Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12401 til 12420 af 14099
-
Tværfaglig
ForumindlægHejsa, mig og nogle veninder er ret dårlige til at placere, om det er et geografi, biologi, eller fysik/kemi spørgsmål. - Vi har om megabyer, og vi har vaglt tokyo Hvordan ville I/du placere dem her? Hvad er Tokyos fattigdom og rigdom i %? Hvad er forskellen på de rige og fattige, og hvordan ... -
At rette på sin lærer.
ForumindlægHej studieportalen! Her forleden, da jeg havde biologi, snakkede vi om genetiske mutationer. Vi kom ind på kræft/cancer, hvor min lærer fortalte min klasse, at kræft er et resultat af celler, der dræber sig selv, altså apoptose. Jeg har læst/set utallige hjemmesider, videoer og bøger om kræft,... -
Fuld HF?
ForumindlægHej, Jeg er blevet i tvivl om, jeg har en fuld HF. Jeg har taget alle mine fag på enkeltfag, og har en drøm om at starte på medicinstudiet. Fagene, jeg har taget, er som følger: DANSK A MATEMATIK A HISTORIE B ENGELSK B FYSIK B KEMI B GEOGRAFI C BIOLOGI B SAMFUNDSFAG C PSYKOLOGI C ... -
hjælp til SRP
ForumindlægHej alle. Jeg håber i alle er godt på vej inde i det nye år, og især til dem der snart skal skrive SRP :) Da jeg skal skrive SRP i biologi og historie meget snart, har jeg virkelig brug for den ekstra hjælp til SRP, efter dårlig erfaringer fra tidligere opgaver... Er der nogen af jer herinde s... -
Vejledning/hjælp til SRP!
ForumindlægHej alle. Jeg håber i alle er godt på vej inde i det nye år, og især til dem der snart skal skrive SRP :) Da jeg skal skrive SRP i biologi og historie meget snart, har jeg virkelig brug for den ekstra hjælp til SRP, efter dårlig erfaringer fra tidligere opgaver, pga. min struktur især, og andre... -
Kan man blive læge selvom man mangler en arm.
ForumindlægAyham Njeeb Altaleb 8B Kastrupgårdsskolen <[email protected]> 22.46 (for 1 minut siden) til ku ... -
Er der nogle som har fået 03 eller 5??
ForumindlægNu er der så mange herinde som scorer høje karakterer, hvilket jo er dejligt og flot.. men er der nogle som fx har fået 03 eller 5 til en eksamen? og hvilken indflydelse har det på jer?? -
Skriftlige karakterer - hvordan er det gået?
ForumindlægHej alle Er der nogen der har fået de skriftlige karakterer endnu?Venter stadig spændt på mineHvordan er det gået jer? -
13-tal
ForumindlægSå er eksamenerne i fuld gang... og jeg tænkte på, om der er nogen der har fået 13? -
Evolution - Livets udvikling.
ForumindlægSå har jeg lige det sidste spørgsmål, inden min rapport skal afleveres som hedder "Kan en art leve evigt, hvad med vores egen (homo sapiens)" Det her spørgsmål irriterer mig græseløst, fordi jeg ved det er nej. Men hvorfor nej? Håber mindst en af jer klogeåger kan svare på det..... -
Afskaf idræt
ForumindlægEr der nogen der deler min holdning om at idræt burde afskaffes som obligatorisk fag i gym.? Hvorfor? Hvorfor ikke? -
valg - medicin
ForumindlægHejsa, Hvor mange af alle jer herinde, ønsker at starte på at læse medicin i efteråret 2010? - og hvor ønsker I at tage uddannelsen? - aarhus?-oddense?- eller KBH? Jeg er bare nysgerrig, men håber at der er en masse som gerne vil svare.. :) - vil gerne se hvor mange som ønsker at blive læge herin... -
de 3 sakkarider, fordøjelsessystemet, og blodukker
ForumindlægOkay jeg har virkelig brug for hjælp, hvis nogen kunne svare på disse spørgsmål, eller måske har nogle links med brugbart materiale, ville det være super! Beskriv de 3 typer sakkarider (mono- di- og poly), med mindst 2 specifikke kulhydrater i hver kategori. Fortæl også hvor de findes og hvad d... -
Hjælp til at vælge!
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal i 9'ende klasse efter sommerferien, og re derfor begyndt at tænke over valg af gymnasium og sådan, da der jo ikke er så lang tid til. Jeg er bare så meget i tvivl, om hvad jeg vil. Jeg har længe tænkt at jeg vil på HHX, men er begyndt at komme lidt i tvivl. Jeg elsker da... -
KLIK HER!!!!!!!!!!!! DIABETES TYPE
ForumindlægHej derude Jeg søger omgående en biologi lærer eller en der er smadder god til biologi. Jeg er igang med min srp nu og regner med at bliver færdig når ugen slutter. Kunne derfor godt tænke mig at få en personlig lærer/ biologi orienteret person til at hjælpe mig med opgaven og finpudse den lidt. ... -
Erfaring med naturvidenskab i STX og/eller HF-kursus?
ForumindlægLigesom alle andre, er jeg i tvivl om min gymnasielle studieretning. Ligesom alle andre, henvender jeg mig til fremmede på nettet. Mine forældre og min studievejleder kan sige nok så meget om, at jeg selv skal vælge, og fremhæve begge sidder, men hvad har I erfaring med? Jeg er 100 % humanistis... -
Fødevarekemi, kemiske fag, hvilket og hvorfor?
ForumindlægJeg vil rigtig gerne læse noget med kemi, meen jeg syntes det er lidt svært at regne ud hvilke bachelors der er bedst i forhold til det jeg vil: Jeg sidder pt. og overvejer fødevare kemi (Fødevarer, kvalitet & teknologi), Kemiske fag (miljøkemi) eller Kemiske fag (medicinalkemi). Jeg er... -
metoder, teori og empiri????? HJÆLP!
ForumindlægHej! jeg skriver et AT i biologi og dansk. vi har overemnet katastrofer og jeg skriver om Tjernobylulykken. Jeg har 5. problemstillinger som lyder sådledes: 1. Hvordan forløb Tjernobylulykken? 2. Hvilke konsekvenser har ulykken haft? 3. Hvilken effekt har de radioaktive isotoper på mennes... -
hjælp til metoder
ForumindlægHej studieportalen. jeg skal i gang med min synopsis og vores overordnede emne er rejser opdagelser og viden. jeg vil skrive om bjergbestigning i biologi (naturvidennskab) og historie (humaniorie). jeg har allerede valgt fag og jeg ville egentlig hellere have haft religion istedet for historie. m... -
bjergbestigning
ForumindlægHej studieportalen. jeg skal i gang med min synopsis og vores overordnede emne er rejser opdagelser og viden. jeg vil skrive om bjergbestigning i biologi (naturvidennskab) og historie (humaniorie). jeg har allerede valgt fag og jeg ville egentlig hellere have haft religion istedet for historie. m...
