Studievejledning

Skifte fag?

19. maj 2014 af mehmether (Slettet)

Hej igen Studieportalen

Jeg skal starte på 3g næste år, og har hævet engelsk fra B niveau til A. Dette betyder, at jeg skal afslutte fysik, som jeg har på B niveau i år - jeg vil derfor høre, om det kunne være, jeg kan skifte fra engelsk A til fysik A, så jeg kommer op i engelsk eksamen i 2g, og fortsætter med fysik i 3g. Vil egentlig gerne vide, hvor stor en sandsynlighed der er, for at det kan lade sig gøre?

Tak på forhånd

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. maj 2014 af cornpop (Slettet)

Mit umiddelbare bud er, at det er for sent at skifte valgfag, da de sidste eksaminer bliver offentliggjort allerede om et par timer..

Synes du dog skal skrive/opsøge din studievejleder hurtigst muligt for at høre om dine muligheder.. 

Svar #2
19. maj 2014 af mehmether (Slettet)

Hej, tak for dit svar.

Jeg har allerede skrevet, svaret var, at det ikke muligvis kunne lade sig gøre - ville også gerne høre om der var andre herinde der har haft erfaring med at skifte valgfag. Det ser ud til at jeg vil fortsætte med engelsk A, men er bare bange for at (er næsten sikker) jeg vil dumpe faget.

Brugbart svar (0)

Svar #3
20. maj 2014 af cornpop (Slettet)

Jeg har faktisk selv skiftet valgfag til 3.g to gange. 

Skiftede først fra bio b til tysk a og så skiftede jeg tilbage igen.. Det er dog nogle måneder siden og krævede at jeg traskede op og måtte tigge vicerektor om at lave det om igen.. :) 

Held og lykke med det i hvert fald.. 

Skriv et svar til: Skifte fag?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.