Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 9701 til 9720 af 176852
-
fys a
Forumindlægstjernen alnilams effektive overfladetemperatur er 2,5*10^4 K, og dens radius er 1,81 *10^10m. a) beregn alnilams lysstyrke stjernen alnilams masse er 40 gange solens masse b) beregn tyngdeaccelerationen ved overfladen af alnilam= -
Civilingeniør - Bioteknologi vs. Kemi?
ForumindlægHej Jeg overvejer at læse bachelor i 'Kemi og teknologi' eller 'Bioteknologi' på DTU efter sommerferien, men jeg ved ikke, hvad jeg skal vælge. Fagligt er jeg primært interesseret i biokemi, molekylærbiologi og de bioteknologiske teknikker, der relaterer sig hertil, proteinkem... -
SPEKTROSKOPI - fysik/kemi SRO
ForumindlægHej alle, Jeg har fået til opgave i SRO at skulle forklare hvad der sker i et gammeldags dreje spektroskop (som vi har brugt i fysik delen til at se på ex. kviksølv) og derefter forklarer hvad der sker i et spektrofotometer (som vi bruger i kemi til at bestemme koncentrationen af et farvesto... -
DISPOSITIONER I FYSIK/KEMI
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i mundtlig fysik/kemi på mandag og da jeg ikke er så god til faget er jeg 100% sikker på at blive blank foran censor og lære ?? også kan jeg nemlig ikke huske nogle af de forsøg vi har lavet gennem årene :-( Hvis i har nogle gode noter må i meget gerne vedhæfte dem, men vil... -
Vinkel A
ForumindlægHej er kørt død i følgende opg : i en trekant ABC er vinkel c 42 grader ha er 35og ma er 37. Fodpunktetfor ha og ma kaldes hhv. H og M og det oplyses at vinkel AMC er spids. første opgave lyder : bestem |MH| da jeg kender både siderne ha og ma har jeg gjort følgende : Sin (v) = 35/37 (=) v = ... -
Erhvervsøkonomi A
ForumindlægNu er jeg jo så blevet en af de heldige vindere af at skulle op i mundtlig EØ... Så derfor ville jeg lige høre om der er nogen af jer der har nogle gode EØ niv. A notater... Har godt nok mine egne.. Men det er tit det hjælper lidt på det og have nogle andre osse... Det er jo ikke altid det hele m... -
Jern(II)sulfat-vand(1-7) databehandling til eksamen - hjælp!
ForumindlægHej derude, Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig kemi eksamen og er ved at løse databehandlingen for et forsøg omkring jern(II)sulfat-vand(1-7). Vi har gjort følgende: Afvej ca. 3 g ståluld med 0,01 grams nøjagtighed. Tilsæt 80 mL fortyndet svovlsyre til stålulden i en 250 mL konisk kolb... -
ændring af a
ForumindlægHej Jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt. Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan ændre skrifttype, eller i hvert fald skriver noget anderledes. Det er bogstavet A, som jeg gerne vil skrive som det lille a (sådan som det ser ud i mathmode), bare i stor. Det skal kunne fungere i mathmode... Kan nogen... -
eksamens hjælp søges .. HASTER
ForumindlægJeg er ved at afslutte 1.g og skal nu op til Tysk eksamen på c-niveau. Eksamenationen forløber således at jeg har 24-timers forberedelse af e tekst på omkring 4 A4 sider, og fremlægger den så dagen efter. eksamens datoen er: d. 24.06.08 og jeg trækker teksterne d. 23.06.08 (hvilket højst sands... -
psykologi eksamen
ForumindlægHej, jeg har psykologi eksamen imorgen, og jeg har trukket emnet ondskab. Jeg kan ikke komme i gang med at lave min synopsis, ved slet ikke hvordan jeg skal grebe det an. Er det nogen der kan hjælpe? -
Mat A
ForumindlægHejer der nogen som kan løse nedestående problemstillingVi får oplyst a= 1b= 2Lav en forskriftfor f(x)= ax+bDet ville virkelig hjælpe mig hvis i kan finde den rigtige forskrift? -
bestem a...
Forumindlægliniens ligning: 2y = 3x + 2a <=> y = 1,5x +af(x) = 2x + cosx + 1bestem a så linien er tangent til grafen f! hvor starter jeg?? -
Fysik/Kemi - Kemisk Energi?????
ForumindlægHej, Er der nogle som kan forklare mig en masse grundlæggende om kemisk energi - eller eventuelt give et link til en god side om kemisk energi (helst ikke wikipedia) :)))) Tusind tak på forhånd :) -
hjælp kemi, forskellige former.
Forumindlæg10. At angive i et reaktionsskema, om et stof er i fast form, er en væske, er i gasform eller er opløst i vand: -
Fysik/matematik/kemi - hjælp
ForumindlægHey.Er der nogen der vil forklare baggrunden for følgende energispareråd for mig?"Kog altid æg i lidt vand og med låg".Det er vel noget med at lidt vand bliver opvarmet hurtigere end meget vand og på den måde bruger mindre energi til opvarmning. Desuden bliver vandet hurtigere opvarmet ... -
Opgave i kemi (hastighed)
ForumindlægFor reaktionen 2NO(g) + O2(g) → 2NO2(g) fandt man, at hastigheden blev halveret, når koncentrationen af O2 blev halveret, mens hastigheden faldt til en fjerdedel, når koncentrationen af NO blev halveret. Opskriv et hastighedsudtryk for reaktionen. ??? Hvordan gør jeg det? Tak på forhånd. -
KEMI - kort spørgesmål
ForumindlægJeg skal eftervise hvordan KIO3 opløsning er fremstilletSelve opløsningen er 5 literJeg får kaliumpulveret til 21,4g fra opløsningenEr det mængde pulver (21,4g) blandet op i vand indtil man har 5 liter opløsning??på forhånd tak -
Kemi - Sammensat af 2 delreaktioner
ForumindlægHejzaDer er et spørgesmål som jeg har svært ved at svare, den hedder:Vis at bruttoreaktionen kan være sammensat af de to delreaktionerHer er de tre reaktionerbruttoreaktionen:IO3- + HSO3- ---->I2 + SO4--delreaktion2. IO3- + HSO3- ---> I- + SO4--delreaktion3. IO3- + I- ---> I2bruttorea... -
Kemi - kort spg
ForumindlægEt spørgsmål lyder: Alizarin er et farvestof. Molekyleformen er C14H10 Antracen er farveløst. Den består af OH forbindelser samt 2 dobbeltbindinger til o. Hvorfor er det ene farvet og det andet farveløst? -
Fysik/kemi spørgsmål.
ForumindlægHeej:) Jeg har nogle spørgsmål omkring nogle forsøg til FSA, som jeg håber, nogle kan hjælpe mig med:) Det gælder forsøgsarkene: Jorden skatte - Spændingsrækken. 3.5. og Jordens skatte - Pudse sølvtøj uden klud. 3.8. ...
