Søgning på: biologi i fokus. Resultater: 12461 til 12480 af 14099
-
Hvad kræver globalisering af mennesket?
Forumindlæghalløj alle..Jeg har gået og undret mig over et spørgesmål i noget tid. Og det er hvad globalisering kræver af os som mennesker?Det jeg selv tror på er at efter at vi lige nu befinder os i starten af en ny tidsalder, nemlig Globaliseringen bliver vi (HELE menneskeheden) nødt til at tænke i nogen ... -
symbol
ForumindlægNogen der har lyst til at læse den igennem for fejl? På forhånd tak!!Symbolisme 1890-1900Stilarten:Stilarten symbolisme opstod omkring 1890 som reaktion på den tidligere stilart naturalismen, og varede indtil 1900, efterfulgt af det folkelige gennembrud.Symbolismen betonede det ubevidste og det f... -
Kvalitative metoder
ForumindlægEr det også kvalitative metoder, hvis man slet ikke har interviews med? Jeg har analyseret en fiktiv film, arbejdet med deres identitetsdannelse, gået i dybden med de unge i filmen, og om metode har jeg så blandt andet skrevet, at det er en kvalitativ undersøgelse. Men... nu bliver jeg pludselig ... -
AT vedr. konsekvenser af Terror.
ForumindlægHej emne: Terrorisme - 9.11. Fag: Dansk + Samfundsfag. Sidder med AT'en og jeg har et par spørgsmål; Begge fag kigger på konsekvenserne af terror mht. international politik og menneskeopfattelsen og identiteten efter 9.11. 1.- Jeg har lavet en analyse af Christian Lollike's s... -
Meget utilfreds med problemformulering
ForumindlægHej Vores SRP-periode startede i dag og i den forbindelse fik vi selvfølgelig også udleveret problemformulering. Jeg har gennem hele processen haft god kontakt til mine to vejledere omkring hvilket emne jeg ville skrive om og hvilke tanker jeg gjorde mig angående dette. Til trods for det, blev j... -
Tjek af kort oversættelse?
ForumindlægHej der ude. Jeg har en kort oversættelse fra dansk til tysk, som jeg har haft rigtig svært ved. Der er i denne tekst lagt fokus på de svage verber og et par enkelte bisætninger. Jeg håber der er en der ude, som gider at rette den igennem :-) På forhånd tak! :-) Lav nedenstående oversætte... -
rettelse af min indledning :)
ForumindlægHej alle :) Dette er min indledning til en opgave omhandlende: unges holdning til flygtninge/indvandere. Opgaven er en del af vores metode-forløb, og opgaven er skrevet ud fra en spørgeskemaundersøgelse, delt ud i Silkeborg og omegn. Derefter har jeg specialiceret mig til Mediernes påvirkning af... -
Oversættelse af tysk
ForumindlægHej Alle :) jeg er virkelig dårlig til tysk, så jeg håbede at nogle ville kigge min oversættelse fra "Das Wunder von Bern" igennem. Det ville være perfekt! Das Wunder von Bern ”Das Wunder von Bern” er filmen om Tysklands mirakuløse fodboldsejr over Ungarn ved VM-finalen i Be... -
indledning
ForumindlægJeg er ved at skrive historieopgave (rapport) om Wall Street krakket i 1929. Da jeg altid har haft svært ved at skrive indledninger til en rapport, vil jeg gerne høre jeres mening om nedenstående indledning, samt forbedringer.: Siden år 1929 har verden oplevet mange økonomiske kriser. IT-krisen ... -
Rettelse af kort tysk stil haster.
ForumindlægHej jeg kunne godt tænke mig at få hjælp til at rette denne her tekst. Hvis i samtidig markere det i retter ville det være super.. ;) Håber nogle gider og hjælpe. Zu verhärten der junge auf die Napola Schulen. Der junge haben einen härte Schultag. Mit viele physisch Unterricht. Wenn jeman... -
Haster rettelse af tysk hurtigt.!
ForumindlægHej jeg kunne godt tænke mig at få hjælp til at rette denne her tekst. Hvis i samtidig markere det i retter ville det være super.. ;) Håber nogle gider og hjælpe. Zu verhärten der junge auf die Napola Schulen. Der junge haben einen härte Schultag. Mit viele physisch Unterricht. Wenn jemand ... -
Dansk- og historieteorier
ForumindlægSidder i øjeblikket og skriver på min AT synopsis, der omhandler det danske ungdomsoprør med protestsange som midler mod autoriteterne. Mit spørgsmål går på, hvilke teorier jeg skal anvende i dansk og historie, da jeg ikke kan finde dette nogen steder. Mit metodeafsnit er dog allerede skreve... -
Økonomi eller Erhversøkonomi og filosofi?
ForumindlægHej alle, Jeg står overfor at skulle starte på studie til sommer, og jeg har sådanset fundet "drømmestudiet". Mit problem er bare, at dette ikke udbydes i Danmark, og at jeg rigtig gerne vil læse her til lands. Der er tale om "Philosophy, Politics and Economics", der måske... -
Analyse af 'forladt - dog ej af venner i nøden' af Frants Henningsen
ForumindlægJeg laver AT (dansk/historie) om kvindefremstillinger, hvor jeg har lagt mit fokus på teksten 'Constance Ring' af Amalie Skram og billedet 'Forladt - dog ej af venner i nøden' af Frants Henningsen. Det resulterer selvfølgelig i at jeg skal analysere de to. Men jeg har svært ved at... -
Indgår oversættelse af bokmål i dansk eksamen?
ForumindlægHej alle sammen Jeg var til dansk mundtlig eksamen idag. Jeg havde "Kvindens stilling i samfundet" som emne, og havde sat fokus på kvindefrigørelse i det moderne gennembrud. Derfor havde jeg valgt et uddrag af Amalie Skrams roman "forrådt". Den version min lærer havde udlev... -
IØ B eksamen, problemformulering globalisering
ForumindlægHej StudiePortalen Jeg har her til morgen trukket spørgsmål 2, globalisering. Jeg er godt inde i faget fagligt og ønsker at holde eksamen på et højt fagligt niveau. Jeg er dog kommet i tvivl om hvilken problemformulering jeg skal arbejde ud fra. Der er selvfølgelig nogle oplagte - hvad er glob... -
Skal jeg klage over min skriftlige eksamenskarakter i dansk?
ForumindlægHej alle her på Studieportalen Jeg står i den situation, at jeg har fået 02 i min skriftlige eksamenskarakter i dansk på STX. Min klasse har selv alle sammen fået nogle utrolig lave karaktere, og derfor vil mange klage, så er der nogle herinde der eventuelt vil kigge på min opgave og måske bare ... -
SRP-indledning feedback
Forumindlæghej, jeg kunne godt tænke mig noget feedback på min indledning til min srp opgave som handler om raceadskillelse i USA i 1950. jeg har prøvet at følge SRP-bogen. Som resultat af den Amerikanske borgerkrig, blev ”The thirteenth amendment,” som forbyder eje af slaver vedtaget og im... -
SRP INDLEDNING - FEEDBACK PLZ?!?
ForumindlægTænkte om jeg kunne få noget feed back på min indledning. Min opgaveformulering lyder således: Du skal kort gøre rede for samfundsudviklingen i den arabiske verden fra det 7. til det 13. århundrede og vurdere matematikkens rolle her. Du skal redegøre for hvordan arabiske matematikere videreføre... -
Det en kommunikationsplan skal indeholde
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at udarbejde en kortfattet kommunikationsplan. Men jeg mangler inspiration til hvad den kan indeholde :) Jeg indsætter min nuværende plan, så kan det være at der komme lidt gode ideer :) Jeg vil også høre om, der er nogle overordnede kommunikations strategier? :) Ligesom d...
