Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10661 til 10680 af 84813
-
Lys og farver
ForumindlægHej, Jeg har lige brug for lidt hjælp til et spørgsmål vedrørende lys og farver. jeg er godt klar over at der bliver absorberet lys for at vi kan se farver, men hvad er det nøjagtigt der sker med lyset når vi kan se farver? læg mærke til at det er i kemi og ikke fysik.. På forhånd Tusind tak... -
Samfundsfags eksamen imorgen!
ForumindlægHej derude :-) Jeg skal op til samfundsfagseksamen imorgen, og jeg har noter til hele pensum. Men jeg kan self. ikke det hele udenad det klart. Vi har prøveform A - den hvor man går op og træker og sp 40min forberedelsestid. - Nu da jeg har rimelig styr noterne, ved jeg ikke hvad jeg skal ... -
ENERGILAGRING
ForumindlægHÆLP..... energilagring, nogle former eller metoder?? Alt viden vil gøre nytte, ved ikke noget som helst -
Energibevarelse i frit fald
ForumindlægHej jeg sidder til 24timers fysik c eksamen og har trukket emnet 'Energiomdannelse og Mekanisk energi' I forbindelse med emnet har vores lærer skrevet en række stikord som er relevante for præsentationen, jeg er mere eller mindre færdig, men jeg faldt over det sidste stikord 'Energibe... -
Kemi A niveau kursus Hvor er du!!!!
Forumindlægjeg ville høre om der var nogen der ude i cyberspace der kan hjælpe mig med at finde et kemi A niveau kursus det skal helst starte fra B og gå videre op igennem A. det skal helst være et lyn kursus på aften hold og skal passe til gym altså med en afsluttene eksamen (supleringskursus).på for hånd ... -
Hvorfor?
ForumindlægHvorfor har alle studieretninger med latin A og græsk A intet 3. studieretningfag? -
Har jeg valgt forkert studieretning?
ForumindlægHej, Jeg er simpelthen så meget i tvivl.. Jeg er lige startet i 2.g på studieretningen eng A, samf A, mat B - en studieretning jeg oprindeligt valgte fordi jeg har interesse for utrolig mange fag alt fra at være nørd i kemi til tyske gradbøjninger. Pr... -
Radiograf
ForumindlægHejsa. Når man søger ind på radiograf i optagelse.dk så står der at der ikke er nogen specifikke adgangskrav når man søger adgangsveje via Gymnasial uddannelse. Betyder det så at det ikke kræver nogen form for gennemsnit? -
Vektorer
ForumindlægDer er givet tre vektorer a, b og c i en plan hvor b=c-a, |a|=5 |c|=3 og a*c=0Beregn længden af b?Jeg kan ikke helt se hvordan den skal sættes i gang.Nogen der kan give et hint?? -
HJÆLP
ForumindlægNogle der har været oppe i matematik C HF skriftlig?? -
Lineær regression med årstal
ForumindlægHey. Jeg sidder og bøvler med en Studieretningsopgave. Et af probelmstillingerne lyder: ""Undersøg ved hjælp af lineær regression, om der er en lineær sammenhæng i partivalget fra 1971-2005. Den lineære regression skal udføres "i hånden" ved at anvende formlerne i noten "... -
Gode råd til eksamens forberedelse
ForumindlægJeg skal op i old d. 16 og jeg har jo masser af tid. Planen var at jeg skulle igang med det allerede i dag, men nu hvor jeg har alle mine noter mm. foran mig så sys jeg godt nok at jeg forvirret.... Jeg aner ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutte. Nogen der har en god idé om hvordan ma... -
Hjælp" "Haster
ForumindlægHEY ER DER nogle der vil oversætte din lille tekst ? når men her er den Danskerne er delt : Københavns integrationsborgmester Jacob Hougaard (s)noterer sig,at danskerne er delt i holdningen i spørgsmålet .Det ubdersteger at der er behov for én debat.Min holdning er,at vi ikke skal have franske ... -
My Sons on Death Row??
ForumindlægHej. Nogle der kender/har læst teksten "My sons on death row" (i the lift fra 1g)?? jeg står og skal op i mdt engelsk meget snart og vi har ikke kunne få the lift tilbage efter vi afleverede den i slutningen af 1g. Ud fra mine noter kan jeg se at det var en artikel der handlede om en ... -
problematisk sætning
Forumindlægoversættelse til engelsk hvor jeg bare ikke kan få sætningen til at lyde rigtig - maybe's placering driller... In the latest years we have been witness to death of the local trade. Soon, maybe we will see the relatively small supermarket die out, not only in the inner city but also in the sub... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægJeg har forsøgt at finde ud af, hvordan det lige er, man udfra en graf kan opskrive funktionen for den harmoniske svingning, men det hjælper mig ikke super meget. Jeg har forsøgt at komme med mit bud på de forskellige værdier, men ja... Er der nogle, de rhar noget super noter til det her, eller n... -
HJÆLP!!!!!!
ForumindlægHej, jeg er virkelig gået i stå med en quiz om biologi, er der nogle af jer der kan svarene på nogle af de her? det ville virkelig være en stor hjælp :) : I en tropisk regnskov er der : a. mange nicher b. få nicher c. ingen nicher i en dansk hvedemark er der : a. mange nicher b. få nicher c. inge... -
(måske) dumt spørgsmål
Forumindlægjeg har en opgave hvor jeg skal bevise formlen a(b+c)=ab+ac geometrisk. Her har jeg fået lavet en rektangel med henholdsvis siden a og anden side b+c. Hvad mere kan jeg få ud af den formel? -
A niveau
ForumindlægHejEr der nogen som ved hvordan det er at have følgene fag på højniveau: Dansk, Matematik, Fysik, kemi, Teknik???Er det fx hårdt??? Er der mange lektier???Hvad synes I? Jeg kan sandsynligvis godt klare fagene men er det hårdt at have 5 fag på A niveau???Med Venlig Hilsen:D ´Therackoo -
Det ovale portræt
ForumindlægEr der nogen der har en fortolkning liggende af Edgar Allan Poes "Det ovale portræt" eller evt. bare kan huske nogle guldkorn, så ville jeg blive meget taknemmelig.Jeg har set den stil der ligger under opgaver, men jeg synes ikke rigtig den hjalp mig.Marie
