Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 9721 til 9740 af 154034
-
Write Rebecca's diary from a competition day. - Brainstorm on what the competition day was like
ForumindlægWrite Rebecca's diary from a competition day. - Brainstorm on what the competition day was like -
I et koordinatsystem i planen er der givet en cirkel, som gär gennem to punkter A(3,5) 0g B(9,13). Det oplyses, at linjestykket AB er diameter i cirklen (se ...
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er der givet en cirkel, som gär gennem to punkter A(3,5) 0g B(9,13). Det oplyses, at linjestykket AB er diameter i cirklen (se figuren). a) Bestem en ligning for cirklen. Linjen / tangerer cirklen i punktet A. b) Bestem en ligning for t -
idet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x)=ax^2+b og g(x)= 2*√x, x>0
Forumindlægidet a og b er reelle tal, er der givet funktionerne f(x)=ax^2+b og g(x)= 2*√x, x>0 a. bestem tallene a og b, sådan at graferne for f(x) og g(x) går gennem punktet A(1,2), og således at graferne har en fælles tangent i A. (har jeg lavet) b. tegn graferne, og bestem en ligning for f... -
på figuren ses en skitse af grafewn for en ekspotienel voksende funktion grafen går gennem punkterne P(1,6) og Q(3,34 bestem tallene a og b
Forumindlægpå figuren ses en skitse af grafewn for en ekspotienel voksende funktion f(X)=b*a^x. Grafen går gennem punkterne P(1,6) og Q(3,24) ______________________________________________________________________ Bestem tallene a og b -
Drømmer om at blive kirurg, hvilke gym og fag?
ForumindlægHej... Jeg er en pige der lige nu går i 9. klasse, der siden et barn og til nu drømmer om at blive en kirurg inden for knogler, led, muskler osv. Jeg ved det er en svær uddannelse, men jeg vil og kan. Jeg skriver her, fordi jeg er tvivl om hvilke gymnasium jeg skal gå videre til. Jeg havde tæn... -
Kulstofkredsløbet
ForumindlægHejsa, jeg er igang med et tværfagligt (f/k, geografi & biologi) projekt lige nu, hvor jeg kigger på kulstofkredsløbet. Jeg har prøvet at læse mig klogere, og jeg har også nogenlunde forstået det. Dog har jeg svært ved at forstå de ting der optager kulstof fra atmosfæren - udover fotosyntese... -
Stx Dansk årsprøve 2.g
ForumindlægHej allesammen, jeg har Dansk på a-niveau snart. Jeg går i 2.g og jeg ved virkelig ikke hvad det kommer til at dreje sig om i årsprøven, vi har ikke fået noget information ang. Så det ville være meget skønt hvis jeg kunne få nogle links, info eller lignende. Mange tak. -
Studér i UK
ForumindlægHej Allesammen, Til sommer 2012 er jeg færdig med min HTX-uddannelse, og herefter har jeg tænkt mig at studere medicin i cambridge university. Men efter at have besøgt deres hjemmeside er jeg dog blevet lidt forvirret, eftersom de har et helt andet uddannelsessystem end det danske. http://... -
Funktionen f(x) = b *x^a opfylder, at f(4) = 5 og f(6) = 9, bestem forskriften for f
ForumindlægFunktionen f(x) = b *x^a opfylder, at f(4) = 5 og f(6) = 9, a) bestem forskriften for f b) bestem f(11) c) løs ligningen f(x) 12 forstår det virkelig ikke, en eller anden plz hjælp mig -
eksponentielle funktioner
ForumindlægVed dykning af en bestemt bakterie optælles antallet af baktierier med jævne mellemrum igennem nogle timer. Ved forsøgets start var der 15 bakterier, og det viser sig, at antallet af bakterier fordobles, hver gang der er gåeet 22 minutter. Opgaven lyder så følgende: Opstil en formel, der beskri... -
Opgave 3: To små cyklister... To cyklister A og B starter i afstanden 30 km fra hinanden og cykler hinanden i møde. Cyklist A kører med farten 15 km/h, og cy...
Forumindlægkan en sød sjæl hjælp? Hvor langt kører A, før de mødes? -
Eksamen STX
ForumindlægHej! Jeg har været til mundtlig eksamen i musik i 1.g I 2.g skal jeg afslutte engelsk, religion, biologi og kemi. Den eneste skriftelige eksamen jeg kan komme op i er altså engelsk skriftelig, da de andre udelukkende er mundtlige. Kan jeg derfor være rimelig sikker på at skulle om til e... -
metode til hiv/aids
Forumindlæghej .. jeg skal op i AT eksamen på mandag hvor mit emne er aids/hiv (historie A og biologi A) er der nogen af jer der kan sige noget om metoder til disse fag? jeg har selv fundet noget.. men er ikke helt iskkert.. og det vil jeg gerne være, da jeg ved at de lægge vægt på dette. håber på hjælp/sva... -
Link til tidligere eksamenssæt??
ForumindlægHey. Er det et sted hvor man kan se tidligere år's skriftlige eksamens opgaver for A niveau i matematik? Kan i evt. stikke mig et link? -
Eksamensplan
ForumindlægPå ministeriets hjemmeside står der at man ikke kan komme op i en mundtlig prøve før den 16. (på nær eks.projekt). Jeg går på HF enkeltfag, og derfor ligger min eksamen den 13 maj. Jeg skal til skr. mat. d. 14. og skr. engelsk d. 16. Min stidste skoledag er den 7. maj. Jeg har altså kun 5 dage ti... -
Dumpe + bestået?
ForumindlægJeg er tvivl om man har bestået faget, hvis man dumper til den mundtlige eksamen, men f.eks. får 7 eller 10 til den skriftlige.. Nogen der ved det?? -
Naturfag imorgen
ForumindlægHejsa, er der andre end mig, som skal op i skriftlig naturfag imorgen?Vil gerne høre, hvad i synes at der er godt at repetere, til prøven?Venlig hilsen mig.. -
mat opgave
Forumindlægkan nogle hjælpe mig med denne opgave? I 2010 holdt landene Kina, Indien og Rusland møde om antallet af hvide tigre i naturen. Racen er truet, og landene besluttede, at bestanden skulle vokse til det dobbelte med udgangen af 2022. I 2010 var bestanden af vilde hvide tigre på 3200. a) Indfør pas... -
Et taxa firma Qtaxa tilbyder følgende priser: km taksten er 18 kr. og startgebyret er 45 kr. a) Opskriv ligningen f(x) = ax + b, hvor x er antal km og f(x) ...
Forumindlæga=18 b=45 hvordan finder jeg x når jeg kender a og b Et taxa firma Qtaxa tilbyder følgende priser: km taksten er 18 kr. og startgebyret er 45 kr. a) Opskriv ligningen f(x) = ax + b, hvor x er antal km og f(x) er prisen. De to konstanter a og b skiftes med tallene for km takst og startgebyr -
Kan man gå op i bio anden gang?
ForumindlægJeg var oppe i bio for et par dage siden, og det gik ikke lige efter mit hoved, jeg fik 6, hvilket ikke er det fedeste!Jeg har hørt noget om at man kan gå op i bio igen i 2g, altså at få en "ommer". Men passer det? Og hvis det gør, hvordan sker det så, bliver jeg bare selvstuderende, el...
