Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 12041 til 12060 af 63055
-
To morgener (stx eksamen)
ForumindlægJeg er umiddelbart den eneste fra min klasse der har skrevet om de to digte "Morgen" og "Tidlig Morgen". Hvem har ellers? Og har i lyst til at diskutere lidt? :D Ekspressionisme-delen gik fint for mig, men surrealisme - nej tak da. -
Hvorfor er medicin så populært?
ForumindlægSom titlen antyder, så er jeg særdeles interesseret i at vide, hvorfor medicin er så populært, som det er. Hvis nogen har nogen som helst ide om det, må I være venlige at sige frem. Tallene taler i hvert fald for sig selv. Alle uddannelsessteder med medicin har adganskvotienter på over 10, ... -
eksamener inden 3. g
ForumindlægHejsa, jeg tænkte på om man skal have 3 eksamener inden 3. g under den nye reform? -
PLEASE HJÆLP!! (Oversættelse)
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med at oversætte en lille tekst på 100 ord? :-D På forhånd mange tak!! Her er teksten: Min drøm er at blive bioanalytiker. Jeg drømmer om at få en god uddannelse, så jeg kan sørger for mig selv, og samtidig have penge tilovers. Det er ikke en umulig drøm, jeg s... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej. Hvordan ville I oversætte dette til dansk? "It was not called for." -
Absorptionsspektrene
ForumindlægHej har problemer med en opgave i min bog i fysik den hedder 5,2 og er på side 286. a. jeg få at vide lithium i sin grundstilstand har energien -5,37 eV. jeg skal så nu beregne fotonenergierne i 3 de tre absorptionslinier. få at vide deres frekvens er 320,00 nm. 323,26 nm 670,79 nm har prøvet... -
Hjælp til Blækregning 3 forskellige opgaver!
ForumindlægHej! jeg er lidt på skideren... min blækregning skal afleveres imorgen og jeg mangler 3 opgaver jeg ikke aner hvordan man regner ud.. håber nogle af jer kan hjælpe mig :) ihvertfald tak på forhand :) Opgave 1. Har virkelig problemer med at regne x ud? kan i reducere det og udregne det så ... -
Calciumhydroxids opløselighedsprodukt
ForumindlægHejsa...jeg sidder og skal lave en rapport (til i morgen d. 16/12-2004) og skal gerne bruge en tabelværdi for calciumhydroxids opløselighedsprodukt. Men der er lige et problem!! I min databog står der angivet følgende:Ca(OH)2 (grovkornet) = 3.2*10^-5 M^3Ca(OH)2 (finkornet) = 4.9*10^-5 M^3Dog har ... -
SSO: antal slutnoter?
ForumindlægEr der et maksimum for, hvor mange slutnoter man må have? Og hvordan skal de sættes op mht. layoutet? Jeg har indsat alle noterne baggerst i min opgave, men det ser virkelig kaos us med alle de noter.. hm, og hvis jeg laver dem om til side noter så fylder min opg. for meget. \n\nSå er der nogen d... -
Harvard, Yale, Oxford eller Bereklery?
ForumindlægHejsaHar undret mig over hvordan man kan søge ind på hhv. Harvard, Oxford, Yale eller Bereklery efter gymnaiset, og hvor meget det koster? -
The Whaler... HJælp til rettelser
Forumindlæghåber der er en venlig sjæl der lige vil kigge det jeg har skrevet igennem indtil videre. staver ikke så godt så en hjælpende hånd ville gøre under værker. Hilsen T.J The Whaler In the short story The Whaler, you meet a young boy, and an old man. The young boy had always looked upon the old m... -
Diskret matematik
ForumindlægJeg er lige begyndt på 2. semester og følger et kursus i diskret matematik. Til dem, som hjalp mig med de sidste spørgsmål, vil jeg blot sige, at jeg bestod matematikeksamen :)Jeg har udtrykket:"For every person x, if person x is a student in this class then x has studied calculus"Domai... -
forkorte en brøk?
Forumindlæghejhvad kan følgende brøk forkortes til:3x^2-4x+1/(3x^2+2x-1)jeg har fået det til:x-1/3 / (x+1/3)men en fra min klasse fik det til -1men hvad giver den rigtig? -
Tælletræ/udfald
ForumindlægTegn et tælletræ, der viser Julies muligheder for at vælge løberutur Der er 9 løbe ruter jeg ved godt, at jeg skal lave et tælletræ, men 9 er et ret højt tal. Er der en nem regne metode for det? -
oversættelse fra dansk til tysk
ForumindlægEr han i klassen? hun bliver tit træt klassen har en ny lærer skolen og læreren er glade hun så ham ikke tit han kan ikke finde sit skema skemaet er til hende håber DU vil hjælpe :) -
Raketligning udledning!
ForumindlægJeg har lavet en udledning af raketligningen ud fra nogle noter jeg har fået af min lærer.. Nogen der vil kigge på det og se om det er helt forkert? Jeg er selv i tvivl om stykket hvor der står at det giver.. eller ..., fordi jeg ikke forstår, hvorfor det giver begge dele.. Filen er vedhæftet. På... -
Matematik opgave
ForumindlægHvad fortæller konstanterne? I en model for den årlige globale CO2-udledning er givet ved: P(t) = 60,297 • 109•1,031t, hvor P(t) betegner den årlige globale CO2 udledning (målt i tons) til tidspunktet t (målt i år efter 1950). a) Gør rede for, hvad konstanterne i modellen for... -
lille hjælp (haster)
Forumindlægnogen som vil rette min tyskstil? så i søde Die ganze starten im 2. Klasse, wer er würde hänseln von alles anderen kinderen in die Klasse. Die kinderen hänseln ihm mit sein grosse Kopfe und sein grosse Ohre. Seit damals könnte er nicht leben kinder und er habe immer Rache in sein. Er vollte Rach... -
Henfaldsloven
ForumindlægHejJeg har fået en opgave der er som følger:Naturligt forekommende uran er 99,3% U-238 og 0,7% U-235. De to isotoper henfalder ikke lige hurtigt ( halveringstider (T½): Henholdsvis 4,468*10^9 år og 7,038*10^8 år). Lad os antage at de to isotoper var lige hyppige da solsystemet blev dannet. Bestem... -
Optagelse på jura/adgangsbegrænset studie
ForumindlægJeg har en ambition om at studere læse jura, når jeg engang er færdig med stx. Problemet er dog bare, at studiet er adgangsbegrænset på samtlige universiteter. Jeg tjekkede sidste års KOT-tal, og der stod at de laveste snit for optagne på kvote 1 var 6.8. Jeg er dog ikke helt med på, hvad dette b...
