Søgning på: engelsk brev. Resultater: 10381 til 10400 af 25907
-
strålingsbalance
ForumindlægHejsa alle sammen Jeg er ved at prøve at få styr på strålingsbalancen, albedo osv. Er der nogle der har en ide til hvad strålingsbalance hedder på Engelsk, jeg kan ikke finde meget information om det på Youtube, eller andre medier hvor jeg kunne få et bedre overblik over det. Jeg skal op ti... -
Oversættelse af en lidt kringlet dansk sætning til eng.
ForumindlægHej Allesammen..JEg sidder og skal oversætte en dansk tekst til engelsk, men er stødt på en sætning som jeg har siddet og funderet over, men kan bare ikke få den til at lyde rigtig... Håber der er nogle kvikke hoveder der kan hjælpeSætningen lyder:Andre mener, at vi opdrager vores for strengt, sæ... -
en sætning
ForumindlægDer er millioner af mennesker i verden, for hvem religion er en naturlig del af deres identitet og deres grundværdier, og som har et ganske reflekteret forhold hertil. engelsk version There are millions of people in the world, for who religion is a natural part of their identity and their land ... -
Alle fag skal være bestået
ForumindlægJeg stødte på det her på uddannelsesguiden for det jeg vil læse videre på: "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A. Desuden enten fysik A og kemi B eller fysik A og bioteknologi A eller fysik B og kemi A. Alle fag skal være bestået." Bestyder det at jeg skal b... -
Stort eller lille bogstav?
ForumindlægJeg kom lidt i tanke om det, men skal lige være på den sikre side før jeg aflverer engelsk rapport: The Black people were addicted.. The black people were addicted.. Hvad er rigtigt? - og gælder det også hvis det er: The White people were addicted.. The white people were addicted.. Please hurtigt... -
Narrative technique?
ForumindlægHeej :) Jeg sidder og skal skrive et engelsk essay, og en del af opgaven lyder, at jeg skal forklare noget om 'the narrative technique', men jeg kan ikke finde ud af hvad det er præcist. er der nogen som kan hjælpe mig? Det er historien "Paradise" skrevet af Mathew Kneale, så... -
Outline - South Africa
ForumindlægHej :-) Jeg er ved at skrive outline til engelsk eksamen 9.klasse ... Jeg har valgt at fortælle/skrive om ''Young People in South Africa today'' Altså efter apartheid og alt det. Er der nogle af jer, som ligger inde med nogle gode hjemmesider eller andet godt info. Jeg synes nem... -
Matematikaflevering
ForumindlægHej folkens. Jeg er stødt på en matematikopgave, som jeg skal forklar mundtlig til min lærer på en video. Jeg har søgt på en masse videoer, men de er alle sammen på engelsk, plus jeg fandt 2-3 videoer på dansk, men de forklarer det virkelig dårligt. Er der nogle af jer der kender en god hje... -
Hjælp til AT2019
ForumindlægHej :) Nu er det tid til at skrive den sidste AT opgave for mig og denne gang er emnet "Havet". Og jeg kunne godt bruge noge hjælp til at finde på fag og underemner. Jeg har tænkt på at skkrive om "Atlantis" i oldtidskundskab, men jeg ved ikke hvilket andet fag der kunne pa... -
Religions metode - religionsociologi, argumentationsanalyse & historiekritik
ForumindlægHej alle sammen! :-) Som så mange andre, så sidder jeg og arbejder så småt med AT. Overemnet er jo "Kampen for det gode liv" og jeg har valgt engelsk og religion, hvor jeg vil kigge nærmere på forholdet mellem homoseksualiteten og kristendommen i USA. Jeg vil kigge lidt på kristen... -
Folkeskolens skriftlige eksamener!
ForumindlægHejsa studerende og hvad der end måtte være herinde, Jeg sidder her og pepper en stemning i vejret over de her kommende eksamener, som der jo er mindre end en uge til,og jeg håber lidt på, at nogle herinde kan hjælpe lidt til. De skriftlige prøver starter her d.2 Maj, og jeg skal personligt o... -
3. års opgave! Forslag?
ForumindlægHej jeg er i den position at jeg snart (i December) skal skrive 3. års opgave. Problemet er at jeg er absolut blank hvad angår gode og fyldige emner! Derfor vil jeg gerne høre om der er nogle kloge hoveder som kan give nogle forslag til bøger eller historiske perioder der ville være gode at skriv... -
Are eller is
ForumindlægHej skal til at lave engelsk aflevering og der står man skal oversætte denne første linje af en tekst til engelsk: 1.Der er mange børn i klassen. Jeg kan finde ud af at oversætte alt i denne linje på nær er til engelsk for der kommer jeg i tvivl om der skal stå There ARE a lot of kids in the clas... -
Hvorfor hedder det fireogtres og ikke tresogfire
ForumindlægTænker over, hvorfor det skal være så besværligt at nævne ciffre på dansk, end det er på engelsk. På engelsk nævner du sixty-four og ikke four-sixty (som på dansk fireogtres). Det hedder sextiofyra på svensk altså på samme måde, som på engelsk. Mit pointe er, at det er besværligt fordi at vi læse... -
Skifte fag?
ForumindlægHej igen Studieportalen Jeg skal starte på 3g næste år, og har hævet engelsk fra B niveau til A. Dette betyder, at jeg skal afslutte fysik, som jeg har på B niveau i år - jeg vil derfor høre, om det kunne være, jeg kan skifte fra engelsk A til fysik A, så jeg kommer op i engelsk eksamen i 2g, og... -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
Lav et Spansk forum!
ForumindlægBeskeden er kort... Lav et Spansk forum! -
English essay - Hey! Hvis der en en, som har mod på lige at rette den igennem og markere fejlene(så jeg kan se hvad jeg gør forkert) ville jeg være super glad
ForumindlægWhat Is Success in Life?The Poem “What Is Success” is written very positive. Ralph Waldo Emerson mentions many posi-tive things and as I see it he doesn’t mention negative things. He expresses his personal feelings and opinions in the poem, which I think is the second best way &... -
metoderne!!!
Forumindlæghej alle sammen. Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe. Jeg kan ikke slå følgende ord op - er der nogen der ved hvad de hedder: -Den samfundsvidenskabelige metode -Den hermeneutiske metode -
eksamen til sommer
ForumindlægHej folkens havde lige et par spørgsmål angående Gymnasium. Jeg går nemlig 10.klasse nu, men jeg er blevet optaget på gymnasium, hvis jeg dumper afgangseksaminerne kan jeg godt komme ind på gymnasium.
