Matematik

Mat opgave

31. maj 2017 af Ceciliesofiejohannsen16 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej er der nogen der vil hjælpe mig med den her opgave? Jeg er gået i stå simpelhen ikke komme videre..

Opgaven er vedhæftet 

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. maj 2017 af PeterValberg

Du kan finde hjælp til noget af det på denne videoliste < LINK >

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #2
31. maj 2017 af Ceciliesofiejohannsen16 (Slettet)

Tak for linket fik styr på det første spørgsmål, men hvordan kommer jeg videre nu og hvordan får jeg regnet dem?


Brugbart svar (0)

Svar #3
31. maj 2017 af Soeffi

Vedhæftet fil:1758906.jpg

Svar #4
31. maj 2017 af Ceciliesofiejohannsen16 (Slettet)

fandt også ud af spm 2 så nu mangler jeg den sidste, men kan ikke rigtig finde noget om det..


Brugbart svar (0)

Svar #5
31. maj 2017 af PeterValberg

#4

Prøv at se video nr. 16 på denne videoliste < LINK >

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #6
31. maj 2017 af PeterValberg

eller se dette < LINK > og dette < LINK >

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (0)

Svar #7
31. maj 2017 af Soeffi

#4. Sekanten går gennem to punkter på en kurve. Man holder nu det ene punkt fast og varierer det andet. Tagenten er defineret som den linje sekanten nærmer sig, når punkterne nærmer sig hinanden. Tangenten skal være den samme uanset fra hvilken side det variable punkt nærmer sig det faste.

For at dette skal kunne lade sig gøre forudsættes, at kurven er sammenhængende og uden knæk.

Differentialkvotienten er tangentens hældning i et givet punkt på en sådan kurve. Funktioner der har en differentialkvotient i et hver punkt på sin kurve, siges at være differentiable.


Svar #8
31. maj 2017 af Ceciliesofiejohannsen16 (Slettet)

Skal jeg i det sidste spørgsmål snakke om tretrinsreglen eller kan jeg bare nøjes med at besvare det uden tretrinsreglen..? 


Skriv et svar til: Mat opgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.