Søgning på: historie noter hf. Resultater: 10941 til 10960 af 33009
-
Uforståelig srp karakter
ForumindlægJeg fik srp karakter tilbage i aftes, min karakter blev 02 vilket jeg endelig har svært ved at forstå, eftersom at jeg har haft optil flere folk(famlilie og venner) fortælle mig at min opgave var ret god. Så det kom lidt som et shock at jeg fik sådan en lav karakter. Ville nogle af jer have mugli... -
spørgsmål om eksamen???
ForumindlægHejsa Hvad må man have med ind til dansk mundtlig eksamen? -
Gode råd til den mundtlige eksamen!!
ForumindlægHej. Jeg skal her meget snart op til mundtlig eksamen. Hvad kan I anbefalde som er bare vigtigt at komme ind på. Har I nogle gode råd, til hvordan man kan takle hele eksamenssituationen på? Og hvordan fordelt du tiden til forberedelsen? Tak på forhånd! :-) -
hjælp
Forumindlægmit mat sejler, plz hjælp. Skal aflevere i aften... se vedhæftet fil:) opgave a er lavet btw -
Bayes Theorem - konkret opgave.
ForumindlægSidder og kæmper lidt med denne opgave. Mit største problem er et jeg ikke kan finde ud af at rive begivenhederne ordentligt ud og stille dem op, hjælp tak? Facitlisten siger=0.444 A stock analyst examined the prospects of the shares of a large number of corporations. When the performance of ... -
Mundtlige matematik
ForumindlægHej en af spørgsmålene i mundtlige Mat A lyder sådan: Gør rede for de eksponentielle funktioner og deres grafiske billede. Udled formlen til bestemmelse af grundtallet a, og gør rede for differentialkvotienten af f(x) = a^x . herunder bestemmelse af e (Eulers tal) Fortæl kort om løsningen... -
Oversættelse af ord
ForumindlægHej! Jeg er i gang med en større engelsk aflevering, og en af delene i opgaven er at lave en oversættelse af en dansk tekst. Jeg skal bl.a. oversætte denne sætning: "I øjeblikket findes de kun i omkring to millioner husstande, men Forrester Research anslår, at hver anden husstand i USA vil ... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej, hvordan vil i oversætte denne sætning til engelsk? Men ved denne lejlighed bad Ben desperat vennen om at tage sig af hans dagbøger og notater m.v. fordi han ønskede at undgå, at de faldt i hænderne på sikkerhedspolitiet, som var i hælene på ham. På forhånd tak. -
standardkurve og absorbans ved høje koncentrationer.
ForumindlægKan en standard-kurve med Absorbans som funktion af koncentration forventes at blive en ret linje, hvis koncentrationerne er store ? -
Lektier, opgaver- hvordan holder man styrer på det?
Forumindlæghej jeg er lige startet på stx, og jeg ved ikke hvordan jeg skal holde styre på lektier og sådan noget, hvad gøre i har i en lektiebog el. et smart program til computeren? tak på forhånd -
Andre der skriver SRP om Enigma?
ForumindlægDavs folkens! Jeg er i skrivende stund i gang med min SRP omhandlende Enigma, og jeg ville høre om der var andre der var friske på at hjælpe hinanden lidt? Da man jo ikke må få hjælp af sine lærere syntes jeg det ville være en god idé at lave en lille skrivegruppe, læse hinandens opgaver igenne... -
Bevægelse i jordens tyngdefelt (med og uden luftmodstand)
ForumindlægHej Jeg har en eksamensspørgsmål om kræfter. "Bevægelse i jordens tyngdefelt (med og uden luftmodstand)" Jeg har brug for hjælp til spørgsmålen. På forhånd tak for hjælpen -
grammatisk rettelse af engelsk tekst
ForumindlægHej allesammen! Normalt har jeg ikke svært ved engelsk, men er lidt i tvivl med den her aflevering fordi jeg virkelig ikke kan finde nogle fejl i den, men det kan da ikke være rigtigt.. Så jeg håååber virkelig du/I vil være søde at kigge den igennem for grammatiske fejl, så ville jeg blive ri... -
Hadefag/ynglingsfag
ForumindlægHvad er jeres hadefag/ynglingsfag? Mit ynglingsfag er nok matematik og dansk. Mit hadefag er helt klart fysik, biologi, geografi. Okay jeg har respekt, for at andre måske godt, kan lide de fag jeg hader. -
menstruationscyklus
ForumindlægHej!Jeg skal, som så mange andre op i Biologi -C-niveau på 1. år på HTX.Jeg har problemer mht. menstruationscyklussen!Hvis nogen af jer kan henvise til noter, pdf-filer eller lignende, vil jeg blive super glad og taknemmelig.I er selvfølgelig også velkomne til at skrive fornuftige ord i et indlæg... -
Grammatik
Forumindlægder burde være en grammatisk fejl i hver er disse to sætninger, men jeg kan ikke finde dem: 1) The two girls, Sandra and Samantha, goes to different schools 2) He does not lik to walk in the forest at night, because he is afraid of wolfs -
Hvordan bliver man klar til 9. klasse?
ForumindlægHej. Er der nogen af jer derude, som kan hjælpe mig med at blive klar til 9. Klasse? Jeg sigter ambitiøst og tænker: "Hvordan kan jeg få mest muligt ud af dette år?" Nogle tips såsom, hvordan I holder styr på jeres noter og holder jer fokuserede i timerne? Alt hjælp er værdsat og p... -
Do + infinitiv
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om jeg har oversat denne sætning korrekt. Nogen der kan hjælpe mig? Men det lykkedes ham ikke at få dem til at holde op, og med ét blev han angrebet af dem. But he did not success makeing them stop, and suddenly he was attacked by them. På forhånd tak. -
Kan i finde nogle fejl på?
ForumindlægFind fejlene i nedenstående sætninger, ret fejlene og forklar reglerne for det grammatiske område/emne i hvert tilfælde 1)The shops closes at 5.50pm 2)He is a complete fool since he do not know how to drive 3)The customers´ have not received the goods yet 4)The handball match went good ... -
Eng stil 300 ord. vil i rette den? hvad kan jeg skriver anderledes?
ForumindlægOpgaven lyder: Write about your greatest fear. What is it? how or why did it become your fear? can you do anything to stop fearing it? how does the human body and mind react when frightend? which physical processes take place? Kan i evt rette min stil? hvad kunne jeg gøre anderledes ? Fear assi...
