Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 12181 til 12200 af 52987
-
er en konklusion nødvendig
ForumindlægHej Jeg overvejede om en konklusion er nødvendig??? Jeg mener selv at jeg har rundet de forskellige afsnit godt af skal man så alligevel skrive et afsnit "konklusion"??? Det er da kunstigt.. -
Centrifugalkraft...
Forumindlæghejsa... jeg er igang med at skrive om tidevand, men jeg forstår ikke helt hvad centrifugalkraften går ud på.. er der ikke en der kan give mig en enkel forklaring? -
Adgangskrav til videregående uddannelse
ForumindlægHvis der nu på en videregående uddannelse er et specifikt adgangskrav der hedder matA, kan man så i princippet godt tage et enkeltfagskursus i matA og derefter søge ind på uddannelsen? -
Fejl i datering
ForumindlægI må lige set at få ordnet dateringen af de enkelte indlæg. Under "kemi" ser man at der bliver rykket rundt på om det er januar eller februar. F.eks 01-02-2007 skal rettes til 02-01-2007 Jeg har ikke set om det er sket under de andre kategorier. -
Års prøve - hvordan læser man bedst op?
ForumindlægHejsa, Jeg skal til års prøve i samf på fredag - Men er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man bedst læser op? Jeg sidder og læser alle de sider og emner vi har været igennem + skriver vigtige pointer ned.. Er det sådan man "gør"? :-) -
hvordan kommer jeg op i fuld pensum??
ForumindlægEftersom mine årskarakterer er meget lavere end de karakterer som jeg ved, at jeg kan score til eksamen, vil jeg gerne op i fuld pensum så jeg kan få slettet årskaraktererne. Tilfældet er ekstremt i engelsk, her er karakteren 00 og 03, hvor jeg sidste år på B-niveau fik 9 til eksamen. -
En københavner i Jylland
ForumindlægHey. Er der nogle, som har analyseret ''En Københavner i Jylland''? Står nemlig og skal op i den til eksamen, og jeg kan ikke helt komme igang. Så hvis der er en venlig sjæl, som vil sende en analyse, ville det være rigtig dejligt. Tak på forhånd -
Matematiske anvendelser
ForumindlægKunne I nævne nogle emner inden for fysikken, hvor differential- og integralregning bliver brugt? -
Diskussion - samarbejdspolitik
ForumindlægI en vejledning har jeg læst: Diskussion: Vær saglig. Sæt forskellige parter op mod hinanden og belys din problemstilling fra forskellige vinkler. Ikke noget med, hvad du personligt synes. Jeg skal diskutere forskellige synspunkter om samarbejdspolitikkens karakter.. Det jeg har gjort er at sæ... -
Integral
ForumindlægEn funktion 1/x går fra x=1 til x = uendelig. Den roteres om x-aksen. Volumen af dette legeme har jeg beregnet til at give pi. Hvad er overfladearealet? Jeg fornemmer, at det er uendeligt. På forhånd tak. -
Vurdering, bedønnelse!
ForumindlægDa jeg i dag fik et ni tal for min 7 siders rapport vedr. emnet forosyntese, med tilhørende spørsmål, kunne jeg ikke rigtig forstå det. Jeg har ALDRIG fået under 11 i biologi, så er lidt forvirret! :( Ville derfor høre om en biologi lærer eller evt en begavet person med fagligt viden inden for fa... -
ENDELIG!
ForumindlægEndelig har jeg fået min eksamsspørgmål!!! Jeg har 24 timer forberedelse. Emnet er: Den nære astronomi. Første del af prøven: Solsystemet. Andet: Tyndgekraft, dag og nat, årets gang, månens faser. men er der nogen som vil forklare tyngdekraft. jeg er ikke helt klart hvad det er. -
Hjælp til en opgave!!
ForumindlægSkal bruge hjælp til denne opgave. Må gerne besvares grundigt så jeg kan forstå det. :) Et godstog på 700 ton kører med konstant hastighed. Pludselig brister en kobling, så nogle vogne, som tilsammen vejer 190 ton, frigøres. Med hvilken acceleration forsætter lokomotivet og de øvrige vogne, hvis... -
hjælp mig hurtigt...:S
Forumindlæghmm jeg har lige denne lille oversættelse, jeg håber i vil se på den og rette den igennem... på forhånd tak... ce texte est au sujet d'un artiste, il explique pourquoi il fume, et pourquoi il n'aime pas les règles au sujet du tabagisme. il dit qu'il fume, pas parce qu'il aime à, ... -
Boksplot
ForumindlægHej, jeg skal op i mundtlig matematik men min gruppe og jeg har problemer med Boksplot. Jeg er godt klar over største og mindsteværdi er de 2 ydre kanter men yderligere er der også 3 krydser der ligger helt udenfor boksen, hvad viser de? -
Er det fair?
ForumindlægHej.. Jeg trak dette spørgsål (vedhæftet) - Mat mundtlig. Jeg skulle gøre rede differentiabilitet, og det gik godt, uden hjælp - eller at kigge. Så skulle jeg lave det bevis med tretrinsreglen.. men det havde jeg ikke forberedt mig på.. Så jeg besluttede mig for at udlede x^2, hvor man også b... -
fordel ulempe ved enzym?
Forumindlæghvad er fordel og ulempe ved enzym? -
Oversættelse
ForumindlægHej. Ville lige høre om der var nogle der ville rette denne oversættelse? Om lidt er det hele forbi. I et par hundrede tusinde år har Homo Sapiens klaret sig i naturens nådesløse kamp. Og klaret sig flot, ikke mindst takket være vores intelligens. Nu skal vi så til at betale prisen for vores ene... -
Vektor med kendt vinkel
ForumindlægHej Jeg er løbet ind i en vektor opgave hvor vinkelen er kendt. Derfor skal t isoleres og udregnes. Den lyder sådan her. cos^-1((0*1+1*t)/(√(0^2+1^2)*√(1^2+t^2))=30º Håber i kan hjælpe mig. -
prøve
Forumindlæghvordan kan man undgå stress ved eksamenstid??
