Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11841 til 11860 af 84813
-
Læse til eksamen
ForumindlægHey, jeg sidder og skal til at begynde med at læse til eksamen i Old. Men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal læse op til det, er der noget specielt jeg skal lægge vægt på når jeg læser teksterne? Og skal jeg gøre andet end at tage noter til teksterne når jeg læser dem igennem? -
AP-Latin hjæælp!!
ForumindlægHej alle sammen! :-) Skal til Ap - latin prøve i morgen, og jeg er i tvivl om et par ting. Hvis nu man skal oversætte "den døde digter" Hvordan oversættes ordet "den"?? død = Mortuus adj. En digter = Poëta m. 1. P.s. Er der noget specielt der er vigt... -
Hvad må man konkret have med til forberedelsen til mundtlig Mat A?
ForumindlægJeg har forstået, at man må have alt, der downloaded på ens computer med i forberedelsen til mat A mundtlig, + noter, bøger og andet ikke-internetsafhængigt. Er det rigtigt? Kan man i så fald godt downloade en video, der gennemgår et bevis, til brug i forberedelsen, uden at komme i problemer? -
Differential ligning
ForumindlægJeg skal gøre rede for at enhver af funktionernefc(x) = c * e^(-x) + e^xhvor c er et tal, er løsning til differentialligningen y'+y=2e^xEr der nogen der har en ide til hvordan dette gøres? Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.. -
ligning/brøk
Forumindlæghej jeg har fået opgaven : bestem c, så brøken (x^2-7x+12) / (x^2-c) kan forkortes. forkort så i tælleren er c 12, er den så også det i nævneren ? tror at jeg ikke forstår opgaven .. nogen der har en ide til hvordan den kan løses? -
Varmemængde
ForumindlægHej alle! Jeg skal til fysik eksamen i morgen, og skal fremlægge en opgave, som jeg har svært ved at komme videre med. Så jeg håber, at i vil hjælpe mig! På forhånd tak - Laura. Jeg ved, at messingkalorimeteret vejer 200 g. deri findes 200 g. vand, starttemperaturen er 20 grader. I opgave a ... -
misforstået
Forumindlæghej.... Jeg har jo valgt at bruge bog. Så bruger jeg bogen, men da jeg brugte bogen, viste sig at det var forkert. Så siger jeg i historie timen i går at man kaldte adelen for værgestanden og det var så fordi i 13-1400 tallet var dens opgave at forsvare kongen og de øvrige stænder ved personlig ... -
Helfe ich :)
ForumindlægJeg er en dør til fysik, og skal selvfølgelig til eksamen i det. Jeg har været så "heldig" at trække universet.. Mit spørgsmål lyder: Hvordan kan man sammensætte Hubbels lov, blå- og rødforskydning og dopplereffekt?. Er vireklig på edn. .SKal op i morgen.. Hjælp mig hvis i kan :) Mvh. M... -
Energi
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. Håber nogen kan hjælpe :) -
Beregning til erstatningsmodstand og ellære hælp
ForumindlægHej allesammen, jeg har siddet fast i en fysik opgave der er vedhæftet. Håber der nogle der kan fortælle mig hvilken formel der skal bruges, og hvorfor? og hvordan jeg løser opgaven. Tak på forhånd, se b.la. vedhæftet. -
halveringslinje
ForumindlægHJÆÆÆÆLP SKAL AFLEVERE OM LIDT hvordan finder man halveringslinjen fra C -
matematik
Forumindlæger der nogen der kan forklar formlen til den opgave. Trekant ABC er retvinklet med vinkel C ret. bestem den sidste side, når 1. a=3 og b=6 tak på forhånd -
Eksamen psykologi
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen psykologi c . Det har jeg aldrig prøvet. Er der nogen der har lyst til at fortæller hvad det går ud på hvad kan man trække og hvordan jeg griber det an -
Organisk kemi
ForumindlægJeg skal angive indholdet af C,H og O i masse% :3,56mg af et stof ved fuldstændig forbrænding giver 11,2mg CO2 og 4,58mg H20? Hvordan løser jeg det her? -
Trekant, cos,sin,tan??
Forumindlægjeg skal finde siden lille c, jeg ved at A=43 grader, B=47 grader, og a 9 cm, hvilken formel skal jeg bruge og hvordan?? -
Program til matematik
ForumindlægHej, er der nogen, der kender et program til matematik? Ligesom Word etc, hvor man kan skrive noter. -
Bliver man busted for det!?
ForumindlægBliver man busted for at glo ned i sine noter bare lige 2 sek. og så snakke videre? -
elektrisk energi
ForumindlægNogen der kunne hjælpe med at finde noter om elektrisk energi. Eksamen i morgen -
isomeri
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe mig med opgaven som er vedhæftet. Den omhandler isomeri. -
Titrering med NaOH
ForumindlægOpg. 119Indholdet af eddikesyre CH3COOH i et afkalkningsmiddel bestemmes ved en titrering med natriumhydroxid NaOH.En prøve på 10,0 g af afkalkningsmidlet opløses i vand i en kolbe, og der tilsættes en indikator. Fra buretten tilsættes NaOH-opløsning med koncentrationen 0,20 mol/LNår der er tilsa...
