Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 11581 til 11600 af 152758
-
Hjemmeopgave i finansiering 2010 eller 2011 CBS
ForumindlægHej Er der nogle af jer, som har en vejlende løsning til hjemmeopgave del 2 2010 eller 2011 i finansiering på CBS. Jeg sidder med et eksamenssæt, og mangler lidt inspiration til en opgave. Det ville være en stor hjælp På forhånd tak -
kemisk ligevægt...hjælp
ForumindlægHej :-)Jeg har et problem med en ligevægt-opgave. Jeg har følgende ligevægt:3H2 + N2 ->Altså ammoniaksyntesen. Der er i starten 0,7 mol NH3, 3,0 mol N2 og 2,0 mol H2. Volumen er 10 L. T = 400 grader C.Jeg har beregnes K til at være 2,04.Desuden har jeg beregnet de 3 gassers partialtryk:pH2 = ... -
Ækvivalente mængder
ForumindlægEr der nogen der kan overtales til at forklare mig hvad det er. Har læst kapitlet igen og igen, men synes det er ret svært at finde ud af. Du må evt. godt give et eksempel på hvad ækvivalente mængder er.Tak!Bella -
Pufferopløsning
ForumindlægJeg har fået følgende opgave:Der ønskes fremstillet en pufferopløsning med pH = 8,75 ud fra 100 mL 0,0100M NH4Cl og 0,0100M NaOH. Beregn voluminet af den mængde NaOH-opløsning der skal anvendes.Jeg har sat n(NH4+)=0,0100M-x og n(NaOH)=n(NH3)=x. Jeg har vha. pufferligningen udregnet x = 2,40*10^-4... -
oktaedris ke koordination
ForumindlægEr der ngn der kan forklare mig hvad oktaedriske koordination helt præcist betegner? Forstår det nemlig ikke..på forhånd tak -
Funktionstype
ForumindlægJeg har lavet et forsøg med enzymet katalase, hvor jeg måler vægten af enzymet blandet med forskellige substratkoncentrationer. Jeg skal så afbilde massen som funktion af tiden for hvert delforsøg, der er ikke oplyst hvilken type funktion det er og er lidt på herrensmark, hvis der nogle der kunne... -
SO2 - emmision
ForumindlægHey..Jeg skal foreberede noget om "Begrænsning af SO2 emmision" til kemi, men min kemi bog indeholder ikke særlig meget, og jeg har ikke umidbart kunne finde noget på google..Nogle der har nogle gode links, eller informationer som kunne være relevant at skrive i den sammenhæng ? -
Engelsk eksamen - delprøve 1
ForumindlægHej, jeg skal til Engelsk A eksamen på mandag, og jeg vil rigtig gerne øve mig på delprøve 1, men jeg kan ikke finde nogen sæt nogen steder. Er der nogen der ligger inde med nogle af de tidligere eksamenssæt eller ved hvor jeg kan finde dem? :) -
Medicin/psykologi?!
ForumindlægHej Jeg sidder i et dilemma. Jeg har kogt mine valgmuligheder ned til to studier, med. og psyk. men ved ikke hvad jeg skal vælge(!) Der er noget der taler for og imod begge, og jo mere jeg tænker over det, jo sværere er det! Jeg synes fx kun at jeg hører "dårligt" om medicin: "... -
Reducér In()
ForumindlægHej. Min facitliste siger denne øverste linje skal give = 0 De efterfølgende linjer er mine beregninger. Hvad gør jeg forkert? På forhånd tak. -
Boksplot
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave en matematik opgave, men der er en opgave som jeg ikke kan løse. Hvordan laver man en boksplot i Excel. Det haster!! Håber der er nogle der kan hjælpe!! -
matematik
ForumindlægAngiv koefficienterne a, b og c. Beregn diskriminanterne og løs ligningerne: a) 2x2+4x-16=0 b) -x2-2x+3=0 c) 2x2-4x=-6 forstår den ik -
HTX’ere, hvad Skrev i SRP om?
ForumindlægHej allesammen Kunne tænke mig at vide hvad tidligere HTXere (eller STX) har skrevet SRP om gerne indenfor naturvidenskab. Jeg sidder nemlig selv og tænker over det og har en ide men føler at jeg lukker mig meget inde iforhold til Hvad jeg kan skrive om.Har nemlig tænkt på at vælge at skrive ind... -
Bestem den største bølgelængde af den stråling, som Chandra-teleskopet måler
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til denne opgave. Er der nogen som kan forklare mig, hvad jeg skal gøre? Chandra-teleskopet måler elektromagnetisk stråling med fotoneneriger mellem1,6*10^-17 J og 1,6*10^-15 J a) Bestem den største bølgelængde af den stråling, som Chandra-teleskopet måler -
Har jeg samlet set bestået eller dumpet dansk? Jeg bestod årskaraktererne med 7 og 7, men til eksamen 00 i skrifltlig. Har jeg så ikke bestået faget alligevel?
ForumindlægHej Alle, For et par år siddn i I 3.g på STX fik jeg 7 i mundtlig dansk og 7 i skriftlig dansk til årskaraktererne. Desværre dumpede jeg den skriftligd Dansk A eksame med 00. Mit spørgsmål er derfor: jeg fik samlet set bestået dansk A , ikke sandf? For altså 7+7+0 = 14. 14/3= 4.66. Så altså høj... -
Skæringspunkt mellem linjen og cirklen
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med opgave b :) det ville virkelig være en stor hjælp Hvis der nogle der sidder inde med en god metode eller bare gode ideer må de rigtig gerne skrive Opgaven er på det vedhæftede skærmbillede Jeg har bestemt linjens ligning til at være: (... -
HTX Eksamensopgave
ForumindlægHej Studieportalen Jeg er netop i gang med dette eksamenssæt fra 2013, og jeg er gået i stå i opgave 4. Det drejer sig om samtlige opgaver i opgave 4, altså a, b, c og d. Opgaven kan ses her. Jeg håber, der er nogle, som kan hjælpe. Med venlig hilsen Nicolaj -
Hjælp !!
Forumindlægjeg har lige fået karakter, og har brug for hjælp, jeg vil høre om der er nogle der er gode til det, der kunne tænke sig at hjælpe mig, måske over msn ? håber at høre fra en eller flere på forhånd tak -
Et Spørgsmål
Forumindlæger der nogen der ved.. Hvornår er halvdelen af U-235 blevet til Pb-207? -
Neutralisation. haster lidt.
Forumindlægspørgsmålet; forklar hvordan pH-værdin trinvis ændrer sig når der dryppes mere og mere natriumhydroxid ned i saltsyre?
