Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11001 til 11020 af 14099
-
Hvorfor opfører vi os forskelligt ?
ForumindlægHjælp så er i søde (: -
hmm... hvorfor mon..??
ForumindlægBestyrelsesmedlemmer i DKs 500 største virksomheder mænd: 97,1 % kvinder: 2,9 % Indsatte i danske fængsler mænd: 95,4 % kvinder: 4,6 % Hvorfor dominerer mænd både i de største virksomheder og i fængslerne, m... -
hjælp
Forumindlæghjælp til disse spg.. i) Skriv her kort hvordan årekalkning opstår, herunder årsager. g) Regn ud fra tallene i figur 2 i henholdsvis hvile og arbejde (løbetur) ud, hvor meget hjertet pumper ud pr. min.= minutvolumen, dels hos den utrænede og den trænede. Diskuter tallene og den betydning, det... -
Homozygot
ForumindlægJeg har en opgave der lyder "hvis vi krydser en sort hingst med en rød hoppe (begge homozygoter) hvordan vil det forventede udspaltningsforhild så være i F2-gerationen?" Kan nogen fortælle mig hvad homozygot er ? Det som jeg har læst mig frem til er at det er en hest med dobbelt gen. Dv... -
Er det rigtigt?
ForumindlægLise sætter 2000 kr ind på en rente på 12% per år.Renten tilskrives en gang om året. Hvor meget står der på Lises bankbog efter 3 år, hvis hun lader alle pengene stå uden at hæve renterne. 2000(1+0,12)^3=2809,856 kr Tak på forhånd. -
Kloning til debat!
Forumindlæghvad mener I om, at kloning er forbudt? Hvis der er så mange fordele ved det, hvorfor så forbyde det? Er det risiciene vi er bange for? -
Gennemsnit for STX
ForumindlægJeg ser mange på nettet og herinde, der er forvirrede over, hvordan gennemsnittet på STX fungerer. Forvirringen bliver ikke mindre af, når sider som "mitsnit.dk" og "softit.dk" spytter to forskellige værdier ud, når man sætter samme tal ind. Jeg har derfor søgt rundt på n... -
HTX Valgfag
ForumindlægHejsa:D Jeg vil bare spørge jer, om der er noget der hedder Innovation B i stedet for C? Eller noget der ligner det. Samme spørgsmål til et andet fag nemlig om man kan tage Mediefag B i stedet for C. De her spørgsmål drejer sig om HTX Sukkertoppen/... -
Rygter omkring kvoter 2013
ForumindlægHej alle Så er der kun en uge tilbage, til vi for svar. Er der nogen rygter/tendenser omkring adgamgakvoter, her tænker på de mest eftetragte udd. som medicin, biomedicin, jura, retorik osv. på KU og SDU? Håber folk kan smide en kommentar. Fortsat god ... -
Fri abort, hvorfor?
ForumindlægHej. Er der nogen som ved hvorfor man i 70'erne kæmpede for fri abort? var det pga. for mange børn, misdannelser? -
Kost og fordøjelse
ForumindlægVi spiser for at få energi og for at få byggeklodser Nogle der kan hjælpe mig med de 2 nederste spørgsmål spørgsmål. De tre første kan jeg godt Hvad bruger vi primært kulhydrater til? hvad bruger vi fedt stof til? hvad bruger vi protein til? hvad hedder den proces hvor vi får kemisk energ... -
Uddannelser med Lav gennemsnit
ForumindlægHej. Jeg regner ikke med at min gennemsnit bliver så høj... Så er der nogen som kender nogle uddannelser, hvor der ikke kræves en høj gennemsnit.. Der er f.eks Medicinalkemi hvor der ikke kræves en gennemsnit.. jeg har naturvidenskabelig retning (Matematik A, Kemi B, Fysik A) -
Dilemma..
ForumindlægHej Sp. Jeg går i niende klasse, og skal til og gå i tiende klasse, fordi mit snit (5,2) ikke er højt nok til en gymnasiel uddannelse.7 Min store drøm er at blive noget inde for matematik/fysik/kemi - da jeg er bedst til dem. Men tror I det kan lad sig gøre at kæmpe sig igennem tiende klasse, så ... -
Medicin-studiet og kvote 2
ForumindlægHej alle sammen! Jeg blev student i sommer og har indtil videre ikke vidst, hvad jeg ville læse videre. Nu er jeg så blevet enig med mig selv om, at jeg gerne vil læse medicin. Mit gennemsnit er slet ikke til det, men er igang med at tage de supplerende fag, som jeg mangler. Mit spørgsmål ... -
Efter 9.klasse?
ForumindlægTil sommer går jeg ud af 9.klasse og jeg ved virkelig ikke, hvad jeg vil bagefter. Jeg vil gerne have en god uddannelse, men har ved selv at finde ud af, hvad der er bedst. Hvad har I andre valgt og hvorfor? Hvad er bedst? -
amerikanske skolesystem
ForumindlægEr der nogen der kan forklare de væsentlige forskelle mellem det danske og det amerikanske skolesystem på forhånd tak :-) -
Toppunkt og logistisk vækst
Forumindlæghvorfor er det egentlig at man får logitisk vækst, kan tegne f' mærke på y-aksen, og f på x-aksen derved få en parabel og derved kan få toppunkt som kan bruges til at beregne maks. vækst.. hvorfor kommer parablem.. -
Hvilken linje?
ForumindlægHejsa. Oprettede en anden tråd, fordi jeg var blevet rådgivet til at komme udenom fysik/kemi. Det kan jeg så høre på jer, at det er en dårlig idé, og at jeg helst skal have det på gymnasium :) Så derfor. Hvilken studielinje/retning skal jeg tage? Skal jeg tage noget samfundsvidenskabelig, eller ... -
Nanoteknologi - diplomingeniør?
ForumindlægNogen som er på det studie som kunne fortælle hvad i laver ?.. Jeg tænker lidt på at starte på det.. det lyder spændene.... Men har hørt det også skulle være sindsygt hårdt? -
Tiden
ForumindlægMit spørgsmål er ret simpelt. Hvis tiden rent matematisk kan opdeles i uendeligt mange små tidsenheder, hvordan kan tiden så nogensinde nå at gennemløbe alle disse tidsenheder? Eller mere konkret: Vi har 1 sekund. Det splitter vi op i uendeligt mange små bidder. Det betyder, at for at tiden gen...
