Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12421 til 12440 af 14099
-
Selvstudere hf-enkeltfag?
ForumindlægHvasså venner Jeg er startet på hf som enkeltfagskursist, hvor jeg tager Dansk A, Matematik B, Biologi B og Engelsk B. Jeg har fået merit for Fysik C, Mediefag C og Samfundsfag C fra 1.g. Af de obligatoriske fag mangler jeg altså: Historie B, Religion C, Geografi C og Kemi C. Som valgfag vil jeg ... -
Bio-kemi eller bioteknologi???
ForumindlægHej alle Jeg har netop afsluttet grundforløbet og fik ikke min første prioritet, som var bio-kemi (Biologi A, kemi B), så nu har jeg bioteknologi som studieretning (Biotek A, fysik b, Mat A) Vi har haft vores første time med vores Biotek-lærer, og han fortalte os bundærligt, at dette er den svæ... -
Nye uddannelser
ForumindlægFlere og flere uddannelser åbner på de forskellige universiteter. Eksempelvis er det nu muligt at blive journalist på SDU i Odense, det er også muligt at blive jurist på SDU og der bliver også åbnet for en jordmoderuddannelse i Esbjerg. Det er fint nok, at man blive uddannet til eksempelvis journ... -
Vil dette forslag fremme integrationsproccessen i DK?
ForumindlægHvad synes i om idéen: Lave et fag i folkeskolen, der uddeler objektiv viden om den enkelte religion, hvor ingen religion får mere "taletid" end andre, således man skaber en viden og en tolerance for diversitet i samfundet? Jeg har tænkt på, at faget kunne hedde "tolerance",... -
Dansk A eksamen imorgen!
ForumindlægNår man kommer ind og læreren siger "Ja, du har læst en tekst, kan du fortælle lidt om den?" Hvordan starter man så osv.? Nogen der har fået gode karaktere i dansk som kan fortælle mig hvad man skal komme ind på osv.? Gerne i detaljer :S -
AT synopsis - paradise Hotel
ForumindlægHej alle Jeg er igang med at skrive AT opgave om paradise hotel, og jeg har svært ved at finde et hovedspørgsmål samt et diskussions spørgsmål. Jeg skriver i Samf og Dansk, og skal derfor ind på nogle teorier, i samf. Nogle der har nogle ideer? Jeg har fundet hvad jeg vil redegøre for og analyser... -
Projekt storebælt
ForumindlægJeg har det lidt svært med at komme igang med opgaverne nederst a) - d) om østbroen. Hvordan kan jeg skrive funktionsudtrykket? -
Cand Merc, Oecon, Polit eller Scient Oecon?
ForumindlægHej Jeg har nu ca et halvt år tilbage af min gymnasielle uddannelse(STX). Min studieretning på gymnasiet er Samf/Mat så jeg vil mene jeg er kvalificeret til disse uddannelser. Jeg er interesseret i mange økonomiske aspekter, så derfor er der ikke nogen bestemt økonomisk retning der er mest intere... -
Hjælp med klage!
ForumindlægHej alle, Det her er nu anden gang jeg får afvist min klage, da rektor synes at den er grundløs. Han siger at jeg ikke argumenterer ud fra din eksamenopgave men ud fra tidligere præstationer, og det er ikke et fyldestgørende klagegrundlag. Hvad gør jeg galt? Kan I hjælpe mig? Her er klagen: På b... -
Billedkunst eksamensforberedelse..?
ForumindlægVi har en time til at forberede os forinden eksamen. Opgaverne som vi traekker vil ofte inkludere 2-4 analyser af professionelle vaerker. Dem vil jeg så lave nu inden for hver emne som spoergsmålene vil omhandle. Emnerne er: Portraet, farver, rum, arkitektur, gengivelsesstrategier og et par andr... -
Yahya Hassan - Analyse
ForumindlægHej, jeg sidder og skal til at skrive min SRP, hvor jeg blandt andet skal analysere Yahya Hassans digtsamling. Jeg synes virkelig det er svært at komme i gang med at analysere hans lidt spøjse digte. Hvis der er nogen som har analyseret nogle af hans digte eller måske har nogle gode noter, vill... -
Unge og druk
ForumindlægHvorfor drikker unge? Har deres omgangskreds betydning for deres druk? Skriv hvad du mener -
større skrift. opgave i fysik
Forumindlæghej, så er det tid, hvor man skal vælge fag/emne i sso (store skriftlig opgave), jeg har bestemt mig for, at det enten skal være i matematik eller fysik. Så jeg vil gerne høre, hvad i har af ideér til emner, det er skal helst være emner, hvor der er mulighed for at få en god karakter (10+). I det... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej derude Jeg skal til optagelsesprøve på tirsdag på et gymnasium. Jeg skal op i dansk, engelsk og matematik. Dansk og engelsk er ikke noget problem, det er matematik jeg er MEGET nervøs over. Har tænkt meget over hvis jeg betår i dansk og engelsk men så ikke består i matematik, er der så stad... -
til kommende studenter 2004!
Forumindlægjeg ville lige høre, hvor meget det egentlig betyder for jer at køre rundt i studentervogn her til sommer efter eksamenerne er overstået`?er det noget i vil kunne lade være med at gøre?jeg har haft en total nederen klasse og har har derfor meldt fra til at køre med dem? hvad er jeres mening om de... -
Oversættelse, dansk->tysk, skal bruges til mundtlig "prøve-prøve" => Haster
ForumindlægHej!Jeg ville blive rigtig glad, hvis der var nogen, der ville afsætte lidt tid til at rette min oversættelse.Det skal helst ikke rettes til nogle alt for komplicerede rettelser, da jeg skal kunne det udenad (skal til mundtlig "prøve-prøve"), dog gerne, så det lyder godt.På dansk:Mit te... -
Eksamens angst
ForumindlægNogen der har nogen gode råd mod eksamens angst..?Har gået på forskellige kurser for at lære at styre min nervøsitet, men intet har hjulpet det mindste indtil videre. Så måske nogen her inde har eller har haft det samme problem, der kan give nogle råd?Nervøsiteten opstår ikke fordi at jeg ikke ka... -
Bølger, der rammer en parabol
ForumindlægVille alle slags bølger (lys, lys), der rammer en parabol, blive reflekteret til fokuspunktet i parabolen, ligegyldigt hvilken indfaldsvinkel de har? Gælder det også, hvis man taler om en parabel (dvs. parabol i 2d)? Og hvordan kan men bevise det? Ved trigonometri/geometri? -
Computer
ForumindlægVille lige hører om der er nogen der kan anbefale en mac computer ! Der udelukkende skal bruges til skolebrug ? Jeg har INGEN forstand på alt det der med processer osv. den skal bare ikke være sindsyg langsom da jeg er ved at gå amok over den jeg har nu :-) -
SDU - jura
ForumindlægJeg ville helst læse jura i KBH, men pga. jeg lider af socialfobi/socialangst, vil det være meget svært for mig at gennemføre studiet dèr med den nye studiereform. Mit spørgsmål er derfor hvordan undervisningen med jura foregår på SDU? Bliver man TVUNGET ind i studiegrupper som på KU, ...
