Søgning på: historie noter stx. Resultater: 10261 til 10280 af 33650
-
Forsikring??
ForumindlægHej, jeg står og skal købe bil til sommer. Er 18 år og STX studerende. Forsikringer er somsagt dyre, men er der et sted man kan få studierabat åp bilforsikring? Husk lige at jeg går på STX og ikke universitet. Har set flere steder at UNI studerende kan få rabatter! -
når man skifter gym VIGTIGT!
ForumindlægHej Jeg skifter fra stx til htx i morgen. I fredags fik jeg min første standpunkt. Mit spørgsmål er om at stx sender mit første standpunkt til htx, så de kan se det, eller om lærerne på htx skal vurdere mig på ny. Og de slet ikke kommer til at se mit første standpunkt? Er der eventuelt nogen gy... -
gymnasium skifte
ForumindlægJeg skifter fra stx til htx i morgen. I fredags fik jeg min første standpunkt. Mit spørgsmål er at stx sender mit første standpunkt til htx, så de kan se det eller starter jeg bar' på en ny på htx hvor lærene bedømmer selv. -
Essay om company...
Forumindlægnogen der vil rette de største fejl? og er det her en god nok essay??Is it not strange how we always regrets, what we have done, when it is to late? And is it not strange how alcohol many of the times are involved?In the short story “Company” the lead character also regrets what he have done, whe... -
Rette lille opgave?
ForumindlægEt engelsk-geni som vil rette min lille opgave, da jeg ikke selv mestrer engelsk? ca. 500 ord: A friendship is a particular type of a relationship and a term used to denote cooperative and supportive behavior between two or more humans. In this context the term of a friendship has an importance... -
Oversættelse af Der Går Min Klasselærer
ForumindlægJeg har fået til opgave at oversætte TV-2's tekst "Der Går Min Klasselærer" til engelsk. Det har jeg gjort og jeg vil høre om der er nogen fejl i oversættelsen. På forhånd tak. Original tekst: Der Går Min Klasselærer Han sagde: Vanilla, hva nu, forstyr mig ikke lad mig være i fred ... -
Biologi - Metode, empiri og teori
ForumindlægHej alle. Jeg skal til AT-eksamen i morgen i historie og biologi. Historiedelen har jeg ret godt styr på, men hvad angår biologi med hensyn til metode, empiri og teori, bliver jeg nødt til at spørge om lidt hjælp :) Mit emne er koleraepidemien i København i 1853. Jeg startede med at opstille en ... -
Rettelse af engelsk eksamen
ForumindlægHej alle rare mennesker derude! Jeg har lige fået min engelsk eksamen stx B-niveau karakter offentliggjort. Jeg har fået karakteren 4, hvilket jeg OVERHOVEDET IKKE forstår! Jeg synes ellers min delprøve 1 gik virkelig godt, så det må være delprøve 2, der har trukket så meget ned! Jeg ... -
Rettelse af engelsk aflevering, helst hurtigst mulig!!
ForumindlægHej.. Nogen der vil rette min engelsk aflevering,da jeg selv er kanon dårlig til det..Ville bare være super...!Two KindsThe story take place in the late 1950s and the year have a big influence on the story. The Second World War was over and many people moved to American to start a new life, with ... -
2 hurtige!!
Forumindlæg1. Er disse 4 sætninger oversat korrekt-+2. Jeg skal angive hvad der er adverbie og adjektiver i sætningerne.1: EF er en international, politisk sammenslutning af europæiske lande, som mange danskere mener blander sig for meget politisk i nationale anliggender. Derimod er Socialdemokratiet et nat... -
Slagtet i skriftlig eksamen
ForumindlægTil STX 3.g eksamen i dansk, er der virkelig mange fra min klasse der er blevet slagtet. Det højeste der blev givet er 3 9-taller, og ellers er det 8-7-6-taller for resten. Jeg går i en sproglig klasse, hvor dansk karaktererne normalt ligger meget højere. Er det det samme for jer andre der har... -
"HASTER" Rettelser af engelsk stil
ForumindlægHar virkelig brug for en hjælpende hånd til min engelsk stil. håber der er en venlig sjæl derude som vil give en hånd. TAK. In the beginning of the tale you meet a salesman. He is travelling through the southwest with jewellery and giftware. He picks up a hitchhiker who turns out to be a really ... -
Tysk--->>> Eksamen
ForumindlægHejsa..Da jeg skal op i tysk på torsdag ville jeg hører om, der er nogle som har nogle guldkorn/noter til følgende tekster?!Die GeigeEin Anruf von SebastianDie zwei GesselenLiebe zwischen Ost und West??Håber der er nogle venlige sjæle, som kan hjælpe mig!!!! -
Nørd søges..
ForumindlægHejsa.. Var du en af dem der var rigtig rigtig hård til Matmatik? Fik du karakter omkring 10 eller 11 eller måske mere af og til? Var du kanon til at skrive noter?Og kand du finde ud af at forbinde matmatik og computer? Så er det lige dig jeg har brug for. ..Er du nørd på den fede måde så skriv t... -
jordskælv
ForumindlægHej...!Jeg er ved at skrive en rapport i geografi om pladegrænser og den slags og nu skal jeg altså foreklare hvad det er der sker ved en destrutiv plade grænse.. og det værste er at jeg kan ikke huske det og min klassekammerat som jeg skriver denne rapport med har mine noter og hun er ikke til a... -
Hjælp til lille eng. oversættelse
ForumindlægOversættelse om modalverberne: 1.Your mother says that you shall clean a room. 1.Din mor siger at du skal gøre rent på værelset. 2.I will not that you come this evening. 2. Jeg vil ikke have at du kommer i aften. 3.He must do it on this way if he would solve the problem the father said. 3.Han sku... -
Søren Kirkegård?
ForumindlægHey..Jeg er igang med at repetere til relg.-eksamen og er stødt på følgende i mine noter:- " Søren kirkegård siger, at troen ikke forståes udfra fornuft eller logik. Den enkelte skal selv gribe af gud" ?? Er der en skarp sjæl, der kan gøre mig istand til at forstå dette..?På forhånd man... -
Engelsk gramatik
ForumindlægJeg er ikke nogen haj til engelsk så jeg tænkte på om der måske var nogen der kunne hjælpe mig. Jeg har lige fået engelsk essay tilbage hvor jeg har 2 fejl (det som er understreget) og jeg kan ikke se hvad fejlen er. nogen der kan hjælpe? My conclusion is that a long life not necessary is a g... -
Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(1, f (1))
ForumindlægHej Jeg sidder med ligningen f(x)=ln(x)+2x, x>0 og skal bestemme ligningen til tangenten. Jeg vil gerne bruge tangentligningen y-y0=a*(x-x0) Jeg har skrevet følgende i mine noter, men kan ikke helt få det til at hænge sammen: P sættes ind i tangentligningen f differentieres og sættes ind ... -
C Niveau EKSAMEN
ForumindlægHeey SP. Jeg skal snart op til samfundsfag c eksamen, og er meget nervøs! Jeg vil høre om der er nogle af jer derude, som kunne give mig nogle gode råd og fif om hvordan man bedst muligt kan klare sig til denne eksame? Jeg har læst mine noter igennem og læst min samfundsbog, men hvad kan ma...
