Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 11461 til 11480 af 154034
-
funktionskrift og tabel
Forumindlæghjælp jeg er simpelthen gået i stå jeg har lagt et billed hvordan skal det passe at y=x-2 med denne tabel tak -
Blive god til engelsk
ForumindlægHej derude.. Er der nogen som kan fortælle mig hvordan jeg kan blive bedre til engelsk, jeg har haft svært ved det siden 4 klasse, og nu går jeg i 1.g.. Jeg læser og skriver engelske tekster, men synes stadig ikke det har hjulpet ret meget.. Ville det være en god idé at tage til ekstra engelske... -
Optagelsesprøve gymnasium
ForumindlægJeg kender en ung udenlandsk pige som skal til optagelsesprøve til gymnasiet i matematik. Fordi hun mangler 9 klasses afgangseksamen. Hun skal tage testen på engelsk. Hun vil gerne vide hvad testen går ud på. Er der nogen der har kendskab til om der på nettet ligger en test. Øvetest eller noget.... -
Hvilke karakterer tæller med i mit gennemsnit..?
ForumindlægHej Jeg har hørt rigtigt meget og hvor for nogle karakterer, som tæller med... og ærligt talt er jeg blevet lidt forvirret .. Så hvad for nogle karakterer kommer til at tælle i mit gennemsnit, og kommer jeg op i alle fag, lige meget hvilken niveau det er ? På forhånd tak.. -
Beregning af foreløbigt gennemsnit?
ForumindlægHvis man nu går i 2.g, og har fået sådan en 12-14 karakterer overført.. kan man så beregne sit "foreløbige gennemsnit" ? Fordi.. der må vel være en måde, hvorpå man kan regne det ud? Er det fx noget med, at højniveaufag tæller det dobbelte af c-niveaufag?Synes det kunne være lidt sjovt ... -
Til hvilke eksamener må man bruge google oversæt?
ForumindlægEr der nogen der ved, til hvilke eksamener det er tilladt at bruge google oversæt? Der er tale om STX. Det er bare, så jeg ved, om jeg skal bruge eller ikke bruge google oversæt til de daglige afleveringer. Arbejdsmåden med de daglige opgaver skal helst være det samme som til den endelige eksamen. -
Årsprøve
ForumindlægHEJ Jeg skal snart til årsprøve i Mat B (1g). Så jeg vil bare spørge om der er så nogle herinde som før har været oppe i mat b i 1g? og om opgaverne var nem eller svær og hvilke opgaver der typisk vil være i en årsprøve i 1g? For da jeg kigger på gamle eksamensæt, så er der mange ting som jeg ik... -
Dansk
ForumindlægHej Hvad er en modtagerrettet kommunikation ??? hvilke type tekster er modtagerrettet kommunikation ??? tak -
Symboler...?
ForumindlægHvis jeg vil stille et spørgsmål om matematisk / logisk syntaks og det tegn jeg vil skrive ikke er at finde på den lille Ω-knap i "overliggeren" (Eksempelvis vektor-symbolet, specifikt nul-vektoren (0 med streg *under* ifølge den bog jeg bruger her.), er jeg så bare "out of... -
Bøjning
ForumindlægHej. Er blevet lidt i tvivl om bøjningen på tysk... Hvis man har en sætning som lyder således "Martin og Kirsten´s bil blev ødelagt i Indien" vil man så bøje ødelagt på tysk eller ikke? -
Sidelængder i trekant
ForumindlægHej. Jeg har et problem med at løse en opgave! Opgaven lyder således: På figuren ses to retvinklede trekanter ABC og DEF, der er ensvinklede. Nogle af sidelængderne er angivet på figuren. Sidelængderne, som jeg har feåt oplyst på trekant ABC er: lille b = 6 og lille c = 10 ---------... -
MATHON!! KOM HID! HJÆLP FOR HELVEDE
Forumindlægikke andet end tyngdekraften, men den giver jo også sig selv. overskriften er blikfang :) -
Spørgsmål ang prøve
ForumindlægHej jeg sidder her og spekulerer på om man i 10 klasse får matematik FÆRDIGHEDS prøve til eksamen? -
Har jeg bestået faget?
ForumindlægHar jeg bestået matematik hvis jeg fik 02 og 4 på årskarakteren, men 00 i den mundtlige eksamen? Hvis man tager gennemsnittet af det, er det lige akkurat bestået, men jeg ved ikke om den regel stadig gælder, eller om det er eksamenskarakterer som gælder? -
Underlig eksponentiel reggresion
ForumindlægHej alle. Når jeg laver en eksponentiel regression i Excel, for at kunne bestemme a, får jeg flg. ligning: y = 2E-47e^0,0589x Normalt, de gange jeg har foretaget en regression i excel, får jeg en ligning, der svarer til forskriften for den funktion, jeg arbejder med. Denne gang kan jeg dog ik... -
Vektor i plan
ForumindlægHej En opg lyder som følgende: Tegn a--> , b--> og c--> som stedvektorer, og find tallene p og q, så c--> = p* a--> + q*b--> Jeg har vektorerne a,b og c og har også indtegnet dem i et koordinatsystem som stedvektorer, men hvordan finder jeg p og q?? el. hvad menes der ? Håber p... -
Geometri
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe mig med denne opgave? Det er opgave 12 i linket: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120815%20Mat%20B%20stx.ashx Jeg har brugt ... -
engelsk oversættelse
ForumindlægEr der nogle, der kan hjælpe med at oversætte det her:Få minutter senere lykkedes det ham imidlertid at snuppe en taske fra en anden dames cykelkurv.Da røveren endnu ikke er pågrebet, håber politiet på hjælp fra enventuelle vidner, så man hurtigst muligt kan få ham fanget.Mit bud: However, few mi... -
Krise!! Tysk og fysik/kemi eller ej..
ForumindlægHej! Jeg vil prøve at gøre dette kort, og så forståeligt som muligt.. Jeg står og skal på efterskole næste år, hvor jeg tager 10. klasse. Mit problem er bare, at nu skal vi snart op på skolen og vælge diverse fag og valgfag, og jeg har den mulighed, at jeg kan fravælge både tysk og fysik/ke... -
Bio
ForumindlægEr der nogen som har nogle forslag til hvad man kan skrive om i studieretningsopgaven, med biologi som hovedfag og matematik som sidefag,- helst indenfor emnet fysiologi.
