Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 11361 til 11380 af 127115
-
Mat opgave
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe mig med den her opgave? Jeg er gået i stå simpelhen ikke komme videre.. Opgaven er vedhæftet Tak på forhånd. -
resistans
Forumindlægkan man godt have en modstands resistans på 0.30765 Ω ? -
Stokes lov og viskositeten
ForumindlægHej Såfremt man har Stokes lov, hvordan finder man da viskositeten? Jeg ved selvfølgelig godt hvordan man isolere viskositeten ud fra ovenfor stående formel, men er lidt i tvivl om hvorvidt det nu er sådan at man finder viskositeten. Det jeg mener er såfremt man ønsker viskositeten for et f... -
Toneart - Hvordan finder man en toneart i et stykke musik?
ForumindlægHej derude! Hvordan finder man ud af, hvilken en toneart et stykke musik er skrevet i? Jeg har fået til opgave, at gøre rede for, hvilken en toneart "Isn't She Lovely" af Stevie Wonder er skrevet i. Jeg tror måske ikke helt, at jeg har forstået det. Men mit bud er, at den er skreve... -
Differentialligning eksamen 2009 opgave 16
Forumindlæghej, Jeg sidder med opgave 16 fra sidste års eksamenssæt, og kan har problemer med opgave 16 som lyder: "Et vandbad opvarmes fra 20°C til 100°C. Den indre temperatur (målt i °C) i et bestemt objekt, der befinder sig i vandbadet under opvarmningen, er en funktion f af tiden t (m... -
Dansk/Historie opgave - Hjælp..
ForumindlægHejsa.. Jeg skriver om Luthers Reformation i min Historie Opgave.. Jeg er næsten færdig med min problemformulering.. mit problem er bare at jeg ikke ved hvad jeg vil skrive om i det sidste stykke. Altså vurderingsafsnittet/diskutionen. I min redegørelse vil jeg redegør for Luthers Ref... -
Natron - soda smag
ForumindlægHej alle... Jeg har lavet nogle kemi forsøg hvor vi har afdampet nogle stoffer som vi så skulle finde ud af hvad var afdampet, også til sidst kom der er spørgsmål som jeg ikke kan se hvodan sq ha nogen relation men de opg. som vi har lavet, det lyder sådan her: "Ifølge bagebøger kan tvekul... -
Differentialregning - find x-værdi.
ForumindlægBetragt funktionerne med forskrifter f(X)=ln(x) og g(x)=x^2-8x+11 bestem den x-værdi, for hvilken tangenterne til de to grafer er parallelle. Jeg ville umiddelbart differentiere dem, og sætte dem lig med hinanden, for til sidst at isolere x. Men når jeg gør det får jeg to x-værdier, nemlig -0,1... -
Hjerte-kar sygdomme
ForumindlægHej jeg skal bruge hjælp til biologi (: Her er analyseret noget hjertevæv som var påvirket af en blodprop og så noget væv, der ikke var. Jeg skal så forklare hvorfor, der er mindre glykogen indhold i det påvirkede væv, hvorfor der er mere mælkesyre og til sidst hvorfor der er mindre ATP i forhold... -
Årsprøve - bilag?
ForumindlægKære alle! Vi har til vores årsprøve i fysik B fået udleveret de teoretiske spørgsmål på forhånd, dog står der, at bilagene forbliver ukendte (altså dem ser vi først, når vi trækker inden de 24minutters forberedelsestid). Men jeg tænkte på, om nogen af jer vidste, hvad bilagene omfattede? - Regn... -
GSK på 2. Prioritet, en mulighed?
ForumindlægHey folkens! Jeg regner med at søge som følger her til sommer: 1. Prioritet: Psykologi, SDU 2. Prioritet: Matematik, SDU Til min 2. prioritet vil jeg skulle bruge GSK fra Mat B til Mat A, som jeg vil være nødt til at tage sommeren over. Det skal siges at mit gennemsnit er meget højt, så san... -
Indhente starten
ForumindlægHej studieportalen. Starter på stx i morgen og eftersom min nye klasse startede for godt 2 uger siden, har jeg jo lige lidt jeg skal have indhentet. Den første uge har sikkert gået med intro af fagene, men i sidste uge har de sikkert nået at starte op i de forskellige fag med lektier osv. Er er n... -
lærervikar?
ForumindlægHvad skal der til for at blive lærervikar? Hvis jeg har mulighed for at blive det, er det så muligt at arbejde som lærervikar nogle timer om ugen samtidigt med at jeg studerer på deltid? -
Statskundskab
ForumindlægCiao!Jeg står i en mindre heldig situation. Jeg er først nu blevet opmærksom på at statskundskab på Københavns Universitet kræver omkring 9.8 i gennemsnit.Jeg har lallet lidt i de 2 første år og ligger derfor med et gennemsnit på 9. Hvor højt et gennemsnit skal jeg bruge i 3g for at nå 9.8? Jeg e... -
Synopsis
ForumindlægHej er der nogle der måske kunne hjælpe mig med at finde én problemformulering ud fra to artikler, så jeg kan komme ordentligt igang med min synopsis, kan ikke rigtig komme ordenligt igang! :( Artikler er : Artikel 1 : Fjernsyn : Vi sidder klinet til tv-skærmen Information | 22.01.2... -
fremskrivningsfaktor
Forumindlægjeg er igang med at forberede til mundtlig matematik eksamen og har fået nogen eksempler på eksamensprøgsmål.Procent og rentesregning:Den ene er redegør for begrebet fremskrivningsfaktor.jeg har selv skrevet.1+r = fremskrivninsfaktor, når rentefod er r.Det er tallet man ganger kapitalen med for a... -
Økonomiske ligninger
ForumindlægDenne her opgave har jeg ikke helt forstået:The market for digital video disks (DVDs) has supply and demand curves given by: P1 = 2Q^s (s som er supply) and P = 42- Q^d (d som er demand)Det var alt, så er der så også lige at jeg bliver spurgt hvor mange units der bliver handlet ved en pris på 35 ... -
Solens lys, kerneprocesser og fusion
ForumindlægJeg har fysik på c-niveau og er i gang med at læse om solens lys og kerneprocesser, herunder fusion. Jeg har hertil nogle spørgsmål til den "første" proces i fusion af hydrogen (brint), der senere bliver til helium m.m. Jeg har forstået, at 2 hydrogenatomer støder sammen med høj fart... -
Hej (Dansk genretræk Essay)
ForumindlægHej, kan i være søde, at hjælpe mig med at finde genretræk i dette tekst !!! :-) Find genretræk med eksempler: Sprog Udsagn Indhold Jeg ligger i sengen og hører min mor komme ind for at vække mig. Utroligt nok er jeg ofte vågen, før hun enten kommer, eller vækkeuret ringer. Hun komme... -
HVA SÅ ? kom du ind på drømmestudiet ?
ForumindlægHvad er I så kommet ind på ? Fik du dit 1 prioritet eller blev det noget andet ?
