Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 11661 til 11680 af 14099
-
Fysik - afbillede grafisk
ForumindlægHej jeg skal snart til eksammen i NV og skal tale om forsøg vi har lavet i både biologi og fysik, men jeg er bange for at blive spørgt om hvad at afbillede grafisk betyder da jeg ikke helt forstår hvad det betyder. Opgaven er: - Lav en graf i Excel hvor du langs y-aksen afsætter massen i gram... -
Klimaændringer og økosystemer
ForumindlægHejsa Jeg håber der findes en herinde der måske kunne give mig lidt en pil i hvad retning jeg kan undersøge, og finde materiale til mit eksamsprojekt på HF. Jeg vil meget gerne kombinere de to fag Geografi og Biologi, jeg tænker at jeg kunne kigge på problemstillinger inden for Klimaændringer o... -
Hvor mange sider må man skrive?
ForumindlægHvis man nu får at vide at man skal skrive ca. 15 til 20s. Kan man så godt skrive lidt med til? Vil det trække ned? -
USA - strategiske overvejelser
Forumindlæghey... skal svare på følgende : Undersøg hvilke strategiske overvejelser der ligger bag USA´s ønske om et missilskjold og hvorfor missilskjoldet giver anledning til stor debat mellem de europæiske lande. de strategiske overvejser må være noget med realismen, så noget med at for at forblive de s... -
Dk 80'er lyrik
ForumindlægJeg skal til mdt. dansk eksamen i morgen(3g) og mangler noget generelt om 80'er lyrik (især hvilke karakteriske træk der er for 80'er lyrik)-nogen der kan fortælle noget om det eller ved hvor der står noget?på forhånd tak c",) -
Bryde Social arv i det senmoderne samfund?
ForumindlægHej:) Jeg skal diskutere med udgangspunkt i Pierre Bourdieus teori om habitus mulighederne for at bryde social arv i det senmoderne samfund??? Er der nogle der kan hjælpe mig med at stille bourdieu op for giddens og ziehe (måske bech?) -
Kritik
ForumindlægJeg er altså ved at blive lidt træt af de der kommentarer med "gæstebrugere stinker" etc. Jeg kan i visse tilfælde godt se, hvad I mener, men på den anden side, er det trættende og diskriminerende i forhold til de, der rent faktisk tilbyder sin hjælp og uploader sine opgaver her på side... -
Hjælp til ny højre-venstreskala
ForumindlægJeg sidder med en opgave i den ny højre-venstreskala, men jeg forstår ikke helt hvad der kendtegner et parti hvis den er venstre eller højr på værdipolitikkens aksen. Håber at der er nogen der forstår mit spørgsmål da det er lidt svært at forklare. -
Hjælp mht. synopse
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg er gået i stå med min synopse, og kunne godt bruge en anden frisk mening. Jeg har fået det fordybselsområde som hedder Selviscenesættelse, og til mit prøveoplæg ville jeg ikke gå i dybden med reality-tv men hellere politisk iscenesættelse. Jeg har valgt, at tage GGGI skand... -
Hvordan skal man hjælpe her på siden?
ForumindlægJeg har i løbet af den tid jeg har besøgt denne side, og hjulpet folk, lagt mærke til at mange hjælper ved at lave folks opgaver for dem. Det har fået mig til at tænke noget over hvor meget det egentlig hjælper folk at få lavet deres opgaver hér.Jeg tror de fleste af os kender ordsproget :"g... -
sport = religion??
ForumindlægEr ved at skrive stil om prof. sport!!Håber I vil dele jeres mening om følgende spørgsmål:- Kan man sige at sport fungerer som en slags surrogatreligion i det moderne samfund??- Har sportens ledere den samme magt over befolkningen som præsterne tidligere havde??- Er det problematisk at sporten ar... -
Mikroøkonomi - boganbefaling
ForumindlægHey, er der nogen der kan anbefale en GOD bog om mikro-økonomi. Jeg har "Microeconomics" (på tysk) af Pindyck og Rubinfeld, og vil gerne finde en tilsvarende god - og meget gerne på dansk. Blandt andet hvor elasticitet bliver grundigt gennemgået. Har kigget i "Mikroøkonomi - vi... -
AT skæres ned?
ForumindlægJeg har lige læst i avisen at eksperter foreslår en beskæring af faget AT. Nu har jeg aldrig selv haft faget, og min umiddelbare holdning er at det er noget diffust pjat. Hvad synes I der har haft faget? -
Hjælp til EØ
ForumindlægHej... Jeg vil så gerne lære at bogføre rigtigt på en kasserapport... hvergang vi har prøve...så tælle det vildt meget ned på min karakter, på grund af at jeg har bogført forkert...:-( Jeg har læst i Eø bogen..men det hjælpe ikke så meget... hmm..!! Er der nogen som kan hjælpe mig på en eller and... -
Terminsprøve 16-20 febuar!
ForumindlægHej.. Jeg står og skal bruge nogle råd da jeg skal til terminsprøve om lidt over en uge.. Hvordan kan jeg forberede mig bedst muligt? Jeg skal op i: Dansk: Retstavning, skr. fremstilling og læsetest. Engelsk: Læse- og lyttetest, stil, sprog og sprogbrug. Matematik: Færdigheds- og problemregning.... -
et par spørgsmål
ForumindlægDit bud på følgende set ud fra en dansk synsvinkel:1) Hvilke jobs vil blive i DK /Vest-Europa i de kommende år?2) Hvilke arbejdspladser flytter eller må forventes at flytte til de østeuropæiske lande eller til landene i fx. SØ-Asien? -
Hjælp til en mat-opg.
Forumindlæghej er der nogen der vil hjælpe med denne opg.I et koordinatsystem i rummet er givet tre planer med ligningen2x-y+2z=3 n(1)=(2,-1,2)3x+2y+z=2 n(2)=(3,2,1)x-4y+3z=4 n(3)=(1-4.3)gøre rede for at de tre planer netop har en linje fælles og angiv en parameterfremstilling for denne,Har fundet ... -
Ang. regeringen..
ForumindlægJa så er der kun gået 10 dage siden valget og der har allerede været 2 skandaler i regeringen. Denne gang er det godt nok Ulla Tørnæs's mand der er problemer med. Synes vi skulle sætte en lille debat i gang, da vi jo lige har haft en debat om valget :).Hvorfor tror i at skandalerne først er k... -
Kort rettelse af dansk essay
ForumindlægNogle der gide rette en dansk essay?Den er på to sider...Den er på 7. klasses niveau så det burde ikke tage jer så land tid :) -
Hvordan sluttede 2. Verdenskrig?
ForumindlægHey jeg kan ikke rigtig finde nogen bog eller hjemmeside, hvor der står hvordan og hvorledes krigen sluttede og hvornår der var 100% fred. Jeg ved hvornår og hvordan den opstod.. men hvornår den sluttede, kan jeg ikke finde.Så, hvis der er nogen som lige vil hjælpe mig med dig og give mig nogle h...
