Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 12201 til 12220 af 22746
-
Brydningsloven
ForumindlægHej.. Er der en eller flere som har lyst til at kigge mit korte dokument igennem. Vi skulle prøve at forklare og "udlede" brydningsloven ? -
KEMI!!!
ForumindlægHjælp, jeg skal op i kemi.... Det eneste fag jeg slet ikke ville op i...Er så nervøs, og skal igang med at læse i dag...Problemet er at vi har haft den værste lærer, og jeg har stort set ikke lært noget hele året....Jeg har det på et sprogligt B-niveau...Nogen der står i samme situation???? -
VEKSELSTRØM!!!ELLER KALK Er der nogen som har notater til vekselstrøm eller KALK!!
ForumindlægHar brug for notater til vekselstrøm eller kalk. Skal op i morgen!! -
Integrale
ForumindlægHvad er sammenhængen imellem Integrale og differentialkvotient? -
Energibevarelse
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare mig yderligere hvad han mener i videoen fra 6:30 og til slut? Link til videoen: https://www.youtube.com/watch?v=YXGWb8prkms -
Grundskema på uni?
ForumindlægViser grundskemaet hvilke dage man generelt har mødepligt på skolen, eller hvordan? Det eneste der står på skemaet er lokalenumre, men det er slet ikke detaljeret? Synes det er mærkeligt og fatter det ikke. Der kommer vel et andet skema som er mere tydeligt med tiden? -
Nogen der har fået 13?
ForumindlægVille bare høre om der er nogen der har fået 13 i de mundtlige eksaminer?Og om man er sproglig eller matematiker?Ved selv at der er et par stykker der har fået 13 hos os, begge matematikere, vi havde dog en sproglig der fik 13 i sin 3.gs opgave.Yeah ve ier snart færdige. -
flerfagligt og tværfagligt
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad forskellen er på monofaglig, flerfaglig og tværfaglig niveau? -
Formel
Forumindlæghej. Jeg forstår ikke helt formlen: N(T)=N*(1/2)^(T/(T1/2)).Hvad er det man finder ud når man bruger denne formel? -
hjælp til lille opgave
ForumindlægI et lille værelse er der en elektrisk radiator. Radiatoren er forsynet med en termostat, der tænder og slukker for radiatoren, således at rumtemperaturen holdes konstant på en ønsket værdi. Når radiatoren er tændt, afgiver den energi med effekten 800 W. en vindstille dag er temperaturen uden for... -
mat: hvad er x?
Forumindlægheej folkens..T = 2 * 3,14 * (kvadratrod: X/9,82)T=1,5HVORDAN FINDER MAN UD AF HVAD X ER? -
hjælp min søster...
Forumindlægjeg skal beregne spændingen V:Dc= 10 VR1= 20kR2=15kR3=30kHun har gjort det på følgende måde:I= 10V/20k+15k+30k=10v/65k=2/3kvV=2/3kv*65k=43,3Ver det rigtigt? -
CM til M (HASTER)
ForumindlægHvor meget er 14 cm i meter?14 cm = ?? m -
Fsa Alperne - Rundt i terrænt 2000
ForumindlægHej jeg har et stort problem.. Jeg kan ikke finde ud af min opgave til min matematik afleveringsmatematik Det er opgave 4.4 i Fsa alperne - rundt i terrænt. Opgaven: Når Rasmus kører slalom, bliver han udsat for en vindhastighed på 40 km/t. Beregn vindhastigheden i m/s.. ... -
optagelsesprøve
Forumindlæghej jeg skal snart om til prøven, til en optagelsesprøve er der ikke nogle der kan fortælle hvordan det foregår. -
den relative virkelighed - af Ulrik Uggerhøj
Forumindlæghey derude, er der nogen der har læst "Tid: den relative virkelighed" af Ulrik Uggerhøj, som handler om forskellige teorier om at rejse frem og tilbage i tiden ? Jeg er selv ved at læse den. Men ville høre om der var nogen andre, sådan at man måske kunne diskutere noget ud fra bogen. ... -
billardkugler på afveje :-)
ForumindlægHej Jeg har givet mig selv den opgave at lave en formel for hvordan man skal skyde til en billardkulge med en anden billardkugle for at få den til at rulle i en bestemt retning. Mens jeg tænker på hvordan jeg skal gribe det an kommer jeg til at tænke på noget. Hvis man skyder den ene kugle direk... -
AT2
ForumindlægSå er AT-forløbet endnu engang i gang, i hvert fald for mit vedkommende.Igen er jeg interesseret i at vide, hvad andre gymnasieelever foretager siger: - Emne - Samarbejdende fag - Slutprodukt - (Kompetencer? - Sværhedsgrad i forhold til før?)Men kør den som du lyster... -
Lyd
Forumindlæghej er der nogen der ved om lydbølger er tvær- el. længdebølger? -
Anvendelse af stamfunktion.
ForumindlægHej. Jeg har en fremlæggelse imorgen om stamfunktioner og vil lige være sikker på jeg siger det rigtige. Satmfunktioner bruges til at finde enten: 1) Arealer 2) Hastigheder (når vi kender accelerationen) Har jeg ret?? - Er der mere?? Håber der er en der hurtigt kan svare mig for så på forhånd t...
