Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 11021 til 11040 af 34041
-
Kan ikke finde Hansens Flødeis ApS markedsandel nogen steder?
ForumindlægKan ikke finde Hansens Flødeis ApS markedsandel nogen steder? Heller ikke deres markedsvækst. -
brugforhjælp
Forumindlæghej. jeg har set den skriftlige eksamen i mat b-niveau år 2007 :-/ jeg må være forberedt på det værste. jeg har brug for svar på opgaverne, fordi jeg synes det er den mærkeligste og sværeste opgave jeg nogensinde har set i matematik. er der nogen der kan hjælpe mig??? jeg skal selv afslutte ... -
Gør rede for at, f'(1)=-2 og f(1)=-1, og bestem tallene a og c.
ForumindlægHej til alle jer gode matematikere (: Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Den stammer fra Matematik A maj 2010. Opgave 14: En linje l har ligningen y=-2x+1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet P(1, f(1)) a) Gør rede f... -
Gør rede for
ForumindlægHej til alle jer gode matematikere (: Jeg forstår simpelthen ikke hvordan jeg skal løse denne opgave. Den stammer fra Matematik A maj 2010. Opgave 14: En linje l har ligningen y=-2x+1. Det oplyses, at linjen l er tangent til grafen for funktionen f(x)=x^2+bx+c i punktet P(1, f(1)) a) Gør rede fo... -
Sygeeksamen
ForumindlægSkal op til sygeeksamen på mit sidste år STX, det er dog ikke i august som det plejer for mange, da det godt kan lade sig gøre her i maj. Det er skriftlig dansk, men ledelsen har valgt at sætte denne eksamen ind på min skriftlige biologi eksamensdag, og bio er nu er rykket 2 dage frem fra origin... -
Reeksamen
ForumindlægHej SP, Jeg dumpede desværre en eksamen og skal tage til reeksamen i august i stedet for maj, da jeg gerne vil bruge tid til forberedelse. Men skal lige høre, om reeksamen (i august) plejer at være ligesom den ordinære eksamen eller om formen godt kan ændre sig? Altså hvad er bl.a. sandsynlig... -
Gode råd til terminsprøve?
ForumindlægHey.. jeg skal til terminsprøve om to uger i folkeskolen i matematik (færdighedsregning, problemregning), skriftlig dansk (stil) og diktat.. er der noget jeg skal lægge meget mærke til i de prøver? Nogle gode råd til, hvad jeg skal huske i problemregning/færdighedsregning eller stil?Håber I vil h... -
NV-prøven i 1.g?
ForumindlægHej med jer. Godt nytår. Jeg har brug for noget hjælp og vejledning ang. min nv-prøve jeg skal op i på mandag. Man kan trække følgende fag: fysik, kemi, biologi og geografi. Jeg er på bar bund i de fleste af disse fag, og er bange for at gå helt død når jeg får opgaverne som jeg skal skrive der ... -
efterårsferie, haha
ForumindlægHvorfor kalder de det efterårsferie når vi får tonsvis af lektier for? Det burde hedde lektieuge... eller afleveringsugeOgHvor mange gange får man karakterer om året, og hvornår er den første gang? -
Integrale - Areal af rektangel under en punktmængde M
ForumindlægHejsa :) Jeg har svært ved opgave b i denne. Har vedhæftet opgaven på siden. Håber I kan hjælpe :) -
Søge ind på et gym
ForumindlægHejsa Jeg skal til at lave min ansøgning på optagelse.dk, og jeg kan se, at det betyder en hel del, hvor jeg sætter mine krydser hene. Jeg vil gerne ind på danmarks mest populære gymnasium, Ørestad Gymnasium. Jeg bor i Storkøbenhavn og har 30 minutter derud. Der er gymnasier, der ligger tætte... -
Areal af M
Forumindlægf, funktionen, er bestemt ved f(x)=-x3+8 grafen for f afgrænser sammen med to koordinater en punktmængde M. Bestem arealet af M f(x)=0 -x3+8=0 -x3=-8 x=2 -x3 integreres til -3/4x4 8 integreres til 8x f'(x)=-3/4x4+8x 2∫-3/4*24+8*2)=-12+16=4 M har et areal på 4 Er det korrekt? ... -
SRP
ForumindlægHej folkens Jeg skal snart skrive SRP, og har valgt fagene Matematik A, Historie A. Inden for historie delen ved jeg ikke hvad jeg skal beskæftig mig med, hvis I har nogle ideer, så vær sød at skriv en kommentar. Hvis nogen som tidligere har skrevet i emnet/har viden på de specifikke områder, må... -
Giv en udførlig geometrisk beskrivelse af definitionsmængden for f
ForumindlægHej hjælpere - jeg sidder fast i en opgave hvor jeg skal " Giv en udførlig geometrisk beskrivelse af definitionsmængden for f . Karakterisér den ved hjælp af begreber som åben, afsluttet, begrænset, ubegrænset, sammenhængende, ikke sammenhængende. Illustrér." Jeg har altid haft svært v... -
Medicin kvote 2 år 2015
ForumindlægHej SP, Jeg har netop for ikke så længe siden fået mine årskarakterer for 3.g og gennemsnittet ligger på næsten 10,00. Dog er det ikke godt, fordi min gennemsnit for 1 og 2.g ligger på ca. 7,5 - hvor jeg ikke tog alt seriøst. Derfor vil jeg høre hvad jeg skal gøre for at studere medicin gennem ... -
Hej..
ForumindlægHalløjsa! Er der nogen, der kan give mig nogle tip til, hvilke emner man kan vælge under ''Græsk matematik'', udover pythagoras og tallet Pi.? Det er et AT-forløb med fagene matematik og historie. På forhånd tak. -
Skal jeg betale SU tilbage?
ForumindlægJeg studere fysik og matematik på gsk.Jeg vil gerne fravælge (droppe) fysik, så jeg kan holde fokus på matematik. Jeg har lige fået udbetalt SU for en uge siden og jeg bruger pengene til at betale husleje. Skal jeg betale SU tilbage for november måned, hvis jeg dropper fysik idag? -
Hjælp til udregning af regneforskrift
ForumindlægHej, jeg har sat og knoklet med denne opgave. Men kan simpelthen ikke finde frem til et svar. Hvis du har en idé, er du velkommen til at byde ind. Jeg skal finde en regneforskrift samt den procentvise forøgelse i produktionskapaciteten. God søndag! Opgaven lyder således: En fabriks produktio... -
Opstil en funktionsskrift, [2.6 Affald på Roskilde Festival]
ForumindlægJeg er i gang med at lave en matematik aflevering, hvor jeg har haft lidt problemer med flere af opgaverne, men kunne specielt godt tænke mig at få en forklaring på, hvordan jeg opstiller en funktionsskrift til opg. 2.6 i afleveringen [Affald på Roskilde Festival] Funktionsskriften skal vise sam... -
Opstil en funktionsskrift, [2.6 Affald på Roskilde Festival]
ForumindlægJeg er i gang med at lave en matematik aflevering, hvor jeg har haft lidt problemer med flere af opgaverne, men kunne specielt godt tænke mig at få en forklaring på, hvordan jeg opstiller en funktionsskrift til opg. 2.6 i afleveringen [Affald på Roskilde Festival] Funktionsskriften skal vise sam...
