Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11941 til 11960 af 84813
-
Hjælp
ForumindlægJeg har skrevet en kort aflevering i går, som jeg har fået lidt feedback på fra min lærer. Der er stadig nogle fejl i den, som jeg selv skulle finde, jeg har prøvet mit bedste, men jeg ved ikke, om jeg har fundet alle fejlene. Er der en som vil hjælpe mig med at vise, hvor jeg har fejl i min afle... -
tilladte hjælpemidler
Forumindlægangående hvilke hjælpemidler man må medbringe til eksamen, så har der i vores klasse været stor usikkerhed om netop dette. ministeriet siger:"Eksaminanden må medbringe alle hjælpemidler og har selv ansvaret for at medbringe udleverede kopier (oversigter, billedmateriale, artikler osv.)"... -
Matikematik karakter - er det fair?
ForumindlægI matematik på C-niveau får man spørgsmål så man kan forberede sig derhjemme. Det fik jeg også. Da jeg så skulle op til eksamen trak jeg om trekanter, hvor spørgsmålene lød: Definér sinus, cosinus og tangens i enhedscirklen. Forklar om ensvinklede trekanter. Find skalafaktoren i ensvinklede t... -
En brøk
ForumindlægHej Jeg skal dividere følgende men kan ikke lige se hvordan det kan give a/b (a/c)/(b/c) Er der ikke en som hurtigt lige kan fortælle mig hvordan? -
Sinus bevus
ForumindlægHejsa! Hvordan beviser jeg dette bevis: a/sin(A)=b/sin(B)=c/sin(C)? :) -
Hvordan skal jeg gribe læsningen an!?
ForumindlægHey. Mit pensum omfatter Medea, Symposion, Oddyseen, Teofrast's Karakteres (4 beskrivelser) og kendt kunst.Jeg har forholdsvis gode noter til det hele, dog bedst til medea og Symposion... jeg har kun ca. 3-4 dage til at læse det hele op. Hvordan ville i gribe det an, sådan at man udnyttede ti... -
Hvad sker der???
ForumindlægHej med jer!Jeg skal op i eksamen i samfundsfag her imorgen, jeg går i 2.g og det er self mellemniveau??Men af gode grunde har jeg ikke haft mulighed for at læse det hele igennem og jeg ville høre, tror i at det er muligt ved hjælp af de 126 siders fantastiske noter at score over 6 uden at ha læs... -
TYSK EKSAMEN!!
ForumindlægHej jeg har været oppe i dag og trække en tekst, som er af Doris Dörrie. Det er et uddrag fra en bog vil jeg tro, som hedder Ich laufe niemandem mehr nach. Så vil jeg hører om der er nogen der har noter til teksten eller lignende?? på forhånd tak! kan kontaktes på email - jespermc[email protected] -
Omformning af en sætning
ForumindlægJeg har fået sætningen: Not all of us are granted with everything. Og jeg skal omskrive den med mine egne ord, men jeg har det lidt svært med denne sætning. Jeg tænkte lidt på: We cannot have everything that we want. Men det lyder ikke så godt, er der nogle, som har nogle bud, som kan hjælpe mi... -
Ingeniør vs. cand.scient.
Forumindlægnu er 3g officielt ovre og mellem alle studenterfester skal jeg også finde ud af hvad jeg vil studere efter. jeg er i tvivl om det skal være en ingeniøruddannelse eller en uddannelse på universitetet (cand.scient.). hvad er forskellen i praksis? hvilken uddannelse har lettest ved at få et (godt)... -
Termin
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har for nyligt været op i fysik skriftig prøve. Prøven består af 7 spg med 15 underordnede spørgsmål. Jeg er sådan set sikker på, at jeg har svaret 2 måske 3 af de underordnede spørgsmål forkert. Hvad kræver det at få et 12 tal? -
Eksamenssæt, gerne 2014
ForumindlægHej allesammen, Da det snart er terminsprøve tid vil jeg gerne have øvet lidt på tidligere eksamenssæt i fysik. Desværre kan jeg ikke rigtig finde så mange af dem længere, og slet ikke de nyeste. Derfor ville det være super lækkert hvis nogen havde dem liggende og gerne ville dele dem! :) ældr... -
Matematik A, srp
ForumindlægHej alle! Jeg skal skrive srp, dog først til næste år! Jeg har Mat A, engelsk A, kemi B og fysik B... Jeg har simpelhen ingen ideer! nogle der har nogle forslag? Vil helst undgå de tunge emner som matematik i oldtidens rom etc. Kunne godt tænke mig at skrive i matematik og engelsk eller m... -
Kroppens energiproduktion
ForumindlægJeg har om kroppens energiproduktion til fysik eksamen, og skal i den forbindelse diskutere klassens energiindtag, samt snakke om: - Proteiner - Fedt - Kulhydrater - Alkohol - Energiomdannelse - Nyttevirkning Men kan ikke komme igang. Hvordan kan jeg gribe det an, og hvilket forsøg ville evt. væ... -
Hvad er varmefylde?
ForumindlægJah ligesom overskriften fortæller, så vil jeg godt vide hvad varmefylde er, og hvad forskellen på varmefylde og varmekapacietet er? :) -
partialbrøker
Forumindlæghej!Jeg skal vise, at når a, b, c og d, hvor c != d, er konstanter, findes der konstanter p og q så ax+b / (x-c)(x-d) = p / (x-c) - q / (x-d) -
Isolér
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at isolere d i : a^2 + bd = c^2 ?Mange tak -
Trekant - kender alle sider, ingen vinkler
ForumindlægJeg har en trekant ABC hvor a=2, b=3, c=4, hvordan finder jeg så trekantens vinkler? På forhånd tak (: -
Cosinus og sinus og alt det der :/
Forumindlæghvis jeg har alle siderne i en trekant hvordan er det så lige at jeg finder en given vinkel? Er det tan^(-1)(a/b) hvis jeg skal finde vinkel C fx? -
Tyskoversættelse (har lavet det hele)
ForumindlægJeg har en lille oversættelse, som jeg gerne vil have tjekket for fejl. Følgende oversættes: Dramaet handler om mangemilliardæsen C Z, der vender tilbage til sin fødeby Güllen, hvor hun som gravid en vinterdag for 45 år siden blev jaget bort. til tysk: Das Drama handelt von der Multimillionärin C...
