Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 12141 til 12160 af 174809
-
Angiv tallet a og b
ForumindlægJeg har fået en opgave som lyder: Om en population af fluer oplyses det, at den ved starten af eksperimentet var på 25 individer. Hverefter viser det sig, at antallet af fluer fordobles hver gang der går 8 dage. I en model beskrives udviklingen ved en funktion af typen: Hvor f(x) angiver anta... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHvorfor er et på visse gymnasier ikke muligt at vælge et ekstra højniveu fag? -
Latin på A niveau?
ForumindlægNogen som ved hvilke skoler som tilbyder dette? Bor i KBH. mvh daniel -
Omskrivning fra ΔA til A
ForumindlægEt lille stykke areal (cirkel af en "ring") kan skrives som: ΔA = 2π*(r/h)*x*(s/h)*Δx <=> A = 2π*r*s/(h2) ∫ xdx , hvad sker der med Δx? Jeg forstår godt at man kan udelade konstanterne udenfor integralet, men jeg har ikke helt fat i hvad der sker... -
Længden af vektor a på b
ForumindlægHvis jeg har en vektor a = (-3,4) og en vektor b = (4,1), hvordan finder jeg så længden af vektor a på b? Min egen løsning er: I-3·4+4·1I/I42+12I = 8/17 Længden er altid uafhængig af positiv og negativ retning på vektoren, derfor er det numerisk værdi. -
Hjælp til Samfundsfag A eksamen
ForumindlægHej. Jeg har lige trukket til samf A eksamen, og har nu 24 timer til at udarbejde en synopsis. Vi sidder i forberedelsesgruppen, men er kommet i tvivl om hvad der skal indgå i fremlæggelsen - dvs. der skal selvfølgelig være en synopsis, men skal man perspektivere til tidligere emner, og hvis ja,... -
Find a - eksponentiel udvikling
ForumindlægJeg har kigget på følgende links: https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=1000426 og https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=489851 Men jeg forstår ikke hvorfor man skal bruge formlen: a = 2(1/T2) for at finde a? -
potensfunktion og find a
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg har 2 puntker angivet, MEN jeg ved ikke hvilken formen jeg skal bruge for at finde a - når der er tale om en potensfunktion. Jeg kender formlen for den linære og den eksponentielle - men mindes ikke at have lært formlen for potensfunktionen i skolen? -
Vektorregning Mat A
ForumindlægEn linje L går igennem punkterne A(3,2) og B(4,-1) og har parameterfremstillingen (x,y) = (3,2) + t(1,3) Jeg skal bestemme en parameterfremstilling for linjestykket AB. -
A good night sleep
ForumindlægEr der nogen derude der har skrevet opgaven A Good Night Sleep?. Ville være dybt taknemmelig hvis i ville sende mig jeres opgave så jeg kunne på nogen gode ideer og noget inseration. Tusind tark på forhånd. -
Virksomhedsøkonomi niveau A
ForumindlægEr der nogen der kender til et undervisningssted som udbyder aftenundervisning i virksomhedsøkonomi niveau A, og meget gerne i trekantsområdet (Vejle, Kolding elelr Fredericia) eller Odense - men kunne også være længere væk. En anden mulighed kunne være fjernundervisning - hvis dette var en m... -
Orbit A HTX PDF
ForumindlægEr der nogle som evt. har Orbit A HTX som PDF dokument? Det kunne være virkelig fedt vis nogle lå inde med den! Evt. Biologi C+B Systime havde også været fedt! -
Fysik A opgavesæt
ForumindlægHej Jeg sidder og ønsker at forberede mig til min kommende fysikeksamen, så derfor ville jeg høre om der var nogle der lå inde med nogle gamle eksamenssæt fra tidligere år på fysik A? Tak på forhånd God aften -
Bestem a og b i differentialliningen
ForumindlægOpgaven handler om en ny fordelingstank, der skal installeres for en lille by i Nepal Befolkningen øges med 2 % hvert år. I 2002 er der 980 indbyggere. Jeg har regnet, at der er 1456 indbyggere i 2022. Her kommer så opgaven: Fra observationer af vandforbrugsmønstret i landsbyen ved man at... -
HJÆLP: Forskrift - a og b
ForumindlægHej Jeg sidder med opgaver, som skal afleveres inden på søndag. Det handler om at et forskrift som skal laves, ud fra nogen informationer der er givet. Jeg har prøvet mig lidt frem til hvordan a og b skal beregnes og vil gerne have jeres holdning til om det er rigtigt eller ej. Hvis det ikke... -
Fortsætter A-niveau
ForumindlægHej, Er der nogen der kender nogle gode hjemmesider, hvor man kan øve sig til terminsprøve/eksamen i fransk forsætter A niveau? Tak på forhånd -
Hvad er a,b,c i denne funktion
ForumindlægHej Er gået lidt i stå i denne opgave, da jeg ikke ved hvad a,b,c er og defor kan jeg ikke finde diskriminanten. Funktionen er følgende:2x^2-x Tak på forhånd -
Bestem a og b
ForumindlægOm en linær funktion f(x)=ax+b gælder, at f(-2)=5.5 f(4.45)=1.6 Bestem a og b. Kan virkelig ikke huske hvad det er jeg skal gøre her? -
Hvor meget vejer poserne fra fabrik A
ForumindlægHvordan skal jeg tage opgaven an?? -
Matematik C og B
ForumindlægHejJeg har ingen matematik og vil gerne søge på HA DAT gerne til sommer. Er der nogle muligheder til at starte her i januar og afslutte matematik c og b niveau på et halvt år ?
