkede jeg med lærererne om hvorfor de har givet mig det de ha... -
hvad menes der med det??
ForumindlægHej. Angående eventyrgenren hvad menes der så med at personerne kan være flade eller runde. Og hvad er et formelsprog? -
Essay?
ForumindlægHvad ert et essay skriv det ned til mig please.. Har en opgave... På forhånd tak -billal -
Ørneflugt
ForumindlægHej.. Nogen der ved hvilke motiver og tema der er i henrik pontoppidans ørneflugt? Og hvilken historisk tid den er skrevet i? Det ville være en stor hjælp! Tak ... Anne -
hjælp til grammatik eng. A
Forumindlæghej. jeg har brug for noget hjælp til at rette nogle fejl i sætningerne, som jeg har svært ved.håber i vil hjælpe mig. 1. Universities that try to take a student's individual background into account is liable to be accused of political correctness. - er det noget med "that" ? 2. I... -
Hjælp vrdr. kultur & indvandring (Haster)
ForumindlægVi har fået en opgave i Samfundsfag, som går ud på, at vælge en national (ikke dansk) gruppe som findes i Dk, her har vi valgt: tyrkerne. Vores problem er bare at vi skal: - Gør rede for denne gruppe: Hvorfor er gruppen kommet til Danmark? Hvor mange er der? Kan man afgøre, hvorvidt gruppen a... -
Romantikken og romantismen.. Har jeg forstået det??
ForumindlægHej (: Jeg skal bruge det til FSA i mundtlig dansk og vil gerne lige være sikker på, at jeg har forstået det rigtigt, da jeg synes jeg finder mange forskellige ting rundt omkring på nettet.. Så passer det her? Romantikken kom først og blev så erstattet med romantismen. I romantikken gik man meget... -
Relative pronomier
Forumindlæghej jeg har skrevet en kort oversættelse om relative pronomier, er der nogle der kan se evt. fejl? Die Brüder Grimm herausgeben in 1812 eine Märchensammlung, die alle Kinder kennen. Es bestehen aus den Volksmärchen, der sie haben hören. Wer kennen nicht Rotkäppchen, das trat den Wölfe? Oder Sch... -
Stil om skoleudflugt til Berlin haster lidt
ForumindlægHej Jeg skal skrive en stil om en skole udflugt til Berlin på tysk og den skal være i nutid jeg skal skrive om hvad jeg ser og oplever da jeg har problemer med tysk synes det er meget svært at finde ud af ville jeg høre om i havde nogle gode råd til hvordan jeg kunne blive bedre og nogle til mi... -
Naja Marie Aidt - Hun græder ikke
ForumindlægSkal skrive en dansk stil med denne opgave: skriv en litterær artikel om naja marie aidts novele, hvor du fokusere på dens fortællemæssige virkemidler og personkarakteristik, du kan inddrage avisartiklens karakteristik af novellernes skrivemåde og tematik i din perspektivering. Den artikel jeg h... -
Pyramus og Thisbe
ForumindlægHej med jer. vil høre om nogen af jer, der har læst pyramus og thisbe, ved hvad henholdsvis byen, landet, løven og muren er et symbol på, samt hvad der menes med "symbol på" i oldtidskundskab
