Søgning på: tysk analyse. Resultater: 12281 til 12300 af 38620
-
Hvordan er psykologi på gym?
ForumindlægSom sagt/skrevet så vil jeg bare høre, hvordan psykologi er på gym? Er det som man forventer det er, hårdt /nemt, interresant/kedeligt? Hvad laver man i timerne og hvad er det gode og det dårlige? -
Oversættelses problemer! Gode råd søges!
ForumindlægHej. Jeg er ikke særlig god til tysk og søger derfor nogle gode råd og hjælpe midler jeg kan bruge når jeg skal til og lave med tysk oversættelse. Altså hvordan starter jeg? (Skal jeg starte med at analysere, eller hvad). Hvordan ved jeg, hvordan ordene skal bøjes (er ikke god til det med ... -
SSO- hjælp
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive SSO om Koreakrigen, og mangler noget hjælp til at vurdere hvad årsagerne til krigen var??? håber i vil hjælpe... -
Digt af Mette Moestrup
ForumindlægHej alle. Jeg har fået til opgave, at analysere digtet Ydun af Mette Moestrup. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår den måde hun skriver på. Så hvis der er nogen der kan hjælpe ville det være fedt.. Mvh Allou.. -
Svenske tekster til eksamen
ForumindlægHejEr der nogen der ved hvad man skal gøre, hvis man trækker en svensk tekst til eksamen?Jeg mener, skal man bare oversætte, lave en analyse eller hvad er ddet man skal. Jeg ville sætte pris på et hurtigt svar, da min eksamen er i morgenHilsen Louise -
Valg af sprog
ForumindlægJeg står i det dilemma, jeg skal have besluttet, hvilket sprog jeg skal vælge. Jeg skal have 2 fremmedsprog - engelsk er 1 af dem - også skal jeg vælge et mere. Jeg vil ikke have kinesisk eller fransk, så jeg skal vælge imellem tysk eller spansk. Hvilket et synes I, jeg skal vælge? -
Årsprøve
ForumindlægHejHvordan kan man forberede sig på en tysk årsprøve? Man kan vel ikke gøre andet end at læse de opgivne tekster? På forhånd tak -
Dem/ eller den? -TYYSK ..
Forumindlæghar altid svært ved dem eller die, & svært ved, meinem, meinen, meiner, mein usw... Eksempel: Hedder det; Der Buch, Den Buch eller Dem Buch?, Det samme, passe det at det hedder 'Die Tür' (Den dør) . Hvis ja -hvorfor sætter man 'die' foran en dør, når 'die' er hunkøn ? .. ... -
In der Höhle des Löwen; unsere Stasireise
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i tysk mundtlig imorgen, og har trukket teksten "In der Höhle des Löwen; unsere Stasireise" af Christine Resties. Er der nogen der måske har arbejdet med det, og kan hjælpe mig? Den hører under emnet Plicht und moralisches Handeln, alt det her med Stasi og DDR.... -
digt
ForumindlægHej er blevet bedt om at analysere digtet - flygtningene, som er skrevet af klaus rifbjerg i 1998.: Jeg vågnede en nat i detlyse sommermørke og hørtemange mennesker skrige.De var ikke tæt påmen heller ikke langt væk, lyden bølgede frem og tilbageblev stærkere og svagere, men blev ved.Jeg satte mi... -
synopsis HJÆLP det HASTER
ForumindlægHej skal til at skrive en synopsis om krig. har valgt Anden verdenskrig og så skulle vi have teknologi med ind under krig og så har jeg valgt tyskernes V2 raketter. som de opfandt under krigen. aner bare ikke hvordan jeg skal komme igang? nogle ideer. har ikke rigtig prøvet det før!! -
Historie metode--> Confused :I
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med at analysere en tysk nazi propagandafilm. Er det en metode indenfor Historie, at slå ned på hvordan ideologien (nazismen) optræder i filmen....altså påpege nogle enkelte steder, at her kommer nogle nazistiske idealer frem i filmen.? er det vigtigt at kunne gøre, og fal... -
DHO - Modstandsbevægelsen
Forumindlæghej alle. jeg har lidt svært ved at komme i gang med min DHO, og vil derfor spørge om noget hjælp til at komme godt i gang. nedenunder er min problemformulering, så i kan se hvad jeg har om. Emne: 2 Verdenskrig Redegørelse for den danske modstandsbevægelse under den tyske besættelse Analyse af ... -
Litteraturliste, primær og sekundær?
ForumindlægSkal man dele litteraturlisten op i primær og sekundær? Eller skal man bare følge den der er herinde, med at man har: Bøger: Artikler: Film: osv. -
Hjæælp
Forumindlæghar tysk stil for hvordan er det nemeste at skive en tysk resume -
notater : )
ForumindlægEr der nogle som har notater til diverse tekster. Har selv skrevet en del ned til dem i løbet af året, men da jeg ikke er ret god til tysk, håber jeg der er nogen som vil give mig en hjælpende hånd JUNG SEIN IM 21 JAHRHUNDERT Im 31. Stock Ein teil von mir selbst Küssen verboten. Die Prinzen,... -
Fransk begynder A - god eller dårlig idé?
ForumindlægJeg skal snart til at vælge gymnasie, studieretning og så videre, og går ud fra at jeg i ansøgningen også skal vælge 2. fremmedsprog. Har haft tysk i 3 år, og må indrømme at jeg ikke har lyst til at lære mere om sproget og landet når jeg går ud af 9. klasse, da jeg ligesom synes at jeg har fået... -
Dativ eller ej?
ForumindlægHej allesammen (: Jeg sidder her med min tyske stil, som er til imorgen, så det er lidt en hastesag. Jeg har en ting jeg er i tvivl om: Oversættelse (og analyse) af denne sætning: Prinsen og Prinsessen var sammen hele dagen, og om aftenen fulgte han prinsessen hjem. - Kan det passe at det i denn... -
Springfyrene - Dansk
ForumindlægHej, Er der nogen som nogensinde har lavet en analyse af springfyrene. Hvis i har, har i så mulighed for at hjælpe mig? Synes nemlig at det er et rimelig svært eventyr at analysere. -
Engelsk b-niveau??
ForumindlægHalløj :) Jeg skal her efter juleferien til at starte på engelsk b-niveau (HF). Nogen der ved sådan nogenlunde, hvad man “starter” med? Er det sådan, at vi lige fra dag et skal læse og analysere, eller fokuseres der på noget bestemt grammatik etc ? På forhånd tak
